REKLAMA

Eurocash zamierza powrócić do regularnego wypłacania dywidendy

2022-08-29 17:24
publikacja
2022-08-29 17:24

Grupa Eurocash planuje osiągnąć w 2025 roku wynik EBITDA w wysokości 1 mld zł (przed MSSF 16) - poinformowała spółka w komunikacie dotyczącym strategii na lata 2023-2025. Główne filary strategii to umocnienie pozycji największego hurtownika w Polsce, inwestycje w rozwój sieci franczyzowych i partnerskich oraz zbudowanie platformy technologicznej.

Eurocash zamierza powrócić do regularnego wypłacania dywidendy
Eurocash zamierza powrócić do regularnego wypłacania dywidendy
/ Shutterstock

Eurocash zamierza również powrócić do regularnego wypłacania dywidendy.

"Celem Eurocash jest powrót do regularnych wypłat dywidendy do akcjonariuszy, przy czym warunki oraz kwota dywidendy będą uwzględniały warunki i strukturę finansowania, którego stroną będzie grupa" - napisano w komunikacie.

Spółka podała też, że będzie dążyć do ustabilizowania struktury finansowania na poziomie wskaźnika 1,5x dług netto/EBITDA (przed MSSF 16), przy tymczasowo wyższych poziomach wskaźnika dla skorzystania z okazji powiększenia udziałów rynkowych.

Zarząd spółki szacuje, że w latach 2023-2025 skumulowany wzrost efektywności kosztowej wyniesie 100 mln zł EBITDA.

W ramach obszaru hurtu celem grupy Eurocash jest dalszy rozwój hurtowni omnichannel (sprzedaży wielokanałowej), który prowadzić ma do wzrostu lojalności klientów B2B, dalszego budowania synergii kosztowych i sprzedażowych, a w konsekwencji poprawy warunków zakupowych i podwojenia sprzedaży B2B e-commerce. Eurocash zamierza umocnić swoją pozycję lidera na rynku hurtowym w Polsce i istotnie zwiększyć sprzedaż swoich klientów w tym segmencie.

W obszarze franczyzy spółka chce koncentrować inwestycje w rozwój i pozycjonowanie sieci franczyzowych i partnerskich, zwiększać liczbę sklepów usieciowionych oraz udziały rynkowe. Planuje dalszy rozwój sieci Delikatesy Centrum w oparciu o system franczyzowy, w tym z partnerami JV.

Jak podano, trzecim kierunkiem rozwoju grupy będzie platforma technologiczna. Celem jest zintegrowany program lojalnościowy, stworzenie wiodącej platformy POS w handlu niezależnym, wzrost udziału w handlu e-commerce B2C w ramach Frisco i osiągnięcie 1 mld przychodów Frisco do końca 2025 roku. Dla porównania, w 2021 r. wyniosły one 294 mln zł, a w pierwszej połowie 2022 r. blisko 190 mln zł.

"Wobec decyzji o skoncentrowaniu się na podstawowej działalności (hurcie, franczyzie oraz platformie technologicznej), zarząd spółki zdecydował o skupieniu się na poprawie rentowności działalności non-core/niestrategicznej (do której zalicza się segment sklepów własnych Delikatesy Centrum), ograniczeniu lub zaprzestaniu jej rozwoju" - podał Eurocash.

Spółka poinformowała, że jej zarząd kontynuuje prace w procesie przeglądu potencjalnych opcji strategicznych rozwoju grupy.

"Grupa Eurocash już dzisiaj jest największym hurtownikiem FMCG w kraju, dysponującym najbardziej zaawansowaną siecią logistyczną. Dostarczamy produkty do 90 tysięcy punktów w całym kraju, a w zasięgu sklepów współpracujących z grupą znajduje się 85 proc. gospodarstw domowych. Jesteśmy również organizatorem sieci franczyzowych i partnerskich skupiających prawie 16 tysięcy sklepów oraz właścicielem największego supermarketu internetowego w Polsce. Nowa strategia pozwoli w pełni wykorzystać ten potencjał i jeszcze lepiej wspierać rozwój polskich przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes grupy Paweł Surówka.

W pierwszym półroczu 2022 roku Grupa Eurocash miała 407 mln zł EBITDA (wzrost o 102 proc. rdr) przy przychodach na poziomie 14,37 mld zł (wzrost o 16 proc. rdr).

Wyniki Eurocashu w drugim kwartale 2022 r. i ich odniesienie do konsensusu PAP oraz do poprzednich wyników (dane w mln zł)
2Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022 rdr








Przychody 7838,8 7478,6 4,8% 19,7% 20,1% 14366,7 16,2%
EBITDA 256,3 227,2 12,8% 195,8% 69,7% 407,3 101,0%
EBIT 104,5 74,4 40,5% - 6047,1% 106,1 -
zysk netto j.d. 15,1 17,9 -15,8% - - -36,6 -78,2%

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Rekrutujesz? Odbierz 50% rabatu na pierwsze ogłoszenie na Pracuj.pl

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki