LPP podtrzymuje na '19 cel 53-54 proc. marży, przyspiesza wzrost powierzchni do 14 proc.

Grupa LPP podtrzymuje, że jej marża w 2019 roku powinna znaleźć się w przedziale 53-54 proc. - poinformowała spółka w prezentacji. Grupa podniosła cel wzrostu powierzchni w tym roku do 14 proc. z 12 proc. wcześniej.

(LPP)

Podtrzymany został cel dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Jak podano, ma być on możliwy dzięki rozwojowi powierzchni, dodatnim dynamikom LFL oraz e-commerce.

Celem na ten rok ma być też kontrola kosztów i utrzymanie gotówki netto.

Spółka podała w prezentacji, że cele na 2019 rok dotyczą 13 miesięcy, wg standardu MSSF16.

W 2019 roku wzrost powierzchni - według prezentacji - ma wynieść 14 proc., a nie 12 proc. jak przewidywano wcześniej. Na koniec roku powierzchnia handlowa ma liczyć 1.245 tys. m kw.

W czwartym kwartale planowane jest wejście ze sklepami własnymi do Finlandii. Na koniec 2019 roku salony marki Reserved powinny znajdować się w 25 krajach.

Na koniec II kwartału 2019 roku grupa LPP dysponowała 1.752 sklepami w 24 krajach o łącznej powierzchni 1.134,3 tys. m kw. Poza granicami Polski znajdowało się 829 sklepów (613,0 tys. m kw). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z I półroczem 2018 roku wzrosła o 9,7 proc.

Jak podało LPP, celem na 2019 rok jest stabilizacja powierzchni w Polsce, przyspieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuacja rozwoju powierzchni w rejonie CIS, nowy salon na Bliskim Wschodzie (Izrael).

Planowany capex w 2019 roku to ok. 900 mln zł (wcześniej zakładano ok. 870 mln zł), co oznacza wzrost o ok. 13 proc. rdr.

Zakładane wydatki na sklepy to ok. 710 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 30 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.

Planowana emisja pięcioletnich obligacji o łącznej wartości nominalnej do 300 mln zł ma służyć finansowaniu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

LPP podtrzymała, że przychody z e-commerce w 2019 roku powinny przekroczyć 1 mld zł. W 2018 roku wynosiły 712 mln zł.

Spółka w drugiej połowie tego roku planuje uruchomić e-sklep dla wszystkich krajów Unii Europejskiej i na Ukrainie. Na koniec 2019 roku e-sklepy marek LPP mają być w 35 krajach.

pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 jegosss112

Jak zwykle plany ambitne, ale do tej pory jakoś ze swoich założeń się wywiązywali wzorowo.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
LPP -1,32% 8 605,00
2019-12-09 17:04:48
WIG -0,23% 55 867,95
2019-12-09 17:15:02
WIG20 -0,32% 2 066,55
2019-12-09 17:15:00
WIG30 -0,30% 2 373,62
2019-12-09 17:15:00
MWIG40 -0,16% 3 823,08
2019-12-09 17:15:00
DAX -0,46% 13 105,61
2019-12-09 17:37:00
NASDAQ -0,40% 8 621,83
2019-12-09 22:03:00
SP500 -0,32% 3 135,96
2019-12-09 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.