E-handel kusi - powstaje coraz więcej e-sklepów

E-commerce rozwija się dynamicznie. Z miesiąca na miesiąc zwiększa się chociażby liczba internetowych sklepów. Eksperci wskazują, że trend ten utrzyma się także w 2011 roku.

W sieci cały czas powstają nowe sklepy, wiele z nich to internetowe ”oddziały” tradycyjnych punktów sprzedaży. Dotyczy to już nie tylko tych najmniejszych sklepów, ale również wielkich supermarketów. W ostatnich dniach Ryszard Tomaszewski, prezes polskiego oddziału Tesco oficjalnie potwierdził otwarcie e-sklepu w przyszłym roku.

- Z roku na rok sklepów internetowych jest coraz więcej. Pod koniec 2010 roku na Ceneo swoją ofertę prezentowało 2,8 tys. sklepów, rok wcześniej było ich w naszym serwisie ponad 30% mniej. Tak znaczny przyrost pokazuje, jak duży potencjał ma sprzedaż w internecie – komentuje Weronika Boruń, Specjalista ds. PR i komunikacji, Ceneo.pl.

Czy e-handel kusi także klientów?

Przedsiębiorcy decydują się na prowadzenie sprzedaży w internecie, ponieważ wielu klientów właśnie tam planuje dokonać swoich zakupów. Sprzyja temu niska cena i bogata oferta produktów w sieci. - Pod koniec ubiegłego roku porównaliśmy ceny produktów w jednym z tradycyjnych elektromarketów z tymi prezentowanymi przez e-sklepy na Ceneo. Różnice w cenie okazały się spore, oczywiście na korzyść zakupów online: aparaty fotograficzne tańsze średnio o 27%, pralki o 25%, lodówki o 23%, telewizory o 15% - dodaje Weronika Boruń.


Nawet doliczając do ceny koszt przesyłki okazuje się, że rzecz zakupiona a sieci jest tańsza niż w tradycyjnym sklepie. Internetowe zakupy to także olbrzymia wygoda dla klientów: żeby zrobić zakupy nie trzeba wychodzić z domu, towar jest dostarczany w wybrane przez nas miejsce. Jest to więc również oszczędność czasu.

Jaki będzie rok 2011?

Eksperci przewidują, że liczba sklepów w sieci będzie nadal rosła. Systematycznie będzie także wzrastać liczba osób decydujących się na dokonanie zakupu przez internet. Przede wszystkim przybywa sklepów oferujących produkty, które do tej pory były zarezerwowane dla tradycyjnej sprzedaży.

- W naszej opinii w 2011 roku użytkownicy coraz chętniej w e-sklepach będą kupować materiały wykończenia wnętrz oraz meble. Do Ceneo.pl zgłasza się coraz większa liczba sklepów oferujących produkty do domu i ogrodu. Prognozujemy także wyraźny wzrost sprzedaży artykułów dziecięcych, głównie zabawek i ubranek – mówi nasz ekspert.

Na szybki wzrost rynku e-commerce ma wpływ także technologia mobilna. Widoczne jest znaczne ożywienie na rynku e-zakupów przez komórkę.

Komentuje Analityk Bankier.pl, Jarosław Ryba:

Nie potrzeba dogłębnych analiz, aby dostrzec trend w jakim rozwija się handel. Nowe firmy nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez strony internetowej, a stąd już prosta droga do oferowania produktów i usług przez internet. Zamiast tego lub równolegle asortyment kierowany jest do zewnętrznych sklepów internetowych, które są prostą i tanią metodą zwiększenia zasięgu.

Alternatywą dla nich jest platforma Allegro, gdzie od jakiegoś czasu niskim nakładem pracy, każda firma może stworzyć własny e-sklep. Na te szerokie możliwości nakładają się procesy takie jak: wzrost zasięgu i dostępności sieci oraz jakości łącz internetowych, a także popularyzacja urządzeń mobilnych i przystosowanie do e-zakupów systemów bankowych. Zatem nie dziwi, że e-handel to coraz większy rynek, zarówno po stronie popytu jak i podaży. Handlowców w XXI w. po prostu nie stać na to, aby udawać że internet nie istnieje.


Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl

 

Barbara Sielicka

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne