REKLAMA

Ekskluzywne trunki zastąpią tanie alkohole

2010-07-05 05:58
publikacja
2010-07-05 05:58
05.07. Warszawa (PAP/media) - Sztandarowymi produktami koncernów monopolowych przestaną być już trunki za 10 - 15 zł, a bardziej ekskluzywne alkohole - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Chodzi o zyski. Na produktach ze średniej półki lepiej się zarabia niż na tanich wódkach. Najtańsze mocne trunki, czyli w cenie do 18 zł, przestały być opłacalne po ubiegłorocznych podwyżkach akcyzy.

Producenci, by nie zniechęcać do nich klientów, częściowo wzięli na siebie ciężar wzrostu opłat. Tym samym ich marża spadła. Wynosi teraz najwyżej kilka procent i to tylko wówczas, gdy uda się wygenerować duże obroty.

A to jest coraz trudniejsze. Zwłaszcza, że w tym roku kryzys dopadł rynek wódki. Według danych Nielsena sprzedaż w I kwartale roku była niższa o 2,5 proc. niż rok wcześniej. W II kwartale nie doszło do większych zmian. Wszystko wskazuje na to, że ten rok przyniesie spadek na wartym około 10 mld zł rynku.

Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej". (PAP)

sto/

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Zeb
Ktoś w ogóle widział jakiś produkt monopoli po 10 zł ? To byo chyba przed wojną :/

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki