Marszałkowie chcą instrukcji postępowania na wypadek bankructwa biur podróży

Marszałkowie województw domagają się od branży turystycznej wypracowania instrukcji postępowania na wypadek upadku biura podróży. Właściciele biur nie mają takich regulacji - jedni współpracują z urzędem marszałkowskim, informując o problemach zawczasu, a inni nie. To znacznie utrudnia pomoc turystom, którzy w przypadku niewypłacalności firmy są w trudnej sytuacji.

Marta Milewska z Urzędu Marszałkowskiego na Mazowszu mówi, że marszałkowie zaapelowali o utworzenie kodeksu etycznego postępowania. Mają go wypracować między sobą same biura.

W tym roku Urząd Marszałkowski na Mazowszu musiał sprowadzić do kraju około czterech tysięcy turystów niewypłacalnego biura Sky Club. Koszty operacji zostały pokryte z gwarancji ubezpieczeniowej biura. Do tej pory roszczenia zgłosiło prawie pięć tysięcy klientów biura. Szacunki mówią o osiemnastu tysiącach podpisanych umów na wycieczki. Klienci upadłego biura mają rok na zgłaszanie roszczeń.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR) Radomir Czarnecki/K.P.

Źródło: IAR

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne