Gdzie najchętniej robią zakupy Polacy?

Polacy najchętniej robią zakupy w Biedronce i Lidlu – tak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Zaufaniem darzymy również Tesco, Kaufland i Auchan.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

W tegorocznej edycji badania aż 35% ankietowanych Polaków, wybierając najbardziej godny zaufania sklep spożywczy, wskazało na Biedronkę. Sieć od kilku lat konsekwentnie zdobywa Złote Godło w badaniu European Trusted Brands. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, mające rodzinę z dziećmi. Konsumenci szczególnie cenią sieć sklepów Biedronka za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wśród innych sklepów spożywczych jako godne zaufania często wymieniane były także: Lidl (12,2%), Tesco (7,2%) oraz Kaufland (4,5%). Respondenci wskazywali również takie marki, jak: Auchan (3,2%), Alma (2,7%), Real (2,5%), Carrefour (2,4%), Lewiatan (2,3%), Żabka (2,2%), Piotr i Paweł (2%), Społem (1,9%), Delikatesy Centrum (1,4%) i Netto (1,4%).

Lidl – tegoroczny laureat Kryształowego Godła – otrzymał najwyższe spośród wszystkich sklepów spożywczych oceny za jakość. Klienci tej niemieckiej sieci cenią ją także za silny wizerunek (w pięciopunktowej skali średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów znajdujących się w ofercie sklepu do ceny (średnia 4,6). Marka Lidl nieprzerwanie od 2011 roku zdobywa Kryształowe Godło European Trusted Brands.

Sieci sklepów spożywczych Tesco oraz Kaufland konsumenci cenią w szczególności za silny wizerunek (średnia 4,6), zaś sieć Auchan za stosunek wartości oferowanych produktów do ceny, a także za zrozumienie potrzeb klienta.

Tarsago Polska

Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~sonia

ja kupuje zawsze w polomarkecie. nie uważam żeby niska cena oznaczała gorszą jakośc, bo jest tam masę dobrych jakościowo rzeczy, zwłaszcza ze spożywki, a że można taniej znaleźć to akurat fajnie, bo się oszczędza....

! Odpowiedz
0 0 ~martnowa

No liczy siętylkocena produktów, a np traktowanie pracownika w firmie już nie do ko ńca. Ciekawe czy jakby ci ankietowani poczytali http://www.gowork.pl/opinie_czytaj,44124 o biedrze to tak samo by zagłosowali.

! Odpowiedz
1 1 ~rudaa

to jest niesamowite... ze ludzie przekladaja cene nad jakość:/...i nieważne z czego zrobione byle tanio .....masakra

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
MARKA 14,58% 0,55
2020-01-14 15:00:00

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% XII 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% XII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 1,4% XI 2019

Znajdź profil