Polska Grupa Lotnicza przejmuje Condor Air

Polska Grupa Lotnicza przejmuje największe niemieckie wakacyjne linie lotnicze Condor Air - poinformował w piątek premier Mateusz Morawiecki. Transakcja przejęcia ma się zakończyć do końca kwietnia tego roku.

Polskie firmy przejmują

"Awans naszego kraju do krajów dojrzałych, do rynków rozwiniętych (...) nie jest przypadkiem. Również polskie firmy przejmują potężne firmy zagraniczne" - powiedział w piątek premier Morawiecki.

Linie wakacyjne Condor to - jak podkreślił - największe tego typu linie w Niemczech. "Bardzo odważny, ale zarazem rozważny ruch Polskich Linii Lotniczych LOT" - podkreślił szef rządu. "To dowód siły polskiej gospodarki" - zaznaczył.

Dotąd to firmy zagraniczne przejmowały cenne polskie aktywa - my odwróciliśmy ten trend - mówił w piątek premier Mateusz Morawiecki na konferencji, na której poinformował, że Polska Grupa Lotnicza przejmuje największą niemiecką wakacyjną linię lotniczą Condor Air.

Ekspansja LOT-u napawa nas dumą 

Ekspansja LOT-u napawa nas dumą - powiedział premier Mateusz Morawiecki.

Premier podkreślił, że w ciągu czterech lat LOT zwiększył liczbę przewożonych pasażerów z 4 do prawie 11 milionów. Morawiecki ocenił, że to "fenomenalny przyrost", który udało się uzyskać dzięki rozszerzeniu rynków między innymi o rynki Dalekiego Wschodu.

"LOT jest jak polska gospodarka" - powiedział Morawiecki. Dodał, że choć nie jest ona największa i trzeba nad nią "popracować", to jednak - zazanczył - jest jedną z najdynamiczniej rozwijących się gospodarek, a OECD stawia ją na pierwszym miejscu wśród 36 innych gospodarek tej organizacji.

Premier powiedział,że cieszy go ekspansja polskich firm, bo - jak mówił - na tym polega budowa oszczędności krajowych i zmniejszanie uzależnienia od zagranicy.

Niemiecki rząd: Kupno linii Condor przez LOT to "dobry sygnał"

Rząd Niemiec ocenia, że kupno linii lotniczych Condor przez LOT, to "dobry sygnał". W piątek na konferencji prasowej we Frankfurcie nad Menem oficjalnie potwierdzono, że oferta polskiego przedsiębiorstwa była najbardziej atrakcyjna.

Stanowisko niemieckiego rządu w tej sprawie podsumował w piątek rzecznik ministra gospodarki RFN Petera Altmaiera.

Przypomniał, że warunkiem przejęcia przez LOT niemieckich linii lotniczych Condor jest spłacenie zaciągniętych przez nie państwowych kredytów pomocowych w łącznej kwocie 380 mln euro. Wsparcia tego udzielił niemiecki państwowy bank KfW korzystając z gwarancji finansowych rządu federalnego i władz kraju związkowego Hesja.

Dzięki państwowej pomocy Condor mógł dalej funkcjonować po ogłoszeniu we wrześniu 2019 roku upadłości przez swego właściciela, czyli brytyjskie biuro podróży Thomas Cook i oczekiwać na oferty nabywców.

LOT wygrał z innymi inwestorami

Z nieoficjalnych jeszcze informacji "z kręgów prowadzących negocjacje", do których dotarła agencja dpa, wynika, że LOT wygrał rywalizację o Condora z kilkoma innymi inwestorami, m.in. z amerykańskim funduszem Apollo i brytyjskim Greybull. LOT przejmując linie lotnicze Condor uratuje niemieckie przedsiębiorstwo przed upadkiem, które groziło mu po plajcie najstarszego biura turystycznego świata Thomas Cook.

– Przejęcie Condora doskonale wpisuje się w strategię PGL. Transakcja ta zabezpiecza również przyszłość Condora i gwarantuje stabilność i nowe perspektywy rozwoju pracownikom, klientom i partnerom biznesowym tej linii. Chcemy rozwijać ikoniczną markę Condora w Niemczech i wprowadzić ją także na nowe rynki w Europie. Serdecznie witamy wszystkich pracowników Condora w rodzinie PGL i zapraszamy ich do wspólnego tworzenia jednej z największych grup lotniczych w Europie – powiedział Rafał Milczarski, prezes zarządu PGL.

 – Cieszymy się, że Condor, najpopularniejsza wakacyjna linia lotnicza w Niemczech, zyskała w PGL i LOT stabilnych, doświadczonych i dynamicznie rozwijających się partnerów, którzy zabezpieczają przyszłość naszej firmy. Razem będziemy obsługiwać dwa razy więcej pasażerów, tworząc tym samym jedną z największych grup lotniczych i wiodącą linię wakacyjną w Europie. Nasi partnerzy i klienci mogą bezpiecznie planować loty wakacyjne z Condorem – zadeklarował Ralf Teckentrup, prezes zarządu Condora.

 LOT i Condor będą wspólnie tworzyć jedną z wiodących europejskich grup lotniczych, przewożącą łącznie około 20 mln pasażerów rocznie. Condor będzie nadal działał pod obecnym kierownictwem, korzystając z poszerzonej siatki połączeń i synergii operacyjnych między obiema liniami lotniczymi. Dla klientów Condora niezmienne pozostaną jakość i niezawodność oferowanych usług, które uczyniły tę linię wiodącą marką przewozów wakacyjnych i partnerem pierwszego wyboru dla operatorów turystycznych w Niemczech i na pozostałych rynkach. 

Oferta przejęcia Condora przedstawiona przez PGL została uznana za najkorzystniejszą dla spółki, jej pracowników, partnerów, dostawców i klientów. Transakcja ma się zakończyć do końca kwietnia 2020 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód organów antymonopolowych i opuszczeniu przez Condor procedury ochronnej. Inwestycja PGL pozwoli Condorowi w pełni i w terminie spłacić zobowiązania względem niemieckiego banku rozwoju KfW. 

Sasin: Mamy nowe polskie aktywa w Niemczech

Mamy nowe polskie aktywa w Niemczech - powiedział w piątek wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin na konferencji dotyczącej przejęcia przez Polską Grupę Lotniczą niemieckiej linii Condor Air.

Sasin poinformował, że Condor Air posiada ok. 60 samolotów i przewozi prawie 10 mln pasażerów rocznie.

"Jesteśmy dumni, że PLL LOT jest w stanie wychodzić poza granice Polski. Nie byłoby to możliwe gdyby nie nastąpiła zmiana sytuacji w PLL LOT" - mówił szef resortu aktywów państwowych.

Sasin przypomniał, że w ciągu ostatnich trzech lat PLL LOT wygenerowało 700 mln zł zysku, gdy wcześniej, przez 8 lat było to 2 mld straty. "PLL LOT dziś się rozwijają, jest wiele nowych połączeń, nowe samoloty, nowe inwestycje" - powiedział.

Jak podkreślił, transakcja przejęcia Condor Air przez LOT stała się faktem. "Mamy nowe polskie aktywa Niemczech" - dodał. Wskazał, że Condor Air ma 22 proc. udział w niemieckim rynku czarterowym, który - jak zaznaczył Sasin - jest największym rynkiem w Europie.

Według wicepremiera, rynek ten się rozwija i daje dobre perspektywy. Poinformował, że Condor Air jest linią znaną, rozpoznawaną przez 85 proc. Niemców. Posiada ok. 60 samolotów i przewozi prawie 10 mln pasażerów rocznie.

"Jeśli zestawimy to z danymi naszego przewoźnika, to PLL LOT podwoiły swoje możliwości, zarówno sprzętowe jak i liczbę pasażerów" - zaznaczył. Dodał, że Condor Air, to 90 połączeń z niemieckich lotnisk, co daje naszej linii bardzo duże manewry rozwoju.

"PLL LOT to wizytówka Polski. Staje się nie tylko najpoważniejszym polskim, ale i europejskim, przewoźnikiem - podkreślił Sasin.

Czy jest Polska Grupa Lotnicza?

Polska Grupa Lotnicza (PGL) jest wiodącym podmiotem lotniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. PGL jest właścicielem Polskich Linii Lotniczych LOT – jednego z najstarszych i najszybciej rosnących przewoźników w Europie, z dwoma dynamicznie rozwijającymi się hubami w Warszawie i Budapeszcie. LOT ma swojej ofercie ponad 120 połączeń, w tym 18 połączeń dalekodystansowych z Ameryką Północną i Azją. W 2019 roku LOT przewiózł ponad 10 mln pasażerów, ponad dwa razy więcej niż 4 lata wcześniej. LOT dysponuje flotą 80 samolotów, w tym 15 Boeingów 787 Dreamliner. Grupa PGL osiągnęła w 2019 roku przychody na poziomie 1,9 mld euro. 

Condor lata do najpiękniejszych wakacyjnych miejsc na świecie od 1956 roku. Każdego roku około 9,4 mln pasażerów lata na pokładach Condora z ośmiu niemieckich lotnisk do około 90 miejsc w Europie, Afryce i Ameryce. W roku obrotowym 2018/19 Condor Flugdienst GmbH zanotował około 57 mln euro zysku operacyjnego, przy przychodach na poziomie około 1,7 mld euro. Condor dysponuje flotą ponad 50 samolotów utrzymywanych przez spółkę zależną Condor Technik GmbH zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa we Frankfurcie i Düsseldorfie. Według ankiety przeprowadzonej przez niemiecki instytut jakości usług na zlecenie kanału informacyjnego n-tv, Condor od wielu lat jest najpopularniejszą wakacyjną linią lotniczą w Niemczech. 

Polska Grupa Lotnicza (PGL) w 100 proc. należy do Skarbu Państwa i jest nadzorowana przez Prezesa Rady Ministrów. W skład PGL wchodzą LOT, LOT AMS, LS Airport Services. (PAP)

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
3 7 slawko9999

Jakby Condor byl taki super to by go Lufhansa kupila a widocznie nie jest.
Eurolot trzeba bylo ozywic i dac prace polakom a nie niemcow wspomagac!!!!

! Odpowiedz
1 5 kapitaneo

Lufthansa nie mogła przejąć Condora by urząd antymonopolowy w Niemczech an to by się nie zgodził z uwagi na uzyskanie przez Lufthansę pozycji monopolistycznej w segmencie przewozów czarterowych (Lufa ma tez już swoją firmę czarterową)

! Odpowiedz
6 9 chipek

Typowy PiSuarowy komentator! Myśleć tobie nie kazano . Lot wypracował 700mln zysku w ciągu trzech lat (dzięki dotacjom podatników!) i musi spłacić 1600mln zadłużenia Condora. Czyli decyzja była polityczna bo LOT znowu do Sasina z prośbą o dotacje uderzy a durny PiSowski i mądry Polak będzie musiał Niemców dotować.

! Odpowiedz
6 10 kapitaneo

Gwoli przypomnienia...."Prywatyzacja jest jedyną realną alternatywą dla ciągłych kłopotów PLL LOT - uważa premier Donald Tusk"
https://www.newsweek.pl/polska/donald-tusk-dazy-do-sprywatyzowania-spolki-pll-lot/k484n13

Jak czas pokazał w tym przypadku i wielu innych przyczyną ciągłych kłopotów była nieudolność Tuska i jego sowich przyjaciół.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 17 simon_says

Aplilityczny komentarz!

Po co LOT kupil te linie lotnicze!! Po pierwsze: Condor jest spółka zależna od niewypłacalnego Thomas Cook ktory upadl w 2019! Po drugie, ta linia lotnicza dzialala tylko dzieki pozyczce (380M euro) od Niemieckiego rzadu https://www.dw.com/en/germany-condor-to-keep-flying-thanks-to-government-loan/a- 50572138 Po trzecie , jest kilka firm "ZOMBIE" w lotnictwie ktore nie przynosily zyskow i Condor jest jedna z nich https://wolfstreet.com/2020/01/05/2020-already-the-year-of-zombie-airlines/

Takze podsumowujac, jest to zly zakup turystycznych lini lotniczych ktorych Niemcy chcieli sie pozbyc - czytajcie w artykule!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 8 kapitaneo

Condor obecnie 50% biletów sprzedaje samodzielnie, reszta idzie jako czartery. Niemiecki rynek turystyczny jest największym w Europie - chętni na czartery na pewno się znajdą.
W ostatnim roku Condor miał 50 mln Euro zysku.
Pożyczka była udzielona żeby zapewnić bieżące finansowanie, każda firma ma rachunek debetowy do obrotu (koszty stałe finansowane z późniejszych wpłat od touroperatorów). Do tej pory takie finansowanie zapewniał T. Cook.
To tyle w temacie twoich rewelacji.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
24 5 and-owc

Jak się "da" to się zrobi. Premier Mateusz tak jak poprzednik Donald lubię Peru-kraj Azteków i "LOT CODOR-a) - piosenka "El Condor Pasa". Też ją lubię.

! Odpowiedz
19 12 xxpp

Chiny zamknęły właśnie ruch turystyczny. nie ma wylotów i przylotów. Hong Kong zamknął szkoły.
To dopiero początek.

! Odpowiedz
53 18 marxs

to kupno potwornie zadłużonej niemieckiej firm to kolejna PISia pokazówka-propagandówka ma bezpośredni związek z druzgocącym dla PIS orzeczeniem SN i służy odwróceniu uwagi bedzie jak z PISimi Możejkami a może jeszcze gorzej PISty wyrywają ostatnie 50 gr konającemu polskiemu podatnikowi po czym zamieniaja te 50 gr w(. ....) ot tacy odwrotni cudotwórcy

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
52 30 marxs

kapitalny pościk z Interii sama 100 % prawda o PIS
"2015 – wystarczy nie kraść
2016 – my nie kradniemy, nam się to po prostu należy
2017 – inni też kradli
2018 – inni kradli więcej
2019 –kradniemy ale zgodnie z prawem
2020 – kradniemy i co nam zrobicie?"

! Odpowiedz
34 23 fakty

Ciekawe. To teraz będą w jednej firmie dwa systemy płacowe., Bo w Polsce LOT zatrudnia większość załogi na samozatrudnieniu. W DE nie ma takiej opcji, muszą być umowy o prace z całym socjalem. TO ZNACZY, że POLSKA załoga w POLSKIEJ NARODOWEJ firmie będzie pracować na śmieciówkach, żeby utrzymać niemieckie miejsca pracy z wypasionym socjalem i emeryturami po 1500 euro ? Hahahaha, no to Polacy, wstaliście z kolan !!!! Wiwat żond, załoga LOT powinna być dumna jakich ma PISich mangareów.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
27 20 jkendy

Kupili firmę z długim 380 milionów EUR czyli ponad miliard złotych DŁUGU!. Wystarczy jedna podwyżka cen ropy i cały ten biznes pójdzie na dno.

! Odpowiedz
6 12 marxs

nie pójdzie bo firma Moravietz &Co wprowadzi np. "podatek Solny" i m.in. Ty się "dołożysz" do PISiego Lotniczego Narodowego Przewoźnika

! Odpowiedz
13 25 julianka

Niedawno LOT ledwo dychał i był pompowany za kasę z państwa. Dziś jest w tak doskonałej sytuacji, że z łatwością przejmuje znane niemieckie linie.

! Odpowiedz
19 23 search

Inne niemieckie linie lotnicze nie widzialy ze to super interes na przejejecie, to zlota kura co znosi jajca i nikt o tym nie wiedzial ani nie widzial. To na pewno bedzie sukces na miare przejeci stacji benzynowych w Niemczech przez Orlen. to tez byl i jest sukces.

! Odpowiedz
17 16 fletcherznarodowego

Strzał w samą dziesiątkę. Condor to uznana marka, więc transakcja pewnie szybko się zwróci i przyniesie duże zyski.

! Odpowiedz
9 23 pinakolada

Świetne informacje! Z tego co pamiętam , kiedy nową ekipa restrukturyzowala LOT , to również były krzyki I zgrzytanie zębów. A okazało się, że teraz prosperuje bardzo dobrze.

! Odpowiedz
26 22 jasiustasiu01

Condor woził klientów upadłego biura podróży Thomas Cook. Pinokio kupił bankruta bez siatki połączeń, bez klientów, żeby siać propagandę, że Polska wstała z kolan! Ale pisowskie przygłupy łykną wszystko!
Poz tym zapłacił Niemcom!!! I kto tu jest zdrajcą??? Pytam

! Odpowiedz
7 9 marxs

ten Condor to bułka z masłem bo blaszak z budyniem(jeszcze mogli łona wziąć ) zakupili za 60 mld zł(łączne koszty) 32 nieloty f-35 bez uzbrojenia,bez radarów ,bez oprogramowania a w zasadzie bez niczego to tak jakby mieszkaniec bezludnej wyspy bez dróg tylko z pieszymi scieżkami zakupił najnowsze ferrari do jazdy

! Odpowiedz
5 16 bankierpkl

Następna Lufthansa?

! Odpowiedz
21 14 krokus12

czemu tak słabo może następna to Delta albo American ,Lufthansa jest 5 na świecie LOT jest 45 puknij się w głowę zwolenniku sekty

! Odpowiedz
19 24 specjalnie_zarejestrowany2

To dopiero będą posady!

! Odpowiedz
29 35 xxpp

Na rynku zostało kilku graczy. LOT przelicytował wszystkich, zgodził się na spłacenie 380 mln Euro pożyczki rządowej dla Condora i zgodził się na wszystkie warunki załogi. Wow. Nikt inny na to nie poszedł.
Mi to przypomina zakup FSO przez Daewoo. Zdesperowany inwestor, który uprawia hazard.
LOT będzie musiał kupić Niemcom nowe samoloty, bo teraz latają zabytkami.
Jak nadal będzie koniunktura, to wygrają. Jeżeli trafi się kryzys w turystyce to padną. Tyle tylko, że kasy nie wydał prywatny inwestor, LOT płaci naszymi pieniędzmi.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
14 13 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
19 4 xxpp odpowiada (usunięty)

Twoimi ciężko zarobionymi. Moje są zarobione lekko przegrywie.

! Odpowiedz
2 10 brys

Czas zakupu doskonale zgrany z przetestowaniem pierwszego kryzysu w branży . Zobaczymy jak LOT i jego nowy nabytek poradzi sobie z zawirowaniami rynkowymi związanymi z koronowirusem. Ciekaw jestem jakie rezerwy na ryzyko kredytowe utworzy instytucja finansująca tę inwestycję? Oby zarządzający management się sprawdził

! Odpowiedz
39 22 arfeneusz

bedzie miał kto latać z lotniska w Radomiu...

! Odpowiedz
41 72 track

I co na to Tusek , pewnie z bólu się skręca, brawo Morawiecki

! Odpowiedz
52 27 xxpp

No i kolejny głupek piszący od rzeczy.
Sytuacja LOT w okolicach 2008-12 była tragiczna z powodu kryzysu w branży, cen paliw itd.
Kto uratował LOT jak nie rząd Tuska? Kto zamówił nowe samoloty? Kto dał pomoc publiczną? Kto zbudował nowoczesna lotniska w Polsce?
Mamy teraz koniunkturę, ale co powiesz, jeżeli wystarczy jedna wojna, jakiś kryzys, wirus i wszystko leży. będziesz dopłacał miliardy nie tylko do LOT, ale też Niemcom.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
16 20 (usunięty) odpowiada xxpp

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
40 16 xxpp odpowiada (usunięty)



"Zmień forum bo zalatuje szambem."
Mam nadzieję, ze moderacja zadziała i zablokuje kogoś, kto robi z tego miejsca rynsztok.

"Nie ma jak jak idiota hejtuje wszystko co Polskie"

Jak na razie to ty mnie obrażasz i hejtujesz. Poza tym stale pisane są tutaj brednie o Tusku i LOT. Dezinformacja, kłamstwa i hejt.

Ja piszę jedynie o ryzykach. Nie piszę nigdzie, że to zła decyzja. Tylko PGL wie jakie ma rezerwy i finansowanie. Tylko oni wiedzą, czy poradza sobie przy spadku zysku o 10%, czy 20%.
Biorąc pod uwagę, jak bardzo wrażliwa jest ta branża na koniunkturę, ceny paliw, finansowanie (wszystkie samoloty sa w leasingu) i zachowania konsumentów, uważam tę decyzję za ekstremalnie ryzykowną. Poza tym warto pamiętać, że niemieckiego pracownika nei da sie tak łatwo spacyfikować, jak pracowników LOT, których wysłano na śmieciówki.


Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 4 track odpowiada xxpp

jak brak argumentów to obrażanie, ale typowe dla dla nisko wykwalifikowanej siły roboczej. Tusek tak ratował LOT jak stocznie polskie. LOT uratował Budzianowski udzielając pomocy państwa w wysokości 400 mln zł bez wiedzy Rudego (można poczytać w internecie) . min za to Budzianowski stracił posadę Ministra Skarbu. O Tusku jedyne co można powiedzieć to że był bardzo zręcznym manipulatorem, do dziś część gawiedzi mu ufa ale na głupotę nie ma lekarstwa.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
39 42 tymon1911c

To bezpośredni efekt ciężkiej pracy Morawieckiego i reform LOT.

! Odpowiedz
37 25 xxpp

Tak samo jak milion elektrycznych samochodów, tysiące mieszkań + i promów w Szczecinie.
Poczekajmy na wyniki finansowe tej transakcji za kilka lat.
Reformy LOT zrobił rząd Tuska.

! Odpowiedz
34 20 dasbot

Dzieciaku, nie przeżyłeś żadnego kryzysu finansowego. Nie wiesz, co to jest inflacja 10%+, brak żywności w sklepach i ogólnie kryzys gospodarczy. Historyk Morawiecki jest takim samym ekspertem od zarządzania, jak ja biologiem molekularnym. Nie wiem ile Ci płacą za pisanie dyrdymałów, ale jedno wiem na pewno: zderzenie z rzeczywistością będzie bolesne. Szczególnie dla Waszych dwudziestokilkuletnich "ekspertów z doświadczeniem", piastujących poważne stanowiska publiczne, czy będących posłami. Zero zmarszczek na czołach, za to frazesy w ustach.......... Mam nadzieję, że suweren w końcu się obudzi.............

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
68 67 marianpazdzioch

Biznes linii lotniczych to jeden z najbardziej konkurencyjnych i obfitujących w bankructwa. Sam LOT zresztą byłby parę lat temu bankrutem gdyby nie wpompowane grube pieniądze przez rząd. Ostatnio zresztą ten sam LOT kupił od Boeinga za grube pieniądze samoloty, które spadają. Teraz stoją uziemione. Jest jednak kolejny "wielki sukces". Oczywiście jest to sukces partyjnych kolesi, bo tylko oni będą mieli z tego korzyści. Zgodnie z zasadą prywatyzacji zysków i nacjonalizacji strat.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
71 50 dasbot

Propaganda jak zwykle. Orlen jeszcze przed wejściem do UE kupił stacje paliwowe w Niemczech. Potem był Unipetrol w Czechach. Ciech również w Niemczech kupił Sodawerk w 2007 r. Można by jeszcze dodać zakupy innych firm na rynku szeroko rozumianej Europy Zachodniej (np. CCC, Wielton, czy Nowy Styl). A nasz Mateuszek "pieje" o awansie Polski do rynków dojrzałych z powodu tego dealu ........... Niech pamięta, że branża lotnicza to branża cykliczna, jesteśmy na peaku cyklu koniunkturalnego, zobaczymy czy ujawnią po jakim mnożniku EBITDA i przy jakim lewarze to kupili........... Za jakiś czas się okaże jaka to była inwestycja. A może to jest nowa forma pomocy państwowej, kiedy spółka kontrolowana przez państwo członka UE pomaga uniknąć katastrofy gospodarczej w innym państwie, które zmaga się z konsekwencjami upadłości firmy, która ma duże znaczenie dla branży...........? Kapitalizm już chyba mamy za nami.....

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
54 59 obserwator62

Wydaje się, że Wy Młodzi, popełniacie zasadniczy błąd, licząc, że Państwo potrafi zarządzać przedsiębiorstwami. W długim okresie będzie przegrana konkurencja z firmami prywatnymi, konieczność dopłat lub tworzenie dla państwowych firm pozycji monopolistycznej, aby podnosić ceny produktów.. W krótkim okresie zaś tworzenie posadek dla rodzin, znajomych, sprzymierzeńców, korupcja. W przedsiębiorstwach państwowych dyrekcja nie traci na złym prowadzeniu firmy tak jak prywatny właściciel.
Przeprowadzono na ten temat długoletni bezdyskusyjny dowód w postaci utopii gospodarki socjalistycznej. Naiwnością wielką jest sądzić, że można samemu siedzieć przed komputerem lub zatrudnić się na etat, a Państwo wygra międzynarodową konkurencję gospodarczą. Już sama propaganda bezustannych sukcesów (charakterystyczna dla przeszłych komunistycznych reżimów) uprawiana przez naszych decydentów powinna dać Wam wiele do myślenia.
Niestety, także na skutek upływu 75 lat od strasznej wojny, coraz więcej jest głosów lekceważących dialog i normalne współistnienie pomiędzy narodami, przez co możliwy staje się konflikt zbrojny, który oby nie nastąpił za Waszego pokolenia.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
19 40 pisula

Condor to duży sentyment, wystarczy drobny krok naprzód i taki ruch się opłaci. Tym krokiem jest przejęcie przez LOTu i utrzymanie Condora w niemalże niezmienionym kształcie.

! Odpowiedz
15 19 tymon1911c

Dokładnie. Condor to bardzo zyskowna firma, tylko cierpiała przez złe zarządzanie. W dobrych rękach przyniesie kolosalne zyski.

! Odpowiedz
39 45 ibuprom

to mowi duzo o tym co bylo kiedys a co jest teraz skoro jeszcze kilka lat temu byla mowa o mozliwym bankructwie lotu a teraz nie dosc ze dobrze sobie radzi to jeszcze wykupuje NIEMCOW!

! Odpowiedz
36 21 krokus12

ibuprom to chyba mało w pana przypadku

! Odpowiedz
22 24 tymon1911c

Efekt ciężkiej pracy. PiS zreformował wiele spółek które PO wolałoby sprzedać w zagraniczne łapska...

! Odpowiedz
28 21 heldbaum odpowiada tymon1911c

tak, szcegolnie PGZ albo energetyke...Juz wiem - stocznia w Szcecinie i stepka z dykty pod promem, ktory nigdy nie powstal!

! Odpowiedz
21 12 xxpp odpowiada tymon1911c

"PiS zreformował wiele spółek"
Niczego śmieszniejszego dzisiaj nie przeczytacie. ;)
LOT uratował rząd Tuska. PIS przyszedł na gotowe i skorzystał z restrukturyzacji i koniunktury.
To jest właśnie najsmutniejsze. Tusk wykonał czarną robotę i nieudacznicy przyszli na gotowe spijać śmietankę.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
13 35 _xyz

Cieszę się i kibicuję, pytanie tylko czy Lot za szybko się nie dywersyfikuje (vide baza w Budapeszcie i teraz przejęcie Condora)...?

! Odpowiedz
28 91 wnr

Dziadek Donka w grobie się przewraca :)

! Odpowiedz
75 55 jkendy

Będą nowe połączenia Los Angeles - Radom, Pekin - Centralny Port Lotniczy w Sieniewicach.

! Odpowiedz
75 58 heldbaum

Pozyjemy - zobaczymy.
Przypominam pisiorko, gdy Orlen kupowal Mozejki, tez puszyli sie co nie miara. od tego czasu, Orlen utopil tam grube pieniadze.
W Niemczech model Lotowski czyli pracownicy na smieciowkach nie bedzie mogl dzialac.
Mimo wszsytko, niech im sie uda, tak aby nie trzeba bylo znow dokladac z podatkow (naszych).

Dziobapie, czemu cicho siedziales wczoraj, gdy pisnao sledztwie wobec Banasia. O AmberGod tez nic nie pisales (raport NIK). Co masz w skrypcie na te tematy?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
25 90 kapitaneo

Możejki przynosiły straty bo ówczesny rząd nie potrafił dopilnować interesów przez 8 lat. Dziwnym trafem po przejęciu władzy przez PIS Litwini naprawili tory do rafinerii, zapłacili kary i Możejki są dla Orlenu dochodowe.

! Odpowiedz
46 35 heldbaum odpowiada kapitaneo

Nie dziwnym trafem, tylko dzieki Komisji Europejskiej, ktora podeptala suwerennosc Litwy i w obcym jezyku nakazala tory odbudowac:
https://businessinsider.com.pl/finanse/kara-za-mozejki-litewska-kolej-zaplaci/xn1yg94

! Odpowiedz
13 42 kapitaneo odpowiada heldbaum

No patrz, takie mieli plecy w tej Brukseli twoi koledzy z liberalnych i postkomunistycznych PO, KO, itp a Komisja dopiero po 9 latach (od 2008 roku kiedy była skarga do KE) orzekła o karze.
Czyli albo PO miało w d...ie całą sprawę albo widać jakie wpływy ma ta wydmuszka PO.

! Odpowiedz
35 21 heldbaum odpowiada kapitaneo

Czyli jednak dzieki KE?
Ile to cudo przynosi dochodu? 30 baniek? Przy 3 miliardacj wlozonych - ot pisia inwestycja.
PiS kupujac rafinerie nie zadbal wczesniej, zeby sprawa sie spinala? To super wrozy tej inwestycji w Condora.
Postoumunistyczni- etatystyczni sa twoi ziomkowie z pisu. Sto tysiecy mieszkan, promy ze Szczecina, elektryczne samochody, smiglowce Antoniego, Banas, getBack i skok na OFE. Lista dokonan bogata a na deser - Zenek Martyniuk.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
31 13 heldbaum odpowiada kapitaneo

Czyli jednak dzieki KE?
Pis nie zadbal wczesniej, zeby sprawa sie spinala?
ile to teraz zarabia? 30 baniek rocznie? a ile wlozono? 3 miliardy?
postkomunistyczny to jest pis i jego etatyzm, 120 ministrow, promy ze szczecina, sto tysiecy mieszkan, Banas, getBack a na deser Zenek Martyniuk.

! Odpowiedz
27 54 dziobap

Tusku ratuj :D

! Odpowiedz
12 38 dziobap

Jak w tym powiedzeniu:

Mają rozmach sk... ;)

! Odpowiedz
48 24 jarekzbyszek

Już 20letni smarkacze produkują się na forum.

! Odpowiedz
17 52 grzegorz2000

Zbychu - jak nie masz nic do powiedzenia to nie udzielaj się na forum.

! Odpowiedz
44 29 psokal odpowiada grzegorz2000

Ja mam coś do powiedzenia. Restrukturyzację LOT-u rozpoczęto w 2012 roku. Był to wymóg postawiony przez Rząd aby spółka uzyskała pomoc publiczną. Właśnie dlatego firma uniknęła bankructwa i od blisko dekady coraz szybciej się rozwija.

! Odpowiedz
39 26 psokal odpowiada psokal

Jeśłi ktoś mi nie wierzy - proponuję żeby zamiast mnie minusować odwiedził oficjalną stronę LOT-u i przeczytał jak przebiegał proces restrukturyzacji spółki. Chyba że boi się że ta informacja zburzy wyznawany przez niego światopogląd.

! Odpowiedz
12 34 kapitaneo odpowiada psokal

Tusk wpompował w LOT paręset milionów zł po to żeby potem go sprzedać (typowe scenario III RP). Dlatego zaraz po udzieleniu tej publicznej pomocy zmieniono specjalnie ustawę zabraniającą sprzedaży LOT.

! Odpowiedz
29 8 anty12 odpowiada grzegorz2000

Grzesiu to Ty, ten ochroniarz z pensja 1920 ?

! Odpowiedz
33 10 heldbaum odpowiada kapitaneo

Jasne, szczegolnie ze nikt go nie chcial kupic. Do tego, jeszcze w 2016 pis negocjowal sprzedaz lot AirChina - Chinczycy mieli przeciez zbudwac nam druga Szwajacarie (tytul z Frondy). Zapwene Zorzeta wyslala fax na Nowogrodzka i sprzedaz Chinczykom skonczyla sie.

! Odpowiedz
28 8 krokus12 odpowiada kapitaneo

chyba tylko w pana wizjach chciał sprzedać

! Odpowiedz
1 0 kapitaneo odpowiada krokus12

" Prywatyzacja jest jedyną realną alternatywą dla ciągłych kłopotów PLL LOT - uważa premier Donald Tusk"
https://www.newsweek.pl/polska/donald-tusk-dazy-do-sprywatyzowania-spolki-pll-lot/k484n13

! Odpowiedz
48 103 grzegorz2000

Za czasów PO chciano prywatyzować LOT bo jak mówił Tusk, trzeba skończyć z doktryną, która mówi że nie wolno prywatyzować LOT-u tylko dlatego, że jest to polska firma i ma długie tradycje. Na szczęście obecnie LOT ma się dobrze.

! Odpowiedz
45 110 1a2b

Złodzieje i zdrajcy z POKO (czy jak im tam) powinni być po osądzeniu wykorzystywani do przetaczania samolotów tej firmy na lotniskach.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne