Grupa kapitałowa Wojas, producent i dystrybutor obuwia, zmniejszył po pierwszym półroczu 2018 roku stratę netto do 1,6 mln zł z 1,65 mln zł przed rokiem. Przychody grupy spadły do 104,9 mln zł ze 108,2 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie półrocznym.

W kanale online Wojas zanotował w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 7 proc. r/r., a w kanale offline sprzedaż spadła o 7,2 proc. r/r.
Wojas podał, że w kanale online na dynamikę sprzedaży pierwszego półrocza ujemnie wpłynęła wysoka baza z zeszłego półrocza oraz zmiany w funkcjonowaniu e-sklepu dokonywane w okresie maj–czerwiec 2018 r.
"Na spadek sprzedaży w kanale offline wpływ miały następujące czynniki: bardzo ciepła wiosna i lato 2018, co spowodowało mniejsze zainteresowanie klientów na kolekcję wiosenną i całoroczną, a wzrost zainteresowania na kolekcję letnią; mniejszy traffic r/r w centrach handlowych oraz w mniejszym zakresie wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedzielę" - napisano w komentarzu do wyników.
Wśród planów na kolejne kwartały Wojas wymienia rozwój sklepu internetowego w Polsce i za granicą, a także selektywne podejście do obecnych sklepów, w tym likwidacja nierentownych i renegocjacja stawek czynszowych w umowach najmu.
Na koniec roku grupa Wojas planuje mieć 172 salonów.
W I półroczu sieć zmniejszyła się o trzy salony i na koniec czerwca liczyła 174 salony.
"Jednocześnie wyniki sprzedażowe lipca i sierpnia 2018 roku pokazują wzrost stacjonarnej sprzedaży detalicznej, odpowiednio o 3,4 proc. r/r w lipcu oraz 2,2 proc. r/r w sierpniu 2018 r." - napisano w komentarzu do wyników.
Po ośmiu miesiącach 2018 r. sprzedaż w kanale online rośnie o 22,3 proc. r/r i taka dynamika sprzedaży powinna utrzymywać się do końca tego roku. (PAP Biznes)
pr/