Ikea zmniejsza koszty zwrotów. Będzie nimi zarządzać sztuczna inteligencja

Ikea kupiła akcje amerykańskiego start-upu Optoro. Liczy na zwiększenie wydajności zwrotów, dzięki wdrożeniu opracowanego przez niego oprogramowania.

Ikea zwiększa wydajność zwrotów
Ikea zwiększa wydajność zwrotów (fot. REUTERS/Jacky Naegelen/File Photo / FORUM)

Ikea wraz z Optoro wprowadzi oprogramowanie, które zoptymalizuje koszty związane z przyjmowaniem zwrotów, poprzez racjonalne nimi gospodarowanie. W sieci sklepów Ikea klienci mogą dokonywać zwrotów bez podania jej przyczyny. Nowa technologia ma pomóc w redukcji kosztów związanych z logistyką czy magazynowaniem zwracanych zakupów.

Z analizy przeprowadzonej przez National Retail Federation wynika, że rocznie w Stanach Zjednoczonych klienci zwracają towary o wartości 400 miliardów dolarów. Ikea do 2030 roku planuje być przedsiębiorstwem z obiegiem zamkniętym. Zakup akcji Optoro jest jednym z kroków w tym kierunku. 

Wraz z początkiem września br. sieć sklepów podniosła ceny hot dogów, po raz pierwszy po 20 latach. W ostatnim czasie Ikea rozpoczęła testy w dowożeniu jedzenia do klientów. Zamówić można w Warszawie, serwis Pyszne.pl zbiera i przywozi dania na wynos.

DF

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne