Koreańskie Coupe z tylnym napędem

Hyundai Genesis Coupe to nowy koreański wzorzec w klasie 300-konnych sportowych coupe dostępnych za akceptowalną cenę. Najmocniejsza wersja tego modelu dysponuje mocą 306 KM. Po wcześniejszej premierze tylnonapędowego Genesisa zaliczanego do grupy sport sedan, Genesis Coupe jest teraz najbardziej dynamicznym i usportowionym samochodem, jaki kiedykolwiek pojawił się ze znaczkiem Hyundaia. Genesis Coupe korzysta z tak zwanej elastycznej architektury tylnonapędowej, zaprojektowanej dla modelu Genesis sport sedan.



„Uważamy, że podstawowa wersja samochodu Genesis Coupe 2.0 wyposażona w wyjątkowe połączenie tylnego napędu z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem, będzie alternatywą dla dostępnych na rynku przednionapędowych samochodów sportowych z nadwoziem Coupe” - twierdzi John Krafcik, wiceprezes Hyundai Motor America, odpowiedzialny za nowe konstrukcje i planowanie strategiczne. „Genesis Coupe z silnikiem 3,8 przenosi na jeszcze wyższy poziom jazdy, co czyni z niego rywala dla takich samochodów jak Infiniti G37.”

Genesis Coupe nie przez przypadek nosi cechy znane z kilku wcześniejszych prac studialnych Hyundaia. Mocno poprowadzone linie, szczegóły nadwozia, a także krawędź szyb bocznych to elementy zaczerpnięte z koncepcyjnych samochodów Coupe HCD9 Talus oraz HCD8. We wnętrzu spośród wskaźników analogowych wyróżniają się duże tarcze prędkościomierza i obrotomierza, które umieszczono w sposób umożliwiający kierowcy natychmiastowy odczyt ich wskazań. Zegary otrzymały niebieskie podświetlenie, będące już tradycją w samochodach Hyundai. Genesis Coupe otrzymał także kubełkowe fotele, system audio firmy Infinity, a został też wyposażony w wygodny, elektroniczny kluczyk Smart Key. Silnik uruchamiany jest za pomocą przycisku.



A jakie to jednostki? Hyundai oferuje tutaj jednostkę V6 z rodziny Lambda o pojemności 3,8 z rozrządem DOHC. Ten motor będzie dostarczał około 306 KM i 357 Nm momentu obrotowego, a 310 KM przy zasilaniu benzyną wysokooktanową. Silnik ten pozwoli „wystrzelić” Genesisa Coupe ze startu zatrzymanego, do 60 mil/h (ok. 97 km/h) w czasie poniżej 6 sekund. Drugi z agregatów to dwulitrowy turbodoładowany silnik z intercoolerem, który został wyposażony w bezstopniową zmianę faz rozrządu (CVVT) zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Jednostka ta dostarcza około 212 KM i 294 Nm momentu obrotowego, a przy zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 223 KM. Podobnie jak w większym silniku, tutaj również blok i głowica wykonane są z lekkich stopów.

Obydwa silniki zaopatrzono w podwójne układy wydechowe o niskich oporach przepływu oraz przewidziano stosowanie mechanizmu różnicowego o podwyższonym tarciu, celem lepszego przeniesienia momentu napędowego z kół na powierzchnię drogi. Obydwa dostępne silniki współpracują z sześciobiegowymi ręcznymi skrzyniami biegów. Genesis Coupe 2.0 może być opcjonalnie wyposażony w pięciobiegową automatyczną przekładnię Shiftronic, natomiast wersja z silnikiem 3,8 V6 wymaga sześciobiegowej przekładni automatycznej firmy ZF, wyposażonej w system Shiftronic, która lepiej radzi sobie z powiększonym momentem obrotowym silnika.

Genesis Coupe będzie sprzedawany w trzech wersjach wyposażenia: GS, GT z silnikiem 3,8 V6 oraz SE, dostępny w dwóch wariantach silnikowych. Cen Genesis Coupe jeszcze nie znamy ale jak zapewnia Hyudnai mają być atrakcyjne. Póki co nie wiadomo także kiedy poza Stanami Zjednoczonymi auto zadebiutuje także w Europie.

źródło: Hyundai Motor Poland
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Roman

jaka jest cena tego modelu

!
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil