REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Francja: rząd ma zamówić pociągi TGV dla ratowania ich wytwórni

2016-10-04 15:13
publikacja
2016-10-04 15:13

Francuski rząd ogłosił we wtorek zamówienie na 21 pociągów o dużej prędkości (TGV), w większości dla tras, na których nie mogą szybko jeździć, w ramach przedwyborczych starań o utrzymanie zatrudnienia w ich wytwórni w mieście - Belfort - poinformował Reuters.

fot. / / ingimage

Powołując się na źródło bliskie sprawie, podał, że wartość złożonego w spółce przemysłu maszynowego Alstom zamówienia wynosi co najmniej 630 mln euro. Informację o tym przedstawiono już związkom zawodowym i lokalnym władzom, a jej oficjalne opublikowanie oczekiwane jest jeszcze we wtorek.

W obliczu przyszłorocznych wyborów prezydenckich i parlamentarnych rząd - prezydenta Francoisa Hollande'a obiecał utrzymanie produkcji pociągów i miejsc pracy w fabryce w Belfort, która według zarządu Alstom nie ma szans na przetrwanie z powodu braku zamówień.

W ubiegłym tygodniu spółka wywołała polityczną burzę zapowiedzią, że przeniesie 400 spośród łącznie 480 miejsc pracy w Belfort gdzie indziej, przekształcając wytwórnię w zakład remontowy.

Plan wsparcia fabryki przedstawił we wtorek na mityngu w Belfort minister przemysłu Christophe Sirugue. Powiedział on zebranym, że rząd złoży bezpośrednie zamówienie na 15 pociągów TGV dla obsługi połączeń na południu kraju - podało cytowane przez Reutera źródło zaznajomione ze sprawą. Według niego państwowe koleje SNCF potwierdzą również zamówienie na sześć dodatkowych pociągów kursujących trasą o dużej prędkości z Paryża do Mediolanu i Turynu.(PAP)

dmi/ kar/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (13)

dodaj komentarz
~franek
W grudniu 2015 Alstom zostal kupiony przez General Electric.Zatem Alstom jest obecnie amerykanska firma.Rowniez pociagi.
https://www.thestreet.com/story/13385910/2/why-ge-s-10-billion-alstom-purchase-is-its-best-deal-in-a-century.html
~Anna1984
Najgłupsza propaganda, jaką czytałem. TGV to jest projekt Alstrom. A gdzie koleje francuskie mają kupić, w polskiej Pesie? Niemcy też kupują ICE u Siemensa. Przetarg obywa się w fazie rozpisania projektu, a nie przy dostawie sprzętu. :-)
~Londoner
A my kasujemy Caracale czyli robimy dobrze US, a dobijamy Radom i Łódź. Francuzi robią to co powinni - wspierają rodzimy przemysł. My po 1989 olaliśmy to i mamy efekty. Teraz nie ma za bardzo czego wspierać...
~Robert
Z godnie unijnym prawem to nie jest pomoc publiczna
~as
A gdzie przetarg??? Co na to Schultz, Makrela i reszta tej bandy?
~Pytanie
Ciekawe co na to towarzysze komisarze z Brukseli
Polskie stocznie nie stanowiły problemu zeby je zniszczyć
~Wezuwiusz
Czy to przypadkiem nie jest niedozwolona pomoc państwa, a gdzie zamówienia publiczne i dostęp innych firm do przetargu ?!!!!! Jak zwykle w UE jedni mogą wszystko np. Niemieckie stocznie a inni choćby Polska np. debata o praworządności. Zakłamanie tych Brukselskich elit jest niewyobrażalne ! Pozdrowienia dla tego który nie chciał Czy to przypadkiem nie jest niedozwolona pomoc państwa, a gdzie zamówienia publiczne i dostęp innych firm do przetargu ?!!!!! Jak zwykle w UE jedni mogą wszystko np. Niemieckie stocznie a inni choćby Polska np. debata o praworządności. Zakłamanie tych Brukselskich elit jest niewyobrażalne ! Pozdrowienia dla tego który nie chciał ale musiał (Tusk) i pani co to idiotką nie jest i za 6 tysięcy pracować w Polsce nie chciała (Bieńkowska) - niech dalej z takim "powodzeniem" kierują tym syfem....
~zez
Oczywiście, że to pomoc publiczna, ale to Francja więc OK. Dofinansowanie Grecji to tez de facto była pomoc publiczna dla niemieckich banków i też było OK. Jedynie w Polsce jest nie-OK, w Polsce nie wolno stosować podatków progresywnych, nie wolno wprowadzać ograniczeń dla obcego kapitału i w ogóle nic nie wolno co się Brukseli nie Oczywiście, że to pomoc publiczna, ale to Francja więc OK. Dofinansowanie Grecji to tez de facto była pomoc publiczna dla niemieckich banków i też było OK. Jedynie w Polsce jest nie-OK, w Polsce nie wolno stosować podatków progresywnych, nie wolno wprowadzać ograniczeń dla obcego kapitału i w ogóle nic nie wolno co się Brukseli nie podoba. Kiedyś była Moskwa a teraz jest Bruksela i Waszyngton.
~Mel
Misiaczki jak już opadnie w Was podniecenie, to przypomniecie sobie jak rząd pomagał LOT. Zdziwko? No wiec spokojnie chłoptasie.
No tak ale teraz mówienie - Unia zła jest takie modne.

Powiązane: Francja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki