LOT bije swój rekord pomimo strajków

Chociaż PLL LOT w 2018 r. obsłużyły rekordową liczbę pasażerów, to nie przeleciały nad zawieszoną przez siebie rok wcześniej poprzeczką.

(fot. Mateusz Włodarczyk / FORUM)

Serwis „fly4free” informował pod koniec 2017 r., że LOT pobił swój rekord (6,8 mln przewiezionych pasażerów), a w roku kolejnym (2018) planuje dobić do ponad 10 mln pasażerów. Cel nie został jednak zrealizowany, chociaż polskiemu przewoźnikowi nie zabrakło dużo. Do samolotów LOT-u wsiadło bowiem 2 mln więcej osób niż dwa lata temu. Przed zdobyciem okrągłej sumy linię mogły powstrzymać strajki załogi, który miały miejsce jesienią bieżącego roku.

Choć na wzrost liczby klientów linii duży wpływ miały i mają tanie połączenia z Tel-Awiwem i Ejlatem, to władze firmy informują, że chcą skupić się na lotach długodystansowych i osiągnąć w tej kategorii pozycje lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

W 2016 r. LOT ogłosił, że do 2020 r. pragnie odzyskać utracone udziały na rynku polskim i obsługiwać co najmniej 25 proc. pasażerów rodzimego rynku. Biorąc pod uwagę, że w 2015 r. przewoźnik obsłużył 4,3 mln osób, to dwukrotny wzrost liczby pasażerów w ciągu zaledwie 3 lat może napawać firmę optymizmem. Aby jednak zostać hegemonem w swoim regionie, firma musi mieć dobre relacje z  pracownikami, aby nie powtarzały się strajki. Nie pomogą także ewentualne problemy techniczne, które już pojawiały się z silnikami Dreamlinerów.

Założone w 1928 r. Polskie Linie Lotnicze LOT latają obecnie na 4 kontynenty (Europa, Azja, Ameryka Płn., Ameryka Płd.), do ponad 85 portów. We flocie firmy znajduje się obecnie 80 samolotów.

KS

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 ewefi

ciekawe ile odszkodowań wypłacili, bo wpadek mieli bardzo dużo, na ich korzyść działa fakt, że mało kto wie ze takie odszkodowanie się należy, sama przez givt załatwiłam sporą kaskę za prawie 10 godzin opóźnienia, ale jak mogę to unikam naszych krajowych linii

! Odpowiedz
0 6 aerk

A przeciez wedlug poprzedniej ekipy LOT mial upasc a klienci mieli byc przejeci przez Lufthanse, podobnie jak klienci upadajacych polskich stoczni !

! Odpowiedz
34 5 jarekzbyszek

LOT sztandarowa spółka PIS. Sztandarowy jest tylko zarząd, pracownicy wściekli, a pasażerowie jakby mogli wybraliby coś innego. Poza aglomeracją warszawską samoloty LOTu Polacy znają z telewizji Kurskiego. Epoka Gierka pełną gębą.

! Odpowiedz
12 5 histeryk

To jeden z mitów PiSu. Pojawia się w kontekście tzw. afery AmberGold. Nawet nie dawno TVP pokazała jakiegoś "anonimowego świadka", który miał być urzędnikiem "jakiegoś urzędu" i który zmienionym głosem powiedział, że słyszał, że Tusk "namawiał kogoś do OLT". Ludowi to wystarczy. Nie muszą wiedzieć kto to był i co oznacza właściwie "namawianie kogoś do OLT".
No i faktem jest, że LOT został uratowany przez poprzedni rząd dzięki pomocy publicznej, notyfikowanej do Komisji Europejskiej zgodnie z prawem. Plus strategia starego zarządu, dzięki której mamy dreamlinery. Plus obecna koniunktura.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
19 3 h-b

Czymś w końcu muszą ludzie latać z tego kraju za zarobkiem ...

! Odpowiedz
39 13 konik_garbusek

Latam 3-4 razy w roku, LOT ma na "mojej":trasie monopol. Ceny kosmiczne, jeszcze nie zdażyło się, zebyśmy z szanownym LOTem polecieli o czasie :)) Zawsze 30-60 minut opóźnienia, a 2 loty w ciągu 2 lat odwołane. Na pokładzie zmęczone stewardesy i brak nawet kanapki , dostajemy marne prince polo, a ostatnio jakies marcepanki w folijce a la wielkanocny królik? (ok, lot na mojej trasie 2 godziny, krótki, ale inne linie dają napój i kanapkę , a LOT nie). To dośc słaba linia i mozna sobie trollowac o wynikach, ale prawda jest taka, ze jakoś obsługi jest marna i tyle. Nie obchodzi mnie ile dostanę minusów za ten wpis, ale nmp taki KLM miażdzy LOT jakością obsługi, to jest przepaść (niestety, nie mam wyboru specjalnego).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 13 javelin11

przecież dużo regularnych linii zrezygnowało z bufetu na pokładzie. ja latałem wieloma liniami w ostatnich latach, głównie lufthansa i SAS, żadnych różnic nie zauważyłem. faktem jest natomiast to, że LOT jest drogi. lot przesiadkowy SASem na moich kierunkach był z reguły ok. 40% tańszy niż lot bezpośredni LOTem.

! Odpowiedz
13 11 konik_garbusek odpowiada javelin11

To nie jest aż tak istotne, ale zauważalne. LOT to źle zarządzana firma, widać to na kazdym kroku. NIe mam żadnych uprzedzeń, forbii czy fascynacji czy to linia polska czy nepalska, po prostu przykre jest to, ze KLM z przesiadką daje 1/3 niższą cenę i 2 x razy kanapkę i colę bez dopłaty, w drzwiach wita mnie kapitan samolotu i nie ma opóxnień, a LOT się wiecznie spóźnia i liczy sobie na mojej trasie prawie jak za wycieczkę do Nowego Jorku. Nie zyczę im źle, ba, chbciałbym zeby kwitli, ale myslę ze na to trzeba zmiany pokoleniowej w zarządzie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
21 41 2kbb

Nie ma tak dynamicznie rozwijającej się linii w Europie a może i w Świecie. LOT uzyskał także pozycję najlepszej linii operującej w całej Europie Środkowej i Wschodniej... Plany są zawsze wyżej stawiane niż rzeczywiste wyniki.... Czego to lewactwo w Polsce jeszcze chce ? Żal im że to nie za Rządów PO były takie osiągnięcia... Co za hołotę wyhodował tej okupacyjny sowiecki system... Precz z komuną i lewackimi smrodami ....którzy dzisiaj zatruwają Polakom życie....

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 35 artur17

Trzy główne plusy LOT-u: ładne stewardessy, dobre jedzenie i nowe samoloty.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil