Jak zostać kierowcą Ubera

redaktor Bankier.pl

Uber szturmem wkroczył na polski rynek, wzbudzając tym samym sporo kontrowersji. Taksówkarze zrzeszeni w korporacjach nadal nie odpuszczają i wzywają do kolejnych protestów. Mimo to firma ciągle otwiera się na kolejne miasta i prowadzi rekrutacje. Jak zostać kierowcą Ubera i ile można zarobić?

W teorii firma oferuje wysokie zarobki sięgające 6 tysięcy złotych netto – wszystko na przejrzystych warunkach, a przelewy za wykonaną pracę są dokonywane cotygodniowo. W praktyce po odliczeniu kosztów prowadzonej działalności na rękę może pozostać niewiele, jednak wystarczająco dużo, aby móc traktować tę pracę jako dodatkową formę podreperowania domowego budżetu.

(fot. Neil Hall / Reuters)

Jak zostać kierowcą Ubera – formalności

Na stronie internetowej Uber.com należy wypełnić formularz przeznaczony dla kierowców. Warto na wstępie zaznaczyć, że taka forma współpracy jest dostępna tylko dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Po rejestracji zainteresowany otrzyma zaproszenie na spotkanie informacyjne oraz dostęp do swojego profilu w przeglądarce. Po zalogowaniu należy również dodać zdjęcia lub skany wymaganych dokumentów, które zostaną zweryfikowane w ciągu 48 godzin.

Zanim konto zostanie aktywowane, należy załączyć następujące dokumenty:

  • dowód osobisty,
  • prawo jazdy,
  • zaświadczenie o niekaralności,
  • zaświadczenie o wykroczeniach w ruchu drogowym – na jego dodanie masz 30 dni od momentu aktywacji konta,
  • dla partnerów uberPOP dane dotyczące działalności gospodarczej wraz z dokumentem wpisu do CEIDG lub KRS,
  • dowód rejestracyjny samochodu z ważnym przeglądem technicznym,
  • ubezpieczenie OC samochodu.

 Mamy lokalny zespół oraz biuro w każdym mieście, w którym działamy, aby zapewnić bieżące wsparcie zarówno partnerom, jak i pasażerom. Każdy partner musi również przekazać informacje o swojej działalności gospodarczej  – wpis do CEIDG lub KRS, a także NIP i VAT UE – komentuje Ilona Grzywińska z biura prasowego firmy Uber. Po spotkaniu informacyjnym pozostaje zaakceptowanie warunków współpracy i od tego momentu można zacząć „pracę”.

Kierowca Ubera – jakie wymogi musi spełnić samochód

Co do zasady samochód kierowcy Ubera, oprócz spełnienia wymogów formalnych, czyli ważnego badania technicznego oraz ubezpieczenia OC, musi być zarejestrowany na co najmniej 5 osób i być 4/5-drzwiowy.

Samochody, które mają więcej niż 10 lat, mogą zostać dopuszczone do współpracy dopiero po spełnieniu dodatkowych warunków. Auta zarejestrowane w latach 2002-06 powinny być zadbane i w dobrym stanie technicznym, a właściciel powinien dostarczyć pięć zdjęć w celu weryfikacji, które będą przedstawiać:

  • przód, tak aby było widać przód z tablicą rejestracyjną oraz bok pojazdu,
  • tył, tak aby było widać tył z tablicą rejestracyjną oraz bok pojazdu,
  • liczniki, aby widoczny był przebieg pojazdu,
  • deskę rozdzielczą,
  • tylną kanapę z widoczną tapicerką.

Ponadto Uber opublikował listę samochodów starszych niż 10 lat, które nie mogą wykonywać przejazdów w usłudze uberPOP.

Pojazdy zarejestrowane między 2002 a 2006 rokiem, które są wykluczone z usługi uberPOP:

  • Alfa Romeo: 145, 146.
  • Audi: A3 (do 2003 – type 8L), A4 (do 2001 – type B5).
  • Chevrolet: aveo, lacetti, nubira, tacuma, rezzo.
  • Citroen C1, C2, xantia, xsara, xm, C3 (do 2004), berlingo (do 2004).
  • Dacia: logan.
  • Daewoo: kalos, lacetti, lanos, matiz, nexia, nubira.
  • Fiat: albea, brava, bravo, cinquecento, multipla, palio weekend, panda, punto (gen II), doblo (do 2005).
  • Ford: fiesta (do 2002), focus (do 2004 – Mk1), ka.
  • Honda: accord (do 2002 – gen VI).
  • Hyundai: atos, elantra, getz, matrix.
  • Kia: picanto, sephia, shuma.
  • Łada: wszystkie modele.
  • Mitsubishi: carisma, colt (do 2003).
  • Nissan: micra (do 2003).
  • Opel: agila, corsa, astra (do 2004 – astra G), vectra (do 2002 – vectra B).
  • Peugeot: 106, 206, 306.
  • Renault: clio, kangoo, thalia, twingo, megane (do 2003 – I gen), scenic (do 2003 – I gen).
  • Seat: cordoba, ibiza (do 2003 – II gen).
  • Skoda: fabia (do 2004 – pre-facelifting).
  • Suzuki: baleno, wagon-r+, swift (do 2004).
  • Tata: wszystkie modele.
  • Toyota: corolla (do 2002), picnic, yaris.

Ile zarabia kierowca Ubera

Kierowca za każdy zakończony przejazd otrzymuje należność zgodną z tabelą opłat pomniejszoną o prowizję dla Ubera. Dodatkowo może otrzymać zwrot kosztów za opłaty drogowe, koszty czyszczenia samochodu oraz inne bonusy, które nie są uwzględnione w prowizji dla Ubera – informuje biuro prasowe korporacji.

Przykładowe koszty ponoszone przez kierowców, dla których współpraca z platformą Uber jest głównym źródłem dochodu (jeżdżą więcej niż 40 h tygodniowo):

  • opłata za usługę Uber 20-25 proc.,

  • ubezpieczenie społeczne, emerytalne, zdrowotne i chorobowe: 1 122 zł lub 465 zł (przez pierwsze 2 lata działalności) - płacą tylko ci, którzy jeżdżą w pełnym wymiarze (40h +).

Zestawienie średnich  przychodów partnerów aplikacji Uber (w ujęciu miesięcznym, brutto)

Obszar

Świadczenie usług do 20 godzin tygodniowo

Świadczenie usług ponad 20 do 40 godzin

tygodniowo

Świadczenie usług powyżej 40 godzin tygodniowo

Warszawa

1834 zł

5033 zł

8459 zł

Kraków

1846 zł

4620 zł

8024 zł

Trójmiasto

1665 zł

4353 zł

7549 zł

Wrocław

1667 zł

4440 zł

7375 zł

Poznań

1789 zł

4544 zł

7842 zł

Źródło: opracowanie na podstawie danych udostępnionych przez przedsiębiorstwo Uber. Dane prezentują średni miesięczny przychód kierowców w maju 2016 roku bez odliczenia kosztów prowadzenia działalności.

Poza wspomnianymi warunkami, w aplikacji widnieje również system ocen. Dalszą weryfikacją kierowców jest ocena użytkownika. Po każdym przejeździe użytkownicy przyznają kierowcom notę w skali 1-5. Gdy spadnie ona poniżej 4,6, kierowca jest dezaktywowany z platformy (obecnie średnia ocen dla Polski to 4,83).

Weronika Szkwarek

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 13 ~Marek

To się nie opłaca. Jak zrobie 4500 obrotu i odejme 900 złotych prowizji dla Ubera , 1200 na składki do ZUS , 1200 na paliwo , to zostaje mi 1200 złotych niby na czysto. Ale auto jeszcze trzeba myć , zmieniać opony , oraz naprawiać, nie licząc OC. Wychodzi na to że to jest nieopłacalne i bez sensu. A jeszcze trzeba wziąźć pod uwagę że co 5 lat wypada zmienić auto. I tyle zachodu aby zarobić 1200 na miesiąc ???

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 9 ~Jaras

Zarobki w Uberze to ściema, poniżej minimalnej krajowej. To raczej kpina. Żerują na nowych naiwnych kierowcach co myślą że zrobią a okazuje się że to tylko mielenie hajsu a w kieszeni nic nie zostaje. Nawet Ukraińcy z tego uciekają. Przesadzili ze stawkami i prowizjami dla Ubera. Nocą jeździ się za darmo bo nie ma taryfy nocnej a powroty są na pusto.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
6 16 ~Jarząbek_Wacław

bardzo interesujący i wartościowy artykuł. wymagał wiele pracy i bardzo dobrego warsztatu. materiał jest niezwykle inspirujący i przydatny. sam go wykorzystam w praktyce i polecam go moim znajomym. warto go spobie wydrukować i powieśić nad łóżkiem i czytać jak mantrę. brawo. najlepszy materiał jaki w tym roku czytałem.

! Odpowiedz
1 4 ~glos_rozsadku

e to się nie opyla. Koszt przejechania 1 km moim nowiutkim qashqaiem w mieście wynosił ok. 90gr./km.

! Odpowiedz
2 1 ~informator

Jeszcze paliwo trzeba doliczyć.

! Odpowiedz
3 6 ~Ziggi

A ja jestem kierowcą Ubera i jeszcze trochę będę. Zyski z tego artykułu są nieosiągalne. To jest dobra praca by dorobić, a nie jako podstawowa.

Trzeba mieć firmę, ale teraz płacę mały ZUS. Rozliczenia podatkowe normalne, wprowadzam do księgi każde rozliczenie z Ubera, więc podatkowo ok. Kontroli się nie boję, bo kary pokrywa Uber. Bolączką są krótkie kursy - jedziesz parę km do gościa, który da zarobić 5-10 zł. No i ryzyko to brak ubezpieczenia, trzeba liczyć, że w razie wypadku pasażer uda znajomego, a nie klienta.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 5 ~sd

A po co? A to jakiś zaszczyt jest?

! Odpowiedz
1 35 ~Ted

w kazdej dzialanosci przewozowej, czy to taxi, przewozy kurierskie, uberr, warto dobrze przekalkulowac koszty, amortyzacje samochodu (naprawy, ubezpieczenia, kwote jakaa musimy odlozyc na zakup nastepnego auta) Moze okazac sie, ze praca w markecie jest bardziej oplacalna (placa netto)

! Odpowiedz
1 35 ~qwe

Bierzemy 5033 zł dla Warszawy za 40 godziny - 1100 za działalność - 25 % dla Ubera - podatek, benzyna, samochód, ubezpieczanie, nie wiem czy w Lidlu na kasie nie zarobi się więcej.

! Odpowiedz
4 13 ~fdsa

może i zarobi ale cała odpowiedzialność leży po twojej stronie a nie firmy. auto ci się zepsuje to twoje auto - ty płacisz... oto jak pracodawca zatrudnia naruszając prawo - nie daje narzędzi do pracy.

! Odpowiedz
2 2 ~Zaruk

Kto się boi kar czy problemów z ubezpieczeniem, niech się zatrudni jako kierowca Ubera u pośrednika, wtedy to szef odpowiada.

! Odpowiedz
2 0 ~Lis

Patologia prawna tego jest taka, że Uber pokrywa te kary, więc ryzyko niewielkie. Gorzej w razid wypadku, sądu itp. Ale kar od ITD nie ma się co bać.

! Odpowiedz
6 6 ~LeonZ

Ciekawe czy można zasądzić publiczny portal jeśli wskutek nieprawdziwych informacji w nim zawartych, ktoś poniesie poważne starty. Np. zostanie kierowcą Ubera, a zamiast zarabiać 5000 dostanie 10k mandatu?

! Odpowiedz
4 16 ~LeonZ

Zdaniem niektórych Uber świadczy nielegalny przewóz osób. To może pociągnąć bardzo poważne konsekwencje dla kierowcy, dużo groźniejsze niż mandat ITD na 10k. Otóż załóżmy, że dojdzie do wypadku, w którym pasażer zostanie kaleką, sąd zasądzi rentę dożywotnią, a ubezpieczyciel odmówi wypłaty, bo OC nie dotyczy zarobkowego przewozu osób, a nawet jeśli takie ktoś wykupi, to kierowca nie miał stosownych uprawnień. To jest niestety pewne jak w banku, że ubezpieczyciele to wyciągną, bo w drobniejszych sprawach odmawiają wypłaty.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~precyzja

Nie "odmówi wypłaty", tylko wypłaci poszkodowanemu, ale zwróci się o regres do sprawcy. Wiem, że zastosowałeś skrót myślowy, ale może on wprowadzać ludzi w błąd. Będą myśleć, że wyciągać od nich kasę będzie "jakiś kaleka", a nie potężna firma ubezpieczeniowa, obstawiona prawnikami.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 48 ~SONDA

Czy podkręcasz licznik na taryfie?

Zielony - Tak
Czerwony - Nie

(sonda dla taksówkarzy)

! Odpowiedz
8 25 ~UBER-OK

Gdyby mafia taksówkowa z podobną gorliwością pracowała uczciwie jak pisała komentarze to konkurencja UBER-a nie miała by szans. Sami na to "zapracowaliście"

! Odpowiedz
1 1 ~LeonZ

Jest w Polsce kilka uczciwych korpo. Nie te najtańsze.

! Odpowiedz
1 11 ~Balbo

Przecież to jest artykuł z tych "sponsorowanych" więc jest bajka

! Odpowiedz
1 8 ~Le

W Polsce wymagana jest licencja taksówkarza na przewóz do 5 osób i odpowiednie ubezpieczenie, stan zdrowia i kwalifikacje tak jest w każdym mieście w Polsce niezależnie od podatków..http://www.gazetawroclawska.pl/motofakty/a/wroclaw-wpadka-kierowcow-ubera-zaplaca-kary,10706517/ . W umowach wyraźnie zaznaczają ,że to kierowca odpowiada za wszystkie formalności i koszty związane z ich brakiem przed wszystkimi urzędami, sami są tylko od prowizji i obsługi programu reszta to twój kłopot.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 16 ~kalanik

Nie wiem czy śmiać się czy płakać na takie sponsorowane artykuły. Ewidentnie wpuszczają ludzi na minę. Nie dość że wyliczenia z kapelusza, to jeszcze ciągła groźba że kolejny kurs będzie początkiem kontroli ITD a taka kontrola kosztuje 10000 mandatu. Tak samo Urząd Skarbowy, pewnego dnia obudzicie się z wezwaniem tak, jak no. Duńczycy - po zapłaceniu zaległego podatku praktycznie nic nie zostało. Druga sprawa to to,że kwoty tutaj podane były wcześniej nieosiągalne nawet dla taksówkarzy ( zwłaszcza te dla 20 i 40 godzin tygodniowo) a teraz nagle są..... Nie dajcie się nabijać w butelkę bo zarobi tylko uber. Wam to koniec końców bokiem wyjdzie bo nie dość że spore ryzyko kontroli to jeszcze eksploatacja samochodu i rzekomy zyski poniżej faktycznych kosztów. Inaczej mówiąc - narobicie sie, auto zdezelujecie a i tak gówno wam zostanie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 3 ~1000000

10000 mnie nie przeraża. Następnym razem napisz 100000, albo tak z 50000.

! Odpowiedz
3 13 ~Biba

Urzędy skarbowe powinny się zwrócić do Ubera z rządaniem pełnej listy kierowców którzy dla nich pracują.I będziemy wiedzieć czy to jest "legal" czy nie.A autorka tego artykułu powinna pamiętać że Amber Gold tež opowiadał jaki proponują wspaniały "legalny"interes.

! Odpowiedz
4 15 ~H-UBER-T

Ja już dziękuję ! Już jeden kwit na 10 tys. od ITD dostałem. Teraz okaże się dopiero, ile to wszystko co mówi UBER jest warte.

! Odpowiedz
3 7 ~abb

Orientowal sie moze ktos ile kosztuje ubezpieczenie samochodu pozwalajace na przewoz osob jak uber?

! Odpowiedz
0 2 ~LeonZ

ok. 2500

! Odpowiedz
6 15 ~vovo

I dalej nagonka na ten syf ktory jeszczce nikomu nie dal zarobic za wyjatkiem izraelskich grubasow.Kiedy te wszystkie cepy zrozumiua ze mimo duzych przychodow syf traci kase bo przeplaca dziennikarzy zebu pisali takie artykuly.

! Odpowiedz
4 13 ~Zyczliwy

W dniach 18 i 19 sierpnia 2016 r. inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu wraz z funkcjonariuszami policji z Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu oraz pracownikami Urzędu Miasta Poznania przeprowadzali kontrole „przewoźników” wykonujących przewóz osób korzystających z aplikacji mobilnej.
W przypadku trzech kontroli stwierdzono wykonywanie przewozów drogowych osób bez wymaganej licencji oraz wykonywanie przewozów okazjonalnych pojazdem niespełniającym kryterium konstrukcyjnego wynikającego z ustawy o transporcie drogowym.
W związku ze stwierdzonymi naruszeniami wszczęto trzy postępowania administracyjne zagrożone kara pieniężną w łącznej wysokości 30.000,00 zł.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 10 ~życzliwy

W trakcie prowadzonych czynności zastosowano m. in. przejazd kontrolowany podczas, którego zebrano materiał dowodowy w sprawie stwierdzonego wykonywania zarobkowego przewozu drogowego osób bez uprawnień, wymaganych na podstawie Ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym. Wobec osoby wykonującej nielegalny, zarobkowy przewóz osób „pseudo taksówką” wszczęto postępowanie administracyjne.
Nie są to jedyne nieprawidłowości jakie w ostatnich dniach inspektorzy stwierdzili wśród osób wykonujących w Lesznie usługi taksówkami. Najczęstsze uchybienia to brak orzeczeń lekarskich lub psychologicznych, które na mocy ustawy są obowiązkowe dla wykonujących tego typu usługi.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 3 ~Le

I jeszcze jak to liczą ubezpieczenie jest dużo wyższe gdy samochód zarabia przewozem osób, a gdzie paliwo ? żeby w 20 godz dostać 2000zł to trzeba przejechać w dwadzieścia godzin 2000km czyli 100km/godz po mieście? a przecież klienci są od czasu do czasu i trzeba czekać i do niego dojechać zapakować wypakować ,oczywiście prowizje i podatki połowa ,a resztę paliwo i koszty samochodu jak coś zostanie to dobrze..chyba że Inspekcja Drogowa zarekwiruje pojazd i ukarze np 20000zł .Powinno się zmienić przepisy żeby o tym realnie myśleć.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 3 ~Le

Dlaczego nie napisali ,że konieczna jest licencja dla kierowcy do przewozów osobowych pow 6 osób lub licencja taksówkarza dla określonego terenu do przewozu poniżej 5 osób? Inaczej Inspekcja drogowa też zamawia taki pojazd i w razie braku tych papierów rekwiruje auto i kara np 10000zł?

! Odpowiedz
2 7 ~WolnyRynek

Jak na mój gust licencja do przewozów osobowych jest potrzebna gdy przewozisz więcej niż 9 osób. Licencja taksówkarza nie jest potrzebna, bo nie jesteś przypisany do określonego terenu i możesz wozić ludzi np. z Krakowa do Katowic i z powrotem. Wszystko jest legal a mafia szuka dziury w całym, bo ktoś z uprzywilejowanej grandy nie może wycisnąć z ludzi (klientów) takiego haraczu jaki sobie założył w prognozach swojego wzrostu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 0 ~pawel

tzn taksi driver czy kat d czy papirek do b na przewoz osob czy licencja przewoznka?
i pojazd przystosowany moze 3ba wyjasnic u iregulwac?

! Odpowiedz
8 21 ~dla_CHF

bardzo interesujący materiał i to jest propozycja na dodatkową pracę dla tych wszystkich kredytowych frankowiczów i na dodatkowy zarobek. jak się chce to można

! Odpowiedz
1 6 ~liberał

franki wolą sięgać, do mojej i twojej kieszenie

! Odpowiedz
31 20 ~SONDA

Czy uważasz, że lepiej:

Zielony - Pracować w supermarkecie.
Czerwony - Zostać kierowcą Ubera.

! Odpowiedz
0 17 ~miś

Cioci się pomyliło to Porucznik Zuber

! Odpowiedz
1 0 ~yayao

Słusznie, słusznie, ale nie róbcie z tego zagadnienia. Najważniejsza jest tradycja ! Podzielimy się jajeczkiem.

! Odpowiedz
0 0 ~tym

chyba filmy pomyliłeś

! Odpowiedz
5 12 ~bartek29

Nie opłaca się jeździć w uberze po pierwsze zyski znacznie zawyżone rzeczywistość jest całkiem inna np. zarobiłeś 100 zł należy odjąć prowizja 25% + 8% + 19 % + paliwo zostaje wielkie G....
Wiem bo zona sprawdziła jeździła piątek sobotę Wrocław i zarobiła na czysto śmieszne pieniądze chciała sprawdzić i nie polecam ! nie dajcie się nabierać bo dużo jest opłat ukrytych

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 8 ~AdamSuodowy

jak ktoś chce pracować to zarobi, a jak nie to nie zarobi. w jeden dzień nie zostaniesz miliarderem, nawet w totka trzeba iść wypełnić kupon, zaczekać na losowanie i odebrać nagrodę

! Odpowiedz
2 12 ~Prawnik

ubezpieczenie społeczne, emerytalne, zdrowotne i chorobowe: 1 122 zł lub 465 zł (przez pierwsze 2 lata działalności) - płacą tylko ci, którzy jeżdżą w pełnym wymiarze (40h +).
To zdanie jest niezrozumiałe... czyli jeżeli ktoś jeździ poniżej 40 godzin, nie płaci składek? - bzdura! Droga Pani, czas najwyższy popracować nad warsztatem.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 16 ~polonez

ja mam poloneza po dziadku z małym przebiegiem, 5 drzwi, da radę

! Odpowiedz
0 5 ~lada

lada się nie łapie, a liczyłem na zarobek, ma dwie w spadku - samara i niva

! Odpowiedz
0 2 ~tobeornotobe

ale jest pytanko. czy ten polden jest w gazie czy nie. bo jak gaz był w zeszłym foku po 1,2 to było ok a teraz jaka je po 2,4 to jest trochę mniej ok

! Odpowiedz
0 3 ~126p

dla polonezów powinny być preferencje

! Odpowiedz
0 8 ~Artur

A jak wygląda współpraca przez pośredników? Bo tego jest sporo - dają samochód i to oni mają umowę z Uberem, w zamian za niższe zarobki. Dużo Ukraińców tak pracuje. Ciekawe czy też jest wagane zaświadczenie o niekaralności.

! Odpowiedz
1 38 ~prezes

kto płaci za ten artykuł

! Odpowiedz
1 12 ~bartek29

Zapewne uber ......

! Odpowiedz
1 16 ~Kartuz

Zacznijcie czytać ze zrozumieniem. To nie jest kwota dochodu tylko przychodu, od tego trzeba odliczyć wszystkie koszty utrzymania. A potem komentujcie.

! Odpowiedz
2 13 ~plebs

Te kwoty to jakis zart. W wawie uwzgledniajac koszty eksp. auta wychodzi 2-2,5 na reke. Pogadajcie z kierowcami. Zwykla reklama.

! Odpowiedz
1 35 ~sprubuj_sama

koleżanko zamiast lać wodę i pisać bajki po prostu sam się zgłoś na kierowcę i na własnej skórze sprawdź o czym piszesz. to się nazwywa bycie reporterką a nie bajkopisarką. i przy okazji podreperujesz sobie budżet

! Odpowiedz
0 7 ~TomFox

pisanie artykułu z bańki zamiast z własnego doświadczenia to jakaś pomyłka. fajny temat gdyby pani redaktor przez pół roku jeździła na uberze, prowadziłą księgwość, miałą na utrzymaniu samochód i zgarniała oceny uzytkowników powyżej średniej. wtedy to m sens a tak tylko bicie piany i zmarnowany temat

! Odpowiedz
0 4 ~redaktor odpowiada ~TomFox

nic straconego, przecież dziewczyna też może jeździć uberem i opisywać to na przykłąd na blogu. sam jestem ciekway ile możnaa wyciągnąć jako kieroca pracująć efektywnie np 6 dni po 10 godzin

! Odpowiedz
0 11 ~edw

W Uberze chyba nie wiedzą, że nie było 5-drzwiowego Forda Ka, a Daewoo Nexia nie produkowano między 2002-2006 (uzbeckie kopie licencyjne nie były firmowane Daewoo).

! Odpowiedz
5 3 ~kasia

a kogo interesują te twe mondrosci. ważne żeby kolor był ładny

! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Termin zapłaty zaliczki na podatek dochodowy przez osoby prawne.

    Zapłata zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.

  • Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

    Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl