Hybrydowy Hyundai

W lipcu 2009 r. Hyundai rozpocznie sprzedaż samochodu hybrydowego – Elantry LPI HEV. Początkowo auto będzie dostępne tylko w Korei. Elantra LPI HEV, na rodzimym rynku oznaczona symbolem Avante, ma silnik spalinowy 1,6 l pracujący na LPG oraz jednostkę elektryczną (ok. 20 KM) zasilaną prądem z baterii litowo-polimerowych. Mają one większą pojemność energetyczną, dłuższą żywotność i są tańsze w produkcji od stosowanych obecnie baterii litowo-jonowych. Moc przekazywana jest za pomocą przekładni bezstopniowej.



Koszty eksploatacji hybrydowego Hyundaia mają być o ok. 50 proc. niższe w porównaniu z tym samym modelem, wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy.

Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania. Na razie nie ujawniono, ile wyniesie różnica w cenie.

Swój pierwszy pojazd z napędem hybrydowym (nazwany Future Green Vehicle) Hyundai przedstawił podczas salonu samochodowego w Seulu w 1995 r. Elantra HEV pokazana została cztery lata później, a Accent HEV w 2000 r.

Auta wyposażone były w skomplikowane równoległe systemy napędu elektrycznego oraz zintegrowany generator rozruchowy. Zarówno Elantra HEV, jak i Accent HEV nigdy nie weszły do seryjnej produkcji, pozostając jedynie modelami studyjnymi.

(mp)
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil