Komisja Europejska ochroni przed nierzetelnym sprzedawcą

Parlament Europejski wezwał Komisję Europejską i państwa członkowskie do opracowania strategii monitorowania zagrożeń, na jakie narażeni są najsłabsi konsumenci. Dzięki takiej strategii będzie można lepiej chronić ich prawa. Chodzi o dzieci, młodzież, osoby niepełnosprawne i starsze.

Z myślą o lepszej ochronie najsłabszych konsumentów, posłowie opowiedzieli się za wzmocnieniem prawa dającego możliwość wycofania się z umowy w przypadku, gdy dostawca lub sprzedawca nie dopełni powinności uczciwego i pełnego poinformowania klienta o zawieranej transakcji. Zalecili też , by świadczący usługi miał obowiązek przekazywania tych informacji w sposób jasny i zrozumiały.

Zdniem posłanki Róży Thun raport kładzie zdecydowany nacisk na prawa konsumenckie oraz uczciwą informację jaką klient powinien otrzymać.

Raport zwraca między innymi uwagę na gry komputerowe, które tak absorbują młodych ludzi, że zapominają o rosnących rachunkach. Praktyki zachęcania klientów bez przypomnienia o kosztach powinny być zdaniem posłów zabronione. Inny problem to podawanie przez firmy nieścisłych informacji o produktach. Według Komisji Europejskiej, aż 70% firm stosuje takie praktyki. Dotykają one zwłaszcza konsumentów w starszym wieku.

Informacyjna Agencja Radiowe/IAR/Andrzej Geber/Strasburg/łut/

Źródło: IAR

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 4,4% I 2020
PKB rdr 3,1% IV kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,5% I 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 604,25 zł XII 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,8% XII 2019

Znajdź profil