Kobiety coraz częściej wybierają zakupy w e-supermarketach

Polki, zabiegane między pracą a domem, coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach. Już 70% kobiet korzystających ze spożywczych e-sklepów nabywa w nich około połowy lub większość produktów - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl.

Taką formę zakupów internautki praktykują już od dłuższego czasu. Aż 2/3 respondentek przyznało, że z e-supermarketów korzysta przynajmniej od roku. Prawie co druga badana (44%) robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 71% co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd czy kolejki, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, wolą kilka kliknięć i zakupy dostarczone prosto do kuchni.

 

 

 

Zgodnie z wynikami badania 45% kobiet korzysta z e-supermarketów już dłużej niż dwa lata. Co piąta internautka (21%) robi spożywcze zakupy online od roku do dwóch lat, a 18% między rokiem a pół roku. W ciągu ostatnich 6 miesięcy po raz pierwszy z tej możliwości skorzystało 16% ankietowanych.

- Wśród internautek kupujących spożywcze artykuły w sieci niemal trzy czwarte to kobiety od 26 do 45 lat. Wiele z nich to młode matki, dla których robienie zakupów w zatłoczonych supermarketach i z małymi dziećmi u boku stanowi nie lada wyzwanie. Coraz częściej wybierają więc wirtualne półki sklepowe, by w wolnej chwili i w zaciszu własnego mieszkania nabyć potrzebne produkty, które o określonej godzinie zostaną przywiezione prosto do domu­- mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, zaliczanego do czołówki e-supermarketów w Polsce.

Kobiety robią zakupy spożywcze w sieci przede wszystkim dla siebie i osób, z którymi mieszkają (84%). Co więcej, prawie co 10 internautka przyznaje też, że w e-supermarketach zaopatruje lodówkę starszych rodziców czy znajomych, a 6% kupuje tu artykuły do firmy. Choć cena towarów i koszty dostawy cały czas odgrywają ważną rolę w zakupach spożywczych w sieci (odpowiednio 27 i 20%), co piąta kobieta zwraca też szczególną uwagę na świeżość produktów.


 

- Polki to wymagające klientki, które coraz bardziej stawiają na jakość produktów. Jak pokazało badanie, nawet 9% kobiet jest zniechęconych do robienia zakupów w tradycyjnych sklepach przez fakt, że towarów dotyka tam wiele osób. We Frisco jest zupełnie inaczej. W przeciwieństwie do innych supermarketów, zarówno tych stacjonarnych jak i internetowych, u nas produkty świeże nie są zbierane ze sklepowych półek, lecz zamawiane bezpośrednio u dostawcy pod indywidualne zamówienia. Podzielone na odpowiednie porcje i spakowane docierają do naszego magazynu, gdzie nowoczesny sorter rozdziela towary na konkretne zamówienia, by jeszcze tego samego dnia trafiły do rąk klientów. Dzięki temu możemy zagwarantować im najwyższą jakość i świeżość produktów -dodaje Grzegorz Bielecki.

­Ankieta została przeprowadzona w kwietniu br. na próbie blisko 850 internautek zarejestrowanych we Frisco.pl


/Frisco.pl 

Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~Paweł

Nie tylko kobiety coraz częściej wybierają e-markety, jest to usługa wprost stworzona dla mężczyzn, którzy jak wiadomo, nie są fanami zakupów. Skusiła mnie opinia kolegi, który zachwalał Frisco i sam się skusiłem. Teraz już wiem, że prawdopodobnie nigdy nie wrócę do zwykłego marketu ;)

! Odpowiedz
0 0 ~Henryk

korzystałem z usług wielu sklepów internetowych, ale dopiero Frisco mnie zadowoliło w pełni. Szeroki wybór towarów, ceny niskie, szybka obsługa i dostawa zamówień. Mam nadzieję, że więcej będzie takich opinii jak moja i że usługi Frisco będą coraz popularniejsze

! Odpowiedz
0 0 ~Kasia

Jakość obsługi Frisco zachwycił mnie w 100%. Nie wiem skąd wzięły się negatywne opinie na temat sklepu. Ceny atrakcyjne, wybór asortymentu szeroki i zakupy dostarczane są pod próg mieszkania. Na pewno będę regularnie robić tam zkaupy

! Odpowiedz
0 0 ~Beata

Zachęcona tym, że w internecie same pozytywne opinie na temat Frisco postanowiłam również zrobić zakupy. Bardzo spodobała mi się ta forma głównie dlatego, że zakupy "weszły" same na drugie piętro. Dużo mniej czasu zajęło także zrobienie zakupów z listy siedząc przy komputerze niż idąc na zakupy. Od dziś jestem fanką internetowych zakupów :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

    Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl