Dziennik "Fakt" przeprosi ZUS za kłamstwa

2009-04-15 11:07
publikacja
2009-04-15 11:07
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, że dziennik "Fakt" ma przeprosić Zakład Ubezpieczeń Społecznych za naruszenie dóbr osobistych oraz ugodzenie w wiarygodność instytucji. Tym samym podtrzymał w części orzeczenie Sądu Okręgowego.

Sąd Apelacyjny rozstrzygnął, że informacje podane w artykule z 22 stycznia 2007 r. pt. "Luksusy Prezes ZUS" są nieprawdziwe i nakazał „Faktowi" opublikować oświadczenie następującej treści:

„Wykonując wyrok sądu wydawca dziennika Fakt Axel Springer spółka z o.o. składa wyrazy ubolewania z powodu bezprawnego naruszenia dóbr osobistych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w Warszawie przez opublikowanie materiału prasowego w dzienniku Fakt zatytułowanego "Luksusy Prezes ZUS" (z dnia 22.01.2007 r.) zawierających nieprawdziwe informacje, że w siedzibie ZUS znajdują się „marmury na ścianach" i "luksusowe, skórzane fotele", a wytworny gabinet Prezes ZUS i "wszystkie te luksusy powstały kosztem marnych emerytur". Axel Springer zobowiązuje się nie publikować w przyszłości materiałów prasowych zawierających nieprawdziwe stwierdzenia, iż ZUS w jakikolwiek sposób przeznacza na swoją działalność środki gromadzone w Funduszu Ubezpieczeń Społecznych".

Sąd Apelacyjny odrzucił żądanie ZUS dotyczące wpłacenia zadośćuczynienia na konto Fundacji Spełnionych Marzeń.

Źródło: ZUS
Źródło:
Tematy
Używane w niskich ratach? Bezpieczne na wakacje. Znajdź swoje wymarzone auto>>

Używane w niskich ratach? Bezpieczne na wakacje. Znajdź swoje wymarzone auto>>

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~sasa
Gratulacje dla ZUS - nie ma gorszego ścierwa niż Fakt. Każdy cios w dupsko dla tej gazety przyjmuję z ogromną satysfakcją...

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki