REKLAMA

Ile kosztuje Supercharger w Polsce? Tesla wprowadza cennik ładowania

2017-01-16 08:26
publikacja
2017-01-16 08:26

Jak zapowiadał już Elon Musk, Tesla Motors zaczyna pobierać opłaty za ładowanie na swoich stacjach Supercharger. Szybkie napełnianie „baku” elektrycznych samochodów nie będzie już darmowe dla tych klientów, którzy po 15 stycznia zamówili model S lub model X. W Polsce zapłacą nawet 1 zł/min.

fot. / / PKN Orlen

Opłaty będą pobierane w dwóch modelach zależnie od lokalizacji. Gdzie jest to możliwe, kierowcy będą płacić od każdej pobranego kilowata. W pozostałych krajach ładowanie będzie wyceniane według jego czasu – można przeczytać na oficjalnej stronie Tesla Motors.

Każdego roku (na urodziny swojego egzemplarza) właściciele modeli S i X zamówionych po 15 stycznia będą otrzymywać od producenta 400 darmowych kWh (gwarantujące ok. 1600 km zasięgu). Na tym kończy się jednak przywilej nowych właścicieli tesli, którzy nie dostaną dożywotniego darmowego ładowania na stacjach Supercharger jak ich poprzednicy.

Ceny ładowania na stacjach Supercharger w wybranych krajach europejskich

Polska

0,50 PLN/min. (do mocy 60 kW włącznie)

1,00 PLN/min. (powyżej mocy 60 kW)

Wielka Brytania

0,20 GBP/kWh

Francja

0,20 EUR/kWh

Niemcy

0,17 EUR/min. (do mocy 60 kW włącznie)

0,34 EUR/min. (powyżej mocy 60 kW)

Czechy

5,00 CZK/kWh

Słowacja

0,20 EUR/kWh

Źródło: Opracowanie Bankier.pl na podstawie www.tesla.com

Ceny będą zależne od kraju, a w Stanach Zjednoczonych od stanu. Różnice będą dotyczyły także modelu naliczania opłat. W Polsce stawki będą zależne od czasu ładowania – znacznie bardziej sprawiedliwym rozwiązaniem jest naliczanie opłaty za każdy pobrany kW. Tesla twierdzi jednak, że do takiego sposobu zmuszają ją regulacje krajowe. Nad Wisłą kierowcy tesli zapłacą 0,50 zł/min jeśli Supercharger będzie pracował z mocą mniejszą lub równą 60 kW oraz 1 zł/min powyżej tej wartości.

Rozwiązanie oparte na opłatach uzależnionych od czasu ładowania może być niekorzystne dla klientów, ponieważ ładowarki nie zawsze oferują maksymalne natężenie przez cały okres ładowania. Z tego względu, jeśli z jednego słupka korzysta drugi samochód i ładowanie będzie trwało dłużej, klienci będą zawsze podliczani według tańszej taryfy.

Tesla Motors tłumaczy, że decyzja ma na celu usprawnienie inwestycji w rozwój sieci ładowarek Supercharger i nigdy nie będzie głównym czynnikiem generującym przychody dla firmy.

W Polsce stacje Supercharger zostały otwarte w Kostomłotach pod Wrocławiem, w Katowicach i Poznaniu.

Mateusz Gawin

Źródło:
Tematy
0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym.  Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym. Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Komentarze (83)

dodaj komentarz
~obserwator
najlepszą opcją dla tego typu samochodu jest budowa małej elektrowni wiatrowej pionowej (pionowo ustawiony wirnik , nie śmigło)
~Lukasz
5.5 l/100km to w aucie kompaktowym, megane albo w citroenie c4. Porownaj auto klasy premium o podobnych osiagach co tesla czyli od zera do setki w 5 sekund lub mniej, w zaleznosci od wersji. Pod uwage musisz wziac fakt ze wiekszosc ladowan bedziesz dokonywal w domu w nocy. Cena za nocna taryfe to ok 8euro centow za kWh wiec koszt 5.5 l/100km to w aucie kompaktowym, megane albo w citroenie c4. Porownaj auto klasy premium o podobnych osiagach co tesla czyli od zera do setki w 5 sekund lub mniej, w zaleznosci od wersji. Pod uwage musisz wziac fakt ze wiekszosc ladowan bedziesz dokonywal w domu w nocy. Cena za nocna taryfe to ok 8euro centow za kWh wiec koszt eksploatacji spada jeszcze bardziej i ksztaltuje sie mnie wiecej na poziomie 7 razy mniejszym niz poronywalnej klasy diesel. Sam jezdze nissanem leafem od dwoch lat. Przejechalem 40kkm. Srednie zuzycie to 15kWh/100km. Nastepny juz tylko elektryk tylko z wieksza bateria. Pozdrawiam.
~Krzych
Żaden szanujący się facet nie kupi samochodu zabawki na akumulator.
~ups odpowiada ~Krzych
kolega widać ma jakieś kompleksy...
~aleks
Ludzie nie martwcie się o ten prąd. W Polsce można postawić 3 elektrownie atomowe i po kłopocie. Za kilka lat pomalują taką Tesle fotowoltaiczną farbą i samochód w ogóle nie będzie musiał "tankować" prądu, przynajmniej w lecie.
~3424
przeróbka auta spalinowego na elektryczne - o dziwo przerabiają w Polsce
~xxx
ktoś pisał żeby podliczyć ile kosztuje 100km, ok no to diesel pali u mnie ok.5.5l/100, ropa jest po ok. 4.80zl/l, wg producenta 400kWh wystarcza na 1600km, czyli 25kWh to jest ok 100km,

diesel = 5.5l *4.8zl/l = ~26zł
prund = 25kWh*0.20E/kWh = 5E ~= 5*4.4 ~= 22zł

no czyli świetny interes :)
~lolo
a co ty porównujesz swojego 1.9 tdi do tesli s? to samochód klasy premium, ma 2.7 sekundy do setki i ponad 500km zasięgu na jednym ładowniu, on konkuruje z BMW M, czy audi S, a nie twoim pasatem od niemca
~Tesla
Błedne obliczenia, supercharger ładuje baterie P100D w 75 minut do pełna, a zasięg jest około 600km, czyli za 75 zł masz 600km, co daje niecałe 11 zł na 100 km.
Czyli Twój 1.9 tdi pali jak smok przy Tesli

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki