Komputery w Amazonie

Amazon, który chce przynosić zyski także przez cały następny rok, zamierza w drugiej połowie tego roku wprowadzić sprzedaż komputerów osobistych przez Internet i rozpocząć sprzedaż książek dla klientów instytucjonalnych. "Bardzo optymistycznie patrzymy na rok 2002 i 2003" - powiedział założyciel i szef firmy, Jeff Bezos na corocznym spotkaniu z analitykami. Amazon jest światowym liderem w internetowym handlu detalicznym ze sprzedażą na poziomie prawie trzech miliardów dolarów rocznie. Jednak straty, które spółka ponosiła przez ostatnie pięć lat sprawiły, że część analityków i inwestorów zwątpiła, by Amazon kiedykolwiek miał osiągnąć zysk. W ubiegłym roku kurs Amazona, jednego z okrętów flagowych "nowej gospodarki" spadł o prawie 70 procent. Dla porównania największa sieć handlowa działająca w świecie rzeczywistym - Wal-Mart straciła 15 procent, czyli mniej więcej tyle co indeks S&P 500. Amazon, zazwyczaj bardzo niechętnie udzielający informacji na temat funkcjonowania firmy, zyskał tym razem uznanie analityków za podanie większej ilości szczegółów. Spółka podała, że udało jej się w ostatnim okresie ograniczyć koszty między innymi poprzez zredukowanie o 500.000 rocznie liczby rozmów telefonicznych z klientami. Internetowy detalista usprawnił też zasady współpracy z hurtowniami książek. "Wciąż mają długą drogę do pokonania, ale dokonują stałych postępów" - powiedział Steve Weinstein, analityk z Pacific Crest Securities. Amazon dynamicznie rozwija się poza granicami USA. Spółka ma internetowe sklepy w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Japonii. Przedstawiciele Amazona twierdzą, że na zagranicę przypada obecnie 19 procent całości sprzedaży spółki. Przychody ze sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Niemczech mają w tym roku wynieść około 200 milionów dolarów, co zbliżyłoby operacje w tych krajach do granicy zyskowności. Analitycy nie są natomiast do końca przekonani do pomysłu Amazona, by sprzedawać przez internet komputery osobiste. Wskazują oni, że sprzedaż PC- etów w ostatnim czasie znacząco spadła. "To trudny biznes" - powiedział David Risher, wiceprezes Amazona do spraw marketingu i sprzedaży. "Nie rozwija się w realnym świecie, ale w Internecie rośnie całkiem szybko" - dodał. Według Rishera, w dwóch pierwszych miesiącach tego roku sprzedaż PC-etów w tradycyjnych sklepach spadła o 23 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, ale w Internecie wzrosła o 77 procent. Risher ma też nadzieję, że sprzedaż komputerów przyczyni się do wzrostu sprzedaży innego sprzętu elektronicznego, takiego jak kamery cyfrowe i inne akcesoria przystosowane do współpracy z PC-tami.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.