REKLAMA

Daniel Obajtek wzywa "Gazetę Wyborczą" do przeprosin

2021-03-04 11:48, akt.2021-03-04 12:45
publikacja
2021-03-04 11:48
aktualizacja
2021-03-04 12:45
fot. Bartosz Frydrych / FORUM

Przeprosin, zaprzestania naruszania dóbr osobistych, usunięcia materiałów zawierających nieprawdę i wpłaty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndrom Tourettea - domaga się od "Gazety Wyborczej" i jej dziennikarzy w wezwaniu przedsądowym Daniel Obajtek.

Poinformował o tym we czwartek podczas konferencji prasowej przed siedzibą Agory, wydawcy "GW", pełnomocnik Obajtka mec. Maciej Zaborowski. Adwokat podkreślił, że Obajtek występuje w tej sprawie jako osoba prywatna.

Mec. Zaborowski przekazał, że wysłane w czwartek wezwanie jest adresowane do redakcji gazety, wydawcy i dziennikarzy, którzy - jak mówił - naruszali dobre imię jego klienta.

Wyjaśnił, że wezwanie dotyczy natychmiastowego zaniechania publikowania materiałów prasowych naruszających dobra osobiste Obajtka oraz usunięcia z przestrzeni publicznej wszystkich materiałów, które zawierają nieprawdę i godzą w jego dobra osobiste. Ponadto w wezwaniu zażądano - nie później niż w ciągu trzech dni - opublikowania szeregu przeprosin przez wydawcę, redaktora naczelnego oraz dziennikarzy, którzy naruszyli dobra osobiste Obajtka. Żądanie zawiera też kwestię wpłaty na cel społeczny kwoty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndromu Tourette'a.

W wezwaniu napisano, że w przypadku braku zadośćuczynienia wskazanym żądaniom, sprawa będzie skierowana na drogę postępowania sądowego.

Mec. Zaborowski zaznaczył, że nikt nie kwestionuje prawa dziennikarzy do informowania opinii publicznych o osobach publicznych i ich działaniach, jednak publikacje "GW" na temat Obajtka „nie mają nic wspólnego z rzetelnym dziennikarstwem” i są "linczem medialnym, który może dotknąć każdego". Wskazał, że w publikacjach naruszono też zasadę domniemania niewinności.

"Publikacje z ostatnich dni to mieszanka manipulacji, insynuacji. Materiały te opierają się na prywatnych nagraniach sprzed kilkunastu lat, dodatkowo informatorami +GW+ są osoby, które były wielokrotnie skazywane przez polskie sądy wyrokami karnymi i cywilnymi" - powiedział pełnomocnik Objatka.

Pierwsza publikacja "GW" na temat Obajtka miała miejsce w ubiegłym tygodniu. Gazeta napisała, że w czasach, gdy Obajtek był wójtem Pcimia ((był nim w latach 2006-15, od 2007 r. jest też członkiem PiS), chciał „wykończyć” firmę swojego wuja. Kierował z tylnego siedzenia konkurencyjną spółką, choć jako samorządowiec nie mógł tego robić. Potem skłamał w tej sprawie przed sądem - podała "GW". Wg dziennika, dowodem na to są nagrania rozmów Obajtka, którymi dysponuje; padają na nich wulgaryzmy, także pod adresem wuja.

W środę "GW" napisała, że ujawnia nowe nagrania, które mają potwierdzać, że Obajtek jako wójt Pcimia wydawał dyrektorowi handlowemu firmy TT Plast o imieniu Szymon polecenia, jak zdobywać kontrahentów, dyktował ceny i marże - de facto kierował spółką.

Co więcej, jak podkreśla "GW", zeznając przed sądem w grudniu 2014 r. skłamał pod przysięgą, że nie miał żadnych kontaktów biznesowych z TT Plast. To był proces o wyłudzenie unijnych dotacji przez jego wuja Romana Lisa, współwłaściciela konkurencyjnej spółki Elektroplast, z którym Obajtek był skonfliktowany.

W środę prezes TT Plast Tomasz Fortuna w wydanym oświadczeniu zapewnił, że we wskazanym przez "Gazetę Wyborczą" okresie, Daniel Obajtek nie pełnił żadnej funkcji w firmie TT Plast i nie miał wpływu na jej działania biznesowe. Zwrócił się do redakcji "o zaprzestanie szkalowania dobrego imienia firmy".

"Szczególnie oburzający jest fakt, że publikacje Gazety Wyborczej uderzają w interes ekonomiczny przedsiębiorstwa, a także wizerunek i dobre imię firmy" - czytamy w oświadczeniu Fortuny.(PAP)

autorka: Karolina Mózgowiec

kmz/ drag/

Źródło:PAP
Tematy
Otwórz konto dla firm i zyskaj do 1200 zł premii!

Otwórz konto dla firm i zyskaj do 1200 zł premii!

Advertisement

Komentarze (56)

dodaj komentarz
serina
Takich kłamstw i pomówien jak publikuje wyborcza, nie publikuje nikt inny, dlatego mam nadzieje ze za to zapłacą. Problemem wyborczej jest to ,ze nie maja żadnych dowodów i pisza bzdury bez pokrycia....
qwertas
GWno (62.000 i ciągły spadek co miesiąc o -30%) zaraz będzie miało taką sprzedaż papierową co Gazeta Pomorska (20.000). GWno musi zacząć likwidować regionalne biura w całości bo przy tak niskiej sprzedaży nie ma sensu trzymać biur w Olsztynie, Opolu czy Kielcach. Czas zamykać biura regionalne GWna.
takeda83
chcesz poznać prawdę o "PISuarach" czytasz GW chcesz dowiedzieć się czegoś o POpaprańcach oglądasz TVPIS proste. Może GW to dno i żaden autorytet ale jeśli chodzi o wyssanie prawdy choćby z D..y Pinokia czy naczelnika państwa czy innego pisuarczyka to można na nich polegać. Obajtek nie ma argumentów jego chcesz poznać prawdę o "PISuarach" czytasz GW chcesz dowiedzieć się czegoś o POpaprańcach oglądasz TVPIS proste. Może GW to dno i żaden autorytet ale jeśli chodzi o wyssanie prawdy choćby z D..y Pinokia czy naczelnika państwa czy innego pisuarczyka to można na nich polegać. Obajtek nie ma argumentów jego obrona przez zaprzyjaznione media polega na dyskusji na formie wypowiedzi słowictwie i komentowaniu kto to udostępnia zamiast na merytorycznych faktach taka kolejna rwa kulszowa w polityce...
krokus12
Czyżby gazeta podrobiła głos na taśmach ,przecież Obajtek nie mówi ,ze to nie jego głos chyba chodzi mu o brak autoryzacji tych taś i artykułu bo za co ma gazeta przepraszać .
and00
Logika wg Wyborczej i Agory
"Nasi" czyli np Jaruzelski, Kiszczak dopóki nie zapadnie prawomocny wyrok sadu są niewinni
Przeciwnicy są winni zawsze jeżeli tylko pojawi się oskarżycielski artykuł
A każda próba odwołania się do sądu jest zamachem na "wolne" media
-zbyszek1
Ty miałeś kiedykolwiek w rękach Gazetę Wyborczą, najlepszą obok Rzeczpospolitej gazetę w Polsce?
O jakim odwołaniu do sądu Ty mówisz?
krokus12
Czy gazeta skazuje Obajtka czy przedstawia fakty które są dostępne prokuraturze
and00 odpowiada krokus12
Jeszcze by GW mogła kogoś skazywać :)))
3/4 prawicy by siedziało za darmo
Pisze że jest winny czyli wydaje sąd,
Przypominam ze Kiszczak i Jaruzelski według GW są niewinni, bo nigdy nie zapadł prawomocny wyrok sądu
jes
Tobie andziu IQ00 nasra..łby pis na głowę to dziękowałbyś za beret.
Idź na kolanach do Częstochowy. Tam teraz odprawiają msze w intencji Obajtka.
krokus12 odpowiada and00
W którym miejscu gazeta wydaje sąd ,przedstawia fakty które pokazują ,że Obajtek mógł skłamać w sądzie .A to ,że każdy jest niewinny do wyroku sądu to wiemy wszyscy czy dotyczy to Kiszczaka czy pana Kowalskiego .

Powiązane: Taśmy Daniela Obajtka

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki