„Dwie godziny dla Rodziny”

Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania zainicjowała akcję społeczną „Dwie godziny dla Rodziny” skierowaną do wszystkich pracodawców i ich pracowników. Głównym celem akcji jest zachęcenie pracodawców do skrócenia dnia pracy o dwie godziny umożliwiając tym samym pracownikom spędzenie więcej czasu z bliskimi. Akcja odbędzie się 15 maja 2012 roku w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. Firmy biorące udział w akcji zostaną szczególnie wyróżnione na stronie internetowej Fundacji: www.mamrodzine.pl. Akcja jest częścią programu społecznego kształtowania rozwoju młodego pokolenia w tym budowania jego tożsamości i systemu wartości.

Międzynarodowy Dzień Rodziny jest dobrą okazją do tego, aby poświęcić więcej czasu dla najbliższych, współmałżonków, rodziców, dzieci, krewnych. Rodzina i tworzone w niej więzi stanowią, poza systemem oświaty, bezwzględnie podstawowy fundament kształtowania rozwoju młodego pokolenia – naszego najcenniejszego kapitału społecznego – jego kompetencji społecznych i systemu wartości potrzebnych do sprawnego funkcjonowania w życiu dorosłym jako przyjaciela, partnera, pracownika i zwyczajnie człowieka. Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” ma na celu zwrócenie uwagi pracodawców jak i pracowników na ich odpowiedzialność wobec najbliższych – powiedziała Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania.

Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” jest skierowana do przedsiębiorców, jak i wszystkich rodzin dostrzegających znaczenie harmonii i równowagi w życiu rodzinnym oraz zawodowym. Program wspomaga rozwój kompetencji społecznych pracowników i ich systemu wartości, potrzebnych do sprawnego funkcjonowania w życiu prywatnym i zawodowym. Dla realizacji celów biznesowych pracodawcy potrzebują zaangażowanych pracowników o zrównoważonym życiu prywatnym i zawodowym. Działania pracodawców ukierunkowane na zapewnienie w firmie równowagi między pracą z życiem prywatnym (work-life balance) mogą być skutecznym narzędziem motywacji pracowników oraz wzmacniać ich poczucie więzi z firmą. Zaangażowanie w akcję Fundacji jest zatem doskonałą okazją do podkreślenia, że pracownik istnieje w firmie nie tylko jako pracownik, ale niesie ze sobą także zaplecze i wsparcie w postaci swojej rodziny, pasji, zwyczajów i tradycji. Celem akcji jest również podkreślenie znaczenia rodziny, jako podstawowej komórki życia społecznego, jej zadań w społeczeństwie, roli pracowników-rodziców w budowaniu przyszłego kapitału społecznego.

Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania, za pośrednictwem pracodawców uczestniczących w akcji, będzie zachęcała pracowników do poświęcenia tego dodatkowego czasu na rodzinną rozmowę o wspomnieniach z dzieciństwa, dziadkach, krewnych, sąsiadach, przyjaciołach, o naszych marzeniach, rodzinnych pamiątkach, zwyczajach, tradycjach, rytuałach, do sięgnięcia na nowo do starych zdjęć. Akcja ma służyć wzmacnianiu więzi członków rodziny oraz ich poczucia tożsamości i wspólnych wartości. Te dwie godziny powinny być szansą na lepsze zrozumienie kim jesteśmy, co nas ukształtowało, co chcielibyśmy przekazać naszym następcom – przekonuje Zofia Dzik.

Rodzina, tworzone w niej więzi i budowane przez nią relacje, od samego początku są przedmiotem szczególnego zainteresowania Fundacji. Tym samym staramy się wykorzystywać wszelkie nadarzające się okazje służące zwróceniu uwagi na wielopokoleniową rodzinę i jej znaczenie w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia – dodaje Zofia Dzik.

Wypowiedzi osób zarządzających z biznesu:


Rodzina to wielka wartość, to też miejsce w Świecie, które daje nam oparcie. Warto abyśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej. Bądźmy w ten dzień razem i rozmawiajmy o naszych korzeniach - Profesor Andrzej Jacek Blikle.

Bądźmy ze sobą szczerzy. Przy zwariowanym tempie i konkurencyjnych warunkach w jakich praktycznie wszyscy obecnie funkcjonujemy nie myślimy za często o naszych rodzinach. Ani o rodzinach naszych ludzi. Mniej lub bardziej świadomie wymagamy, aby praca była często ważniejsza niż obowiązki rodzinne czy czas spędzany z bliskimi. Biorąc udział w akcji "Dwie godziny dla Rodziny" nie musimy się zastanawiać nad społeczną odpowiedzialnością biznesu ani deliberować czy i jak firmy powinny w rachunek ekonomiczny wplatać zadowolenie pracowników z ich życia rodzinnego. Po prostu zwróćmy naszym ludziom, ale także i sobie 2 godziny z wielu innych, które zainwestowali kosztem rodzin. Dajmy te 2 godziny, jako symbol i czas na refleksję i nie zastanawiajmy się za długo nad zwrotem z takiej inwestycji :) - Janusz Żebrowski, Prezes Zarządu K2 Internet SA.

/Fundacja Humanites


Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne