Konieczna papierowa księga

Gdy firma korzysta z programu komputerowego, który nie posiada opcji drukowania księgi przychodów i rozchodów, niezbędne jest wówczas założenie jej papierowej wersji - podaje "Gazeta Prawna".

Obowiązek ten wynika z rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 152, poz. 1475, z późn. zm.). Zgodnie z nim, księga prowadzona przy pomocy technik informatycznych musi umożliwiać wgląd w treść zapisów
dokonywanych w porządku chronologicznym oraz chronić dane zgodnie zasadami przechowywania magnetycznych nośników informacji.

Jak powszechnie wiadomo, do 20 dnia każdego miesiąca podatnik musi sporządzić wydruk zapisów, zgodny ze wzorem znajdującym się w załączniku nr 1 do wspomnianego rozporządzenia. Gdy program komputerowy nie posiada opcji wydruku, niezbędne jest założenie papierowej księgi, do której kolumn wpisujemy sumy miesięczne
wynikające z zawartości nośnika magnetycznego.

(na podst.: Marzenna Kaczmarska, Wiesława Moczydłowska/Gazeta Prawna)

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne