REKLAMA

Drożeje OC dla ciężarówek, a to nie koniec podwyżek

2016-03-03 01:19
publikacja
2016-03-03 01:19

Ubezpieczenia OC dla ciężarówek podrożały nawet o kilkadziesiąt procent. A to jeszcze nie koniec podwyżek.

Drożeje OC dla ciężarówek, a to nie koniec podwyżek / YAY Foto

Drastycznie rosną stawki obowiązkowych ubezpieczeń OC ciągników siodłowych. Z analizy multiagencji CUK Ubezpieczenia wynika, że jeszcze w lutym 2015 r. za najtańsze OC właściciel 5-letniej Scanii R 500 płacił ok. 3700 zł, a teraz 3912 zł. Najdroższe ubezpieczenie OC dla takiego pojazdu rok temu kosztowało blisko 14 tys. zł, dzisiaj oscyluje na poziomie ok. 17,5 tys. zł. Natomiast średniacena OC dla wspomnianej Scanii, której właścicielem jest firma transportowa, a jej 35-letni kierowca prowadzi działalność gospodarczą, prawo jazdy posiada od 15 lat, regularnie wykupuje polisę OC oraz nie ma na swoim koncie ani jednej szkody, sięga 9820 zł.

— Wzrost cen OC to w dużej mierze konsekwencja wprowadzenia w życie wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących likwidacji szkód komunikacyjnych — twierdzi Maciej Kuczwalski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia. — Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych rosną od czwartego kwartału 2015 r. i objęły również firmy transportowe.

Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu".

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~rr
Dobrze że można sobie wyszukać na kalkulatorze CUK gdzie OC jest najtańsze.
~gruby
Faktycznie dobre narzędzie !
~ubezpieczenie
NIe rozumiem tego troche, moze ktos biegly w przepisach ubezpieczeniowych powie mi, o co chodzi: otoz suma ubezpieczen sie nie zwieksza pomimo zwyzki ceny OC. Zatem komu wlasciciele samochodow nabijaja kabze? Ubezpieczycielom czy tez moze jakims tajemniczym funduszom panstwowym/ prywatnym/ unijnum, do ktorych ubezpieczyciel musi NIe rozumiem tego troche, moze ktos biegly w przepisach ubezpieczeniowych powie mi, o co chodzi: otoz suma ubezpieczen sie nie zwieksza pomimo zwyzki ceny OC. Zatem komu wlasciciele samochodow nabijaja kabze? Ubezpieczycielom czy tez moze jakims tajemniczym funduszom panstwowym/ prywatnym/ unijnum, do ktorych ubezpieczyciel musi przekazywac srodki?
~agent
Składka ubezpieczeniowa składa się głównie z dwóch komponentów marży na pokrycie ryzyka i marży na pokrycie innych kosztów zakładu ubezpieczeń, o ile nie wzrosło realnie ryzyko (kierowcy jeżdżą bardziej ryzykownie lub jeżdżą wadliwymi pojazdami) to wzrost składki ubezpieczeniowej jest związany z:
a) wyższymi
Składka ubezpieczeniowa składa się głównie z dwóch komponentów marży na pokrycie ryzyka i marży na pokrycie innych kosztów zakładu ubezpieczeń, o ile nie wzrosło realnie ryzyko (kierowcy jeżdżą bardziej ryzykownie lub jeżdżą wadliwymi pojazdami) to wzrost składki ubezpieczeniowej jest związany z:
a) wyższymi kosztami (np. wzrost płac, ogólnego zarządu, energii etc, ale także wymuszenia nieuczciwe odszkodowań powodujące spadek marży zysku),
b) niższymi przychodami (większa konkurencja, dlatego żeby inni (mali) też mogli realizować zyski to KNF żąda wyższych opłat dla całego sektora - rekompensuje wielkim i podnosi małym ubezpieczycielom i tu pojawia się wątek tajemniczy)
c) większą pazernością, gdzie lobby ubezpieczeniowe chce większych zysków
d) tajemnym planem nacjonalizacji sektora ubezpieczeń, wzrost przychodów PZU, które pozwolą finansować różne działania w sektorze finansowym / bankowym.
e) wyższe składki to większy VAT i podatki dochodowe.
~Sal
Odpowiedź znajdziesz w liście KNF do ubezpieczycieli z poprzedniego roku.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki