Ile jest warta różowa złotówka [Podcast]

Tytułowa różowa złotówka – przez analogię do pink dollar - oznacza siłę nabywczą osób należących do środowiska LGBT w Polsce. Czy róż dodaje czy ujmuje jej wartości?

O ile za oceanem, czy w Europie Zachodniej tacy klienci – zazwyczaj bogatsi niż przeciętny konsument – są doceniani, a nawet hołubieni, to u nas biznes dostrzega ich nader rzadko. Dlaczego? Na to pytanie próbujemy odpowiedzieć w niniejszym podcaście.

Najpierw jednak warto poznać bliżej polskiego konsumenta spod znaku LGBT. Jakim klientem jest gej, a jaką klientką lesbijka, co cenią, jak spędzają wolny czas, no i na co wydają pieniądze? Dowiadujemy się tego od Alicji Hadam z firmy badawczej Nielsen Polska, która opracowała specjalny raport na ten temat. Okazuje się, że osoby LGBT to aż 10 proc. polskich konsumentów.

Martyna Kaczmarek z firmy Ben&Jerry's, która produkuje lody mówi nam, ile można zyskać na tym, że deklaruje się sympatię wobec gejów i lesbijek, a Bartek Nowakowski z firmy Chrum.com, która ma w ofercie m.in. koszulki i bluzy z symboliką LGBT – ile można na tym stracić. Przedsiębiorca prezentuje jednak dość rzadką w biznesie postawę – warto, choć to się nie opłaca.

Dawid Szczepaniak z agencji reklamowej VMLY&R wyjaśnia, że szybkich pieniędzy na sprzyjaniu środowiskom LGBT zrobić się nie da. Jeśli już firma chce się z nim wiązać, to nie może tego robić nie na krótką metę, ale musi na dobre i na złe.

Natomiast Karolina Kędziora, radczyni prawna z Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego tłumaczy, dlaczego na docenienie klienta LGBT czekać trzeba będzie w Polsce jeszcze długie lata.

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania na pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych (np. na Spotify lub na Lectonie).

Bartek Mayer

Źródło:
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 3 onepropos

"Warto choć się nie opłaca" to jest polska odmiana angielskiego wyrażenia "go woke go broke".

! Odpowiedz
13 2 tygztqbq77n5mg9ercmet

Bardzo stereotypowe i stygmatyzujący materiał. Powiela krzywdzące i nieprawdziwe informacje, że LGBT to tylko Geje i Lesbijki oraz Kobiety i Mężczyźni. Kompletnie pomijacie osoby o innych płciach oraz preferencjach seksualnych, wykraczających poza wąski zakres narzucony przez nietolerancyjne społeczeństwo. Myślałem, że Bankier.pl to nowoczesny i otwarty na każdego serwis, zawiodłem się na was. Nie widzicie problemu z rzucaniem hasłem _LGBT_ i później mówić TYLKO o _binarnych płciowo LG_?

Nienawistnej postawy _bogaci, bo nie mają dzieci na utrzymaniu_ nawet nie będę komentować, bo każda wykształcona osoba wie, że w związkach nieheteronormatywnych rodzi się więcej dzieci.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 4 silvio_gesell

A to do ludzi z marketingu piszących takie obrzydliwe artykuły:

https://m.youtube.com/watch?v=jW4eQYFUHPA

! Odpowiedz
5 20 burzawa

Wspieranie niemoralnych zachowań na ostateczną mete nigdy sie nie opłacało i nie ooplaci.

! Odpowiedz
6 24 pc1974

A kogo to obchodzi. Fuj. Ten portal schodzi na psy!

! Odpowiedz
4 23 krswlr

"O ile za oceanem, czy w Europie Zachodniej tacy klienci – zazwyczaj bogatsi niż przeciętny konsument".

Zazwyczaj, to osoby lgbt są kojarzone z AIDS. Zamożność tej bliżej nieokreślonej liczenie grupy to mit (chyba, że autor mógłby to poprzeć danymi).

! Odpowiedz
5 38 grzegorzkubik

LGBT to już nie tylko ruch związany z orientacją. To polityka i to bardzo brzydka.

! Odpowiedz
10 4 search

Zadzwon do Banasia to moze jakis alfons podesle ci cos do ru....

! Odpowiedz
2 35 kolumb1234

prawdziwy porządny homoseksualista nie paraduje nago z piórkiem w du...e na platformie

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne