"Fakt" ma przeprosić ZUS za naruszenie dóbr osobistych oraz ugodzenie w wiarygodność instytucji

2009-04-14 14:03
publikacja
2009-04-14 14:03
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, że dziennik "Fakt" ma przeprosić Zakład Ubezpieczeń Społecznych za naruszenie dóbr osobistych oraz ugodzenie w wiarygodność instytucji. Tym samym potrzymał w części orzeczenie Sądu Okręgowego.

Sąd Apelacyjny rozstrzygnął, że informacje podane w artykule z 22 stycznia 2007 r. pt. "Luksusy Prezes ZUS" są nieprawdziwe i nakazał "Faktowi" opublikować oświadczenie następującej treści:

"Wykonując wyrok wydawca dziennika Fakt Axel Springer spółka z o.o. składa wyrazy ubolewania z powodu bezprawnego naruszenia dóbr osobistych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w Warszawie przez opublikowanie materia prasowego w dzienniku Fakt zatytułowanego "Luksusy Prezes ZUS" (z dnia 22.01.2007 r.) zawierających nieprawdziwe informacje, że w siedzibie ZUS znajdują się "marmury na ścianach" i "luksusowe, skórzane fotele", a wytworny gabinet Prezes ZUS i "wszystkie te luksusy powstały kosztem marnych emerytur". Axel Springer zobowiązuje się nie publikować w przyszłości materiałów prasowych zawierających nieprawdziwe stwierdzenia, iż ZUS w jakikolwiek sposób przeznacza na swoją działalność środki gromadzone w Funduszu Ubezpieczeń Społecznych".

Sąd Apelacyjny odrzucił żądanie ZUS dotyczące wpłacenia zadośćuczynienia na konto Fundacji Spełnionych Marzeń.

Źródło:
Tematy
Pożyczka Konsolidacyjna z RRSO 10,59%

Pożyczka Konsolidacyjna z RRSO 10,59%

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~dociekliwy
znaczy sie, to prawda, tylko przeznacza na to środki z innych żródeł (podatków) a nie z FUS???

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki