REKLAMA
WAŻNE

GIS: sprzedawca ma prawo odmówić obsługi klienta bez maseczki

2020-07-30 09:16
publikacja
2020-07-30 09:16
fot. Minerva Studio / Shutterstock

Sprzedawca ma prawo odmówić obsługi klienta bez maseczki, gdyż chodzi bezpieczeństwo, a gdy maseczki nie ma sprzedawca, mogą reagować klienci – przypomina rzecznik GIS Jan Bondar. Dodaje, że od egzekwowania prawa jest policja i straż miejska, interweniować może też inspekcja sanitarna.

W myśl obowiązujących przepisów należy nosić maseczki zasłaniające usta i nos w komunikacji miejskiej, pomieszczeniach zamkniętych i w miejscach zatłoczonych. Za brak maseczki grozi 500 zł mandatu.

Rzecznik głównego inspektora sanitarnego Jan Bondar pytany był w czwartek w Programie Pierwszym Polskiego Radia m.in., o to, co należy zrobić, gdy klient, sprzedawca w sklepie lub obsługa w lokalu gastronomicznym, nie ma maseczek.

"Sprzedawca ma prawo odmówić obsługi klienta bez maski. Chodzi o bezpieczeństwo pracowników supermarketu, którzy z racji wykonywanej pracy mają kontakt z ogromną liczbą osób" – odpowiedział Bondar. Wskazał, że prawo nakazuje w takiej sytuacji noszenie maseczki.

"Policja i straż miejska może egzekwować wykonanie prawa" – dodał.

Gdy maseczki nie ma sprzedawca, reagować mogą klienci, może też interweniować inspekcja sanitarna.

Rzecznik GIS pytany, czy w związku z tym będzie więcej kontroli, odpowiedział, że już teraz jest ich więcej, zwłaszcza w kurortach i w miejscowościach turystycznych.

"Świadomość – po pierwsze: obowiązku przestrzegania prawa, po drugie: celowości noszenia maseczek – jest, myślę, całkiem duża" – ocenił Bondar.

Pytany był też, czy możliwy jest powrót do obowiązku noszenia maseczek na ulicach. Odpowiedział, że "tam, gdzie nie ma kontaktu z innymi ludźmi i tam, gdzie można utrzymać dystans społeczny, jeśli się nie wydarzy jakiś kataklizm, to raczej nie przewidujemy takiego rozwiązania".

Jednocześnie rzecznik GIS zaznaczył, że nie da się wykluczyć jesienią, kiedy sytuacja może się pogorszyć, powrotu różnych innych obostrzeń, które są teraz stopniowo znoszone.

"Musimy się przyzwyczaić, że w najbliższych miesiącach sytuacja będzie zmienna, dynamiczna. To dotyczy zarówno turystyki, jak i np. uruchamiania szkół, powrotu dzieci do szkół i wielu innych aspektów życia. W zależności od tego, jak sytuacja będzie się rozwijać, a tak na prawdę nikt do końca nie wie, jak będzie, te zmiany mogą następować bardzo szybko, dlatego że liczy się działanie w określonym momencie (...). Do tej pory bardzo dobrze się to nam udawało" – powiedział Bondar.

Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (7)

dodaj komentarz
artfull
Absurd goni absurd. Sami sobie zaprzeczają.
Nie warte są te srebniki, za które nas sprzedajecie, przestańcie wypełniać ich plan robiąc z polaków Thebili.
W chwili obecnej łamiesz prawo, mówiąc że sprzedawca ma prawo odmówić obsługi.
Niestety nie ma takiego prawa, a wręcz przeciwnie sprzedawca musi sprzedać
Absurd goni absurd. Sami sobie zaprzeczają.
Nie warte są te srebniki, za które nas sprzedajecie, przestańcie wypełniać ich plan robiąc z polaków Thebili.
W chwili obecnej łamiesz prawo, mówiąc że sprzedawca ma prawo odmówić obsługi.
Niestety nie ma takiego prawa, a wręcz przeciwnie sprzedawca musi sprzedać towar, bo tak zapewniam nam kodeks wykroczeń, jeżeli tego nie zrobi i to my możemy pozwać sprzedawce że nas nie obsłużył i naraził nas na utratę zdrowia nie sprzedając produktów pierwszej potrzeby.
Nie róbcie już z mózgu kisielu, jeżeli Wam to zrobiono!...
grab
Wchodzę do wielu sklepów, gdzie ludzie są bez maseczek, zwracam uwagę i nigdy nie miałem wsparcia od strony sprzedawcy. Bicie piany i niewykonalność tych wszystkich zarządzeń bo...Polakowi wszystko wolno, tak 90% rozumie wolność!
antykomuch
siedź w domu na d jak się boisz i dalej śłuchaj telewizorka
trollmaster
"Sprzedawca ma prawo odmówić obsługi klienta bez maseczki, gdyż chodzi bezpieczeństwo, a gdy maseczki nie ma sprzedawca, mogą reagować klienci – przypomina rzecznik GIS Jan Bondar."

buahahaha
to ten sam pan, co tutaj?

https://youtu.be/bUkVMWMNSEM?t=658

buahahahaha.
Jak się czujecie,
"Sprzedawca ma prawo odmówić obsługi klienta bez maseczki, gdyż chodzi bezpieczeństwo, a gdy maseczki nie ma sprzedawca, mogą reagować klienci – przypomina rzecznik GIS Jan Bondar."

buahahaha
to ten sam pan, co tutaj?

https://youtu.be/bUkVMWMNSEM?t=658

buahahahaha.
Jak się czujecie, głupie owce, rąbane w bambuko bez znieczulenia?
samsza
Nie masz maseczki, ale do sklepu nie wejdziesz kupić maseczkę,
bo... nie masz maseczki
tchlix
Wystarczy sobie czymkolwiek usta i nos zakryć np. szalikiem.
antykomuch odpowiada tchlix
wystarczy nie oddychać

Powiązane: Koronawirus w Polsce

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki