REKLAMA

Grupa CCC chce do 2025 roku potroić biznes

2021-11-25 15:24
publikacja
2021-11-25 15:24
Grupa CCC chce do 2025 roku potroić biznes
Grupa CCC chce do 2025 roku potroić biznes
fot. Artur Bogacki / / Shutterstock

Grupa CCC chce do 2025 roku potroić biznes, zwiększając sprzedaż do ponad 20 mld zł. Zakłada poprawę rentowności EBITDA do ponad 12 proc. - poinformowali przedstawiciele grupy, prezentując strategię na lata 2021-25.

"Mamy realną szansę potroić nasz biznes: urosną nasze szyldy, wzrośnie online, urosną nowe kategorie. Ten cel uznajemy za adekwatny i osiągalny. Mamy teraz szansę na taki rozwój, gdy rynek tak szybko się przeobraża" - powiedział wiceprezes CCC Karol Półtorak na konferencji prasowej.

Strategia grupy CCC na lata 2021-25 zakłada trzykrotne zwiększenie przychodów grupy w stosunku do okresu 12 miesięcy zakończonych w trzecim kwartale 2021 r. Oznacza to wzrost sprzedaży do ponad 20 mld zł z ok. 6,8 mld zł.

Jak podano, udział poszczególnych szyldów w przychodach grupy wyniesie odpowiednio: 25-30 proc. w przypadku CCC, 30-35 proc. w przypadku Eobuwia, 15-20 proc. Modivo, 15-20 proc. HalfPrice, a DeeZee ma mieć ok. 5 proc. udziału.

Zarząd CCC wskazuje, że rynek istotnie się zmienia, a COVID przyśpieszył rozwój dotychczasowych trendów. Klienci kupują w coraz bardziej złożony i wielokanałowy sposób, zwracają uwagę na doświadczenie zakupowe i dodatkowe usługi. Sprzedaż cyfrowa będzie napędzać wzrost wartości rynku.

Jak poinformowano, model biznesowy grupy to platforma omnichannel dla marek i szyldów. W portfolio grupy CCC mają się znaleźć własne marki oraz ponad 3 tys. brandów obcych. Spółka stawiać będzie na rozwój nowych, poza obuwiem, kategorii produktowych. Oferuje odzież, w niektórych markach rozszerzy asortyment o kategorie beauty, home decor.

CCC planuje w 2025 roku udział przychodów z nowych kategorii produktowych (poza obuwiem) na poziomie co najmniej 1/3.

Celem do 2025 roku jest ok. 22 proc. udziału w rynku obuwia w regionie CEE9 (Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, Słowacja, Chorwacja, Słowenia, Bułgaria, Serbia) i ok. 4 proc. udziału w rynku odzieży.

Wśród kluczowych celów grupy do 2025 roku jest też zwiększenie udziału kanału online w przychodach do ponad 60 proc. (wzrost z ok. 45 proc. w Q3'21).

Grupa CCC chce zwiększyć powierzchnię handlową do 2025 roku do ok. 1 mln m kw. z ok. 647 tys. m kw. na koniec trzeciego kwartału.

Jak wyjaśnił prezes Marcin Czyczerski, wzrost powierzchni dotyczyć będzie głównie rozwoju sieci HalfPrice i dwóch rynków: Rumunii i Rosji. Spółka widzi potencjał na ponad 250 sklepów HalfPrice o łącznej powierzchni ok. 400 tys. m kw.

Spółka podała, że udział nakładów inwestycyjnych grupy CCC do jej przychodów ma wynieść 2-4 proc. (średnio w latach 2021-2025). Nakłady inwestycyjne mają być skoncentrowane na technologii, omnichannel, logistyce i rozwoju sieci HalfPrice. 10 proc. nakładów ma dotyczyć biznesu retail, 45 proc. offprice, a pozostałe 45 proc. technologii i logistyki, głównie w eobuwie. pl.

Realizacja strategii finansowana będzie ze środków własnych oraz zdolności kredytowej.

"Z okresu kryzysu pandemii wychodzimy silniejsi. Widzimy efekty pracy ostatnich dwóch lat w wynikach grupy CCC, wycofaliśmy się z nierentownych projektów, wzmocniliśmy obecność w e-commerce i istotnie poprawiliśmy marżę brutto. (...) Jeśli chodzi o optymalizację kapitału obrotowego, to widzimy duży potencjał do uwolnienia kilkuset milionów złotych w wyniku skrócenia poziomu rotacji zapasów w CCC z 270 dni do 200 dni w 2025 roku" - powiedział wiceprezes CCC Kryspin Derejczyk.

Spółka chce wykorzystać zdolność kredytową do finansowania potrzeb rozwojowych produktami bankowymi (m.in. faktoring odwrotny, gwarancje) lub obligacyjnymi (m.in. zielone obligacje, euroobligacje).

Strategia grupy przewiduje osiągnięcie skonsolidowanej rentowności EBITDA (z MSSF16) powyżej 12 proc. w 2025 roku wobec 6 proc. na koniec trzeciego kwartału (LTM).

"Zakładamy, że rentowność EBITDA będzie na poziomie co najmniej 12 proc. To na pewno konserwatywne założenie" - powiedział prezes Marcin Czyczerski.

Z prezentacji spółki wynika, że dla szyldu CCC zakładana marża EBITDA (z MSSF16) w 2025 roku to 15-18 proc., dla HalfPrice 18-20 proc., dla DeeZee 8-10 proc. Dla grupy eobuwie. pl celem na lata 2022-23 jest 7-10 proc. marży EBITDA, a na lata 2024-25 8-10 proc.

Grupa CCC posiada ok. 90 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 29 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. Od maja 2021 r. spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż w segmencie off-price.(PAP Biznes)

pel/ mfm/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Szukasz kelnerki? Kup ogłoszenie za 59,32 zł!

Szukasz kelnerki? Kup ogłoszenie za 59,32 zł!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki