Grupa LPP podtrzymuje, że jej marża w 2019 roku powinna znaleźć się w przedziale 53-54 proc. - poinformowała spółka w prezentacji. Grupa podniosła cel wzrostu powierzchni w tym roku do 14 proc. z 12 proc. wcześniej.

Podtrzymany został cel dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Jak podano, ma być on możliwy dzięki rozwojowi powierzchni, dodatnim dynamikom LFL oraz e-commerce.
Celem na ten rok ma być też kontrola kosztów i utrzymanie gotówki netto.
Spółka podała w prezentacji, że cele na 2019 rok dotyczą 13 miesięcy, wg standardu MSSF16.
W 2019 roku wzrost powierzchni - według prezentacji - ma wynieść 14 proc., a nie 12 proc. jak przewidywano wcześniej. Na koniec roku powierzchnia handlowa ma liczyć 1.245 tys. m kw.
W czwartym kwartale planowane jest wejście ze sklepami własnymi do Finlandii. Na koniec 2019 roku salony marki Reserved powinny znajdować się w 25 krajach.
Jak podało LPP, celem na 2019 rok jest stabilizacja powierzchni w Polsce, przyspieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuacja rozwoju powierzchni w rejonie CIS, nowy salon na Bliskim Wschodzie (Izrael).
Planowany capex w 2019 roku to ok. 900 mln zł (wcześniej zakładano ok. 870 mln zł), co oznacza wzrost o ok. 13 proc. rdr.
Zakładane wydatki na sklepy to ok. 710 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 30 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.
Planowana emisja pięcioletnich obligacji o łącznej wartości nominalnej do 300 mln zł ma służyć finansowaniu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.
LPP podtrzymała, że przychody z e-commerce w 2019 roku powinny przekroczyć 1 mld zł. W 2018 roku wynosiły 712 mln zł.
Spółka w drugiej połowie tego roku planuje uruchomić e-sklep dla wszystkich krajów Unii Europejskiej i na Ukrainie. Na koniec 2019 roku e-sklepy marek LPP mają być w 35 krajach.
pel/