Czego zabrakło w expose premier Szydło

główny analityk Bankier.pl

Długa lista obietnic premier Beaty Szydło robi wrażenie nawet w zestawieniu z koncertem życzeń i obietnic premier Ewy Kopacz. Z grubsza otrzymaliśmy to samo, tylko że więcej. Warto jednak przyjrzeć się temu, co się w wypowiedzi pani premier nie znalazło, a czego można się było spodziewać po wcześniejszych zapowiedziach.

    1. Nie padła zapowiedź zniesienia podatku od KGHM-u, co Beata Szydło publicznie obiecała w czasie kampanii wyborczej.
    2. Nie wspomniano o podatku od transakcji finansowych (to akurat dobrze).
    3. Nie pojawił się żaden konkret w kwestii plajtujących państwowych kopalń węgla kamiennego.
    4. Brak propozycji rozwiązania problemu zadłużonych w CHF.
    5. Kwestii rosnącego długu publicznego, choć zapowiedziała zwiększenie deficytu publicznego.
    6. Kwestii OFE. Ani słowa o 145 mld zł.
    7. Brak potwierdzenia powrotu do starych stawek podatku VAT.
    8. Brak zapowiedzi likwidacji składki na NFZ.
    9. Brak deklaracji o połączeniu funkcji prokuratora generalnego i ministra sprawiedliwości.
    10. Nie padły żadne szczegóły dotyczące podatku bankowego i od sieci handlowych.

      Największe wątpliwości budzi możliwość sfinansowania hojnych obietnic socjalnych: 500 zł miesięcznie na dziecko i obniżenia wieku emerytalnego (czyli wyższych wydatków emerytalnych). W expose pani premier nie przedstawiła nawet zgrubnych obliczeń źródeł finansowania tych obietnic. A chodzi o kwoty rzędu przynajmniej 25-30 mld zł rocznie.

      Krzysztof Kolany

      Źródło:

      Newsletter Bankier.pl

      Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

      Nowy komentarz

      Anuluj
      2 1 ~Grzechu_comeback

      Nie chce mi się sprawdzać, ale moje nieomylna intuicja podpowiada mi, że po jakimkolwiek expose Peło, takich "rozliczeń" nie było. Jeszcze PRZED zaklepaniem przez Prezydenta rządu, w jednym z radio, w trakcie wywiadu, pani prowadząca domagała się SZCZEGÓŁOWYCH kalkulacji co jak i gdzie.... bez jakiegokolwiek rozeznania czy kasa rządu jest w takim samym stanie jak willa prezydĘta.....

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      0 0 ~Anna

      Niewątpliwie exposé Tuska było bardziej wyczerpujące.

      ! Odpowiedz
      0 0 ~Grzechu_comeback

      he he he i co z tego, skoro expose musiało być co roku (czyli niby-reset) i ŻADNEJ realizacji?
      No, ale lemingi karmią się nadzieją, dlatego też expose tak często! :)

      ! Odpowiedz
      0 0 ~all

      Wszystkiego.

      ! Odpowiedz
      1 2 ~obiektywny

      Ad 4. Akurat problem zadłużonych w CHF to ich własny problem...Przecież mogli zadłużać się w złotówkach...To wogóle skandal by ktoś miał za nich rozwiązywać ich własny problem, który sami sobie stworzyli... Przez wiele lat taki kredyt był bardzo opłacalny- nawet dochodziło do tego,że więcej się pożyczało niż trzeba było oddać...

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      9 0 ~chiwd

      Sąd obciążył powoda kosztami procesu w wysokości 7,2 tys. zł. Wyraził także opinię, że sytuacja, w jakiej znalazły się osoby, które zaciągnęły kredyt we frankach, winna być rozstrzygnięta nie na szczeblu władzy sądowniczej, ale na szczeblu władzy ustawodawczej.

      ! Odpowiedz
      0 0 ~ek

      zamiatanie pod dywan c.d.

      ! Odpowiedz
      0 1 ~chiwd

      Czy ten minus jest dla sądu ?

      ! Odpowiedz
      8 13 ~wyborca_PIS

      Brak propozycji rozwiązania problemu zadłużonych w CHF.

      bo RZĄD nie jest STRONĄ sprawy !!!

      Prezydent RP Andrzej Duda działa dla dobra WSZYSTKICH Polaków, Polski !!!.

      To czego żądają Frankowicze, to ABSURD !!!

      Frankowicze muszą podpisać Ugodę z bankami, aby móc myśleć o przewalutowaniu ! !!.

      Polska nie będzie procesować się na arenie międzynarodowej w tej sprawie.

      Polska podpisała Traktaty Międzynarodowe

      Frankowicze to tylko 2% populacji, a gdzie reszta populacji Polaków !!!

      Dogadujcie się z bankami lub procesujcie !!!

      Prezydent nie jest stroną sprawy !!!!

      Prezydent powiedział o przewalutowaniu i to zrobi !!!

      a do tego potrzebna jest UGODA !!!, a nie procesy międzynarodowe kosztem KOWALSKIEGO,
      której koszty szacowane są na 25-50 mld EURO i są to tylko koszty bezpośrednie !!!

      pozdrawiam trzeźwo myślących

      P.S.
      Obran zawarł z bankami UGODĘ. Kosztem 9 mld EURO środków publicznych !!!

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      4 10 ~wyborca_PIS

      Jak z nimi rozmawiać. Chyba tylko ABW da radę ??? - bo nie będzie rozmowiać !!

      Garść komentarzy Frankowiczów pozostawię bez komentarza:

      ~kinga 2015-11-06 12:56

      Najpierw nas oszukały banki a teraz Prezydent Andrzej Duda!!!!!!!!!!!!!!!
      Przykre to że żyjemy w nie swoim kraju, rządzonym przez obcą finansjerę która robi co chce....nauczka jest taka: nigdy nie ufać nikomu !!!!!!!! Potem się dziwią, że nikt w tym kraju nikomu nie ufa skoro nawet Prezydent to krzywoprzysięzca !!!!

      ~ola 2015-11-06 12:45

      Prezydent Andrzej Duda został przekupiony przez ZBP !!!!!
      Ludzie gdzie my żyjemy, nie można nikomu zaufać nawet prezydentowi!!!!!!

      ~olek 2015-11-06 13:00

      Prezydent i PIS jeszcze dobije polskie rodziny oszukane przez banki bo nie "przewalutuje" kredytów a jeszcze doprowadzi do spadku wartości złotówki. Ludzi czas pakować walizki i wyjechać z tego chorego kraju!!!!!
      W tym dzikim kraju nawet Prezydent to oszust!!!!!

      ~olek 2015-11-06 13:09

      Banksterów mieliśmy już u władzy i ich pożegnaliśmy. Jak widać PiS i Prezydent również zaprzedał się lobby bankowemu.
      Szkoda bo Prezydent Andrzej Duda będzie chyba prezydentem który w najkrótszym czasie po objęciu urzędu zobaczy swoje kukły palone pod pałacem prezydenckim.

      ~antyKaczoDusuś 2015-11-06 12:46

      wszyscy Ci którzy nie chcą oddać ludziom franków i dać złotówek a .................... obiecywali........
      som Zdrajcami Narodu Polskiego !!!!!

      ~as 2015-11-06 12:50

      Najpierw zostaliśmy oszukani przez banki.

      Teraz przez Pana Prezydenta.

      ~leming 2015-11-06 19:13
      PAD oszukał ludzi i tyle, to się nazywa krzywoprzysięstwo i tyle, cała moja rodzina jest rozczarowana bo przed wyborami mówił dokładnie co innego, wstyd

      ~ola 2015-11-07 10:56

      Ty trolu bankowy opłacany przez banki, frankowicze z rodzinami to ok. 2 mln ludzi czyli 5,2% populacji Polski więc problem jest powszechny. Problem polega na tym, że banki okradają ludzi stosując niedozwolone klauzule indeksacyjne - po ich wyeliminowaniu zgodnie z prawem to kredyty złotówkowe bo nigdy nie było żadnego franka! !!!! Banksterzy okradając polaków na zakazanych zapisach wyprowadzają miliardy zagranicę przez co biednieje nasz kraj i ponad 5% populacji w większośco tzw klasy średniej która jest solą każdego kraju, bo to oni tu zostali wzięli kredyty i chceli tu budować przyszłość a nie wyjechali !!!! Trzeba załatwić ten społeczny problem a oszustów powsadzać za kratki

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      3 1 ~Pełowiec

      Jak masz pod ręką kij bejsbolowy, to trzepnij się przez głowę... i przejrzyj na oczy. Po Pana również przyjdą... banksterzy. Wszystko w swoim czasie ....

      ! Odpowiedz
      4 0 ~do-naiwniaka

      Jaką ugodę z bankami ?

      ! Odpowiedz
      0 5 ~siekierę odpowiada ~do-naiwniaka

      kup i idź do sądu wtedy ci przewalutują

      ! Odpowiedz
      12 2 ~gkd

      Jeśli nie wyprostuje sytuacji chf pożałuje. Wyborca PiS.

      ! Odpowiedz
      3 4 ~opony

      Nie głosowałem na nikogo bo wiedziałem że mnie zrobią w ch uja
      Jadę palić opony!

      ! Odpowiedz
      0 1 ~emilos84

      W Polsce nie jest najgorzej! Historia zadłużonego raju – Cypru. EUROGOSPODARKA opisuje fakty.
      Więcej: http://www.eurogospodarka.eu/cypr-zadluzony-raj

      ! Odpowiedz
      8 3 ~opty

      ....na razie to początek, trudno aby poruszac wszystkie tematy,tylko po to , by szczujnie miały co atakowac....

      ! Odpowiedz
      2 10 ~ggg

      tak, to jest niewątpliwie początek ... początek końca ...

      ! Odpowiedz
      0 0 ~Maruda odpowiada ~ggg

      Na pewno wam się nie uda Petru.

      ! Odpowiedz
      9 3 ~Misiek

      Umowy o kredyty są nieważne, bo banki nie mają tych środków i tworzą je z niczego po podpisaniu umowy. Ten sposób kreacji pieniądza okrada wszystkich zwiększając inflację.

      ! Odpowiedz
      3 8 ~xyz

      Niektórzy myślą, że pożyczki są z depozytów ;)

      ! Odpowiedz
      1 0 ~jola

      naczytałeś się głupot i powtarzasz jak mantrę

      ! Odpowiedz
      1 5 ~rr

      Ciekawa jest w tym wszystkim krótkowzroczność banków, rządu, KNF itd. Bo co jeśli waluta Szwajcarii podrożeje do ok. 5 zł(a co nie jest takie mało realne) i przy likwidacji BTE, ludzie masowało przestaną spłacać kredyty, a banki zostaną z mieszkaniami, których ceny lecą na łeb i szyję... będzie ciekawe... może się okazać, że chciwy traci dwa razy...
      Ps. Tak na marginesie to w 2008 r.(gorączka kredytowa) Narodowy Bank Szwajcarii jakoś nie odnotował dużego wzrostu zapotrzebowania na walutę Helwetów. Jak to się stało, ze przeoczono transakcję opiewającą na kilkadziesiąt miliardów franków???

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      1 10 ~Gnida

      Dotychczas fankowców wydymali:
      1. Developerzy sprzedając im na górce
      2. Bankierzy oferując kredyt CHF
      3. Prawnicy obiecując wygraną w sądzie
      4. Politycy obiecując pomoc.

      A frankowcy nadal naiwni i naiwni. Ile razy trzeba Was wydymać aby dotarło że jak umiesz liczyć to licz na siebie.

      ! Odpowiedz
      1 0 (usunięty)

      (wiadomość usunięta przez moderatora)

      ! Odpowiedz
      1 8 ~endi

      Zabrakło też odniesienia się do kwestii opodatkowania kleru i wypowiedzenia konkordatu , a to przecież było chyba w kampanii przedwyborczej PIS -u ?

      ! Odpowiedz
      0 3 ~Franek

      Nie było nic o kredytach indeksowanych???? TO jakieś żarty

      ! Odpowiedz
      7 3 ~miro

      lemingi dostają szału jak widza rosnąca Polską giełde

      ! Odpowiedz
      3 5 ~hhh

      goldmany się bawią a głupiemu radość - dziś w górę, to jutro pewnie w dół pisiaku

      ! Odpowiedz
      1 1 ~autor

      Jeden dzień wzrostu a ty już widzisz rosnącą giełdę? Fanatykowi wystarczy przesłanka :) Idź i pomódl się do Jarka.

      ! Odpowiedz
      7 12 ~naciągacze

      frankowcy to naciągacze !!!

      ! Odpowiedz
      5 3 ~ściągacz

      naciągacz to Cie zrobił

      ! Odpowiedz
      0 1 ~jola odpowiada ~ściągacz

      a Ciebie kto?palec

      ! Odpowiedz
      1 5 ~mag

      Co do inflacji.. media oraz rząd ogłupia społeczeństwo - wmawia się ludziom, że inflacja na poziomie 2 % jest najlepszym, co może się przydarzyć. Czy aby faktycznie? Biorąc pod uwagę zadłużenie kraju, faktycznie, inflacja jest dobrym zjawiskiem. Lecz z punktu widzenia obywatela to po prostu ukryty podatek, z którego jest skubany. Polecam lekturę http://independenttrader.pl/246,jak_po_cichu_okradac_nas_z_oszczednosci_.html

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      0 1 ~hamp

      (wiadomość usunięta przez moderatora)

      ! Odpowiedz
      1 13 ~smródwgaciach

      Czyli kontynuacja założeń PO tylko inne osoby na stołkach.
      Brawo PIS ! Podążajcie dalej drogą PO i SLD...

      ! Odpowiedz
      1 2 ~bravo

      skończycie tak samo jak oni

      ! Odpowiedz
      17 15 ~wyborca_PIS

      Brak propozycji rozwiązania problemu zadłużonych w CHF.

      Bo RZĄD nie jest STRONĄ sprawy !!!

      Prezydent RP Andrzej Duda działa dla dobra WSZYSKICH Polaków, Polski !!!.

      To czego żądają Frankowicze, to ABSURD !!!

      Frankowicze muszą podpisać Ugodę z bankami, aby móc myśleć o przewalutowaniu ! !!.

      Polska nie będzie procesować się na arenie międzynarodowej w tej sprawie.

      Polska podpisała Traktaty Międzynarodowe

      Frankowicze to tylko 2% populacji, a gdzie reszta populacji Polaków !!!

      Dogadujcie się z bankami lub procesujcie !!!

      Prezydent nie jest stroną sprawy !!!!

      Prezydent powiedział o przewalutowaniu i to zrobi !!!

      a do tego potrzebna jest UGODA !!!, a nie procesy międzynarodowe kosztem KOWALSKIEGO,
      której koszty szacowane są na 25-50 mld EURO i są to tylko koszty bezpośrednie !!!

      pozdrawiam trzeźwo myślących

      Obran zawarł z bankami UGODĘ. Kosztem 9 mld EURO środków publicznych !!!

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      2 1 ~rrrrrrrrrrr

      (wiadomość usunięta przez moderatora)

      ! Odpowiedz
      0 3 ~dular odpowiada ~rrrrrrrrrrr

      aj, zapiekło, jak widzę

      ! Odpowiedz
      9 8 ~smródwgaciach

      Owszem RZĄD jest STRONĄ sprawy !!! Tylko, ze pośrednio.
      To czego żądają Frankowicze, to ABSURD !!! Nie zgadzam się, to żądania banków są absurdalne. Ale rządzi prawo dżungli, ko większy ten ma wpływ na władzę. Poza tym, Duda zobowiązał się spełnić ich prośby swoich wyborców. Jeśli nie otrzyma obietnicy to będzie zwykłym oszustem hochsztaplerem.
      Frankowicze to tylko 2% populacji, a gdzie reszta populacji Polaków !!! A co ma piernik do wiatraka ? Posiadacze owcy to też 2% populacji. A posiadacze kóz 0,02%. Jeśli prezydent i PIS zobowiązali się do pomocy, to powinni znaleźć środki na ich spełnienie. Jeśli nie mają pomysłu to obciążanie innych obywateli kosztami za złożone przez siebie obietnice jest po prostu nadużyciem z ich strony i jawnym świństwem.
      Obran zawarł z bankami UGODĘ. Kosztem 9 mld EURO środków publicznych !!! Ale nie ukrywał, skąd weźmie pieniądze i dotrzymał obietnicy. Węgrzy wybrali świadomie. Tym się różni od Dudy.


      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      4 9 ~pij_mleko odpowiada ~smródwgaciach

      Chłopie to frankowicze chcą zmiany UMOWY z bankiem, więc niech się dogadują !!!

      Na Węgrzech frankowicze mieli całkiem inne umowy dużo bardziej niekorzystne (np. oprocentowanie dwa razy wyższe jak odpowiednio w Polsce) !!!

      ! Odpowiedz
      1 3 ~CapitalAccenture

      KGHM - była przed expose mowa o zdjęciu lub o zmniejszeniu (dzięki np. zmianie podstawy opodatkowania) obciążenia z tytułu podatku od kopalin. Inwestor powinien jednak zauważyć, że kghm wypłaca dywidendę na poziomie 30-40% zysku netto. Żeby pokryć dochody z podatku dywidendą po "odciążeniu" KGHM'u z tegoż podatku, zysk netto spółki musiałby wzbić się nie o około 1,5 mld zł, które spółka przeznaczała na owy podatek, a o jakieś 10 mld zł żeby mający niecałą 1/3 akcji SP w ramach dywidendy na poziomie 30-40% zysku netto mógł sobie odbić to odciążenie spółki. Ta spółka może zarabiać, ale bez przesady...chyba nikt nie liczy, że nawet przy dobrej cenie miedzi można tu (przynajmniej w ciągu najbliższych 4 lat kadencji parlamentu) wyciągnąć zysk netto przewyższający obecny o 10 mld zł, a więc na poziomie 13-14 mld zł. Przy dobrej cenie i bez podatku mogłoby to być 4-5 mld zł lub lekko ponad. W 2011 było przeszło 11 mld, ale to był ewenement, bo kto spojrzy wstecz ten zauważy, że wcześniej i bez podatku zysk netto nie przekraczał 4-5 mld zł. SP ma z tej spółki z dywidendy łącznie z podatkiem niecałe 2 mld zł. Jeżeli słyszymy, że rząd chce podatku od aktywów bankowych, który przyniesie 5 mld zł i FTT, który da 1,7 mld dochodów to w jakiej bajce trzeba funkcjonować ażeby zakładać, że ktoś szukający w tak drażliwych miejscach paru mld zł będzie gotów odpuścić sobie 1,5 mld zł z innego podatku? A jeszcze wyszła informacja w expose, że chcą większych dywidend dla 1 mld zł extra. Dalej ktoś z Was naiwne duszyczki uważa, że podatek od kopalin może zniknąć?

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      0 0 ~lelo

      nie zniknie ,tylko zostanie zawieszony

      ! Odpowiedz
      9 6 ~heh

      Nie rozumiem, kredyty frankowe już większość spłaciło, lub spłaci te 10 letnie kredyty. Po co więc ustawa frankowa. Wszyscy będą grali na czas.

      ! Odpowiedz
      0 0 ~duduśpisduś

      (wiadomość usunięta przez moderatora)

      ! Odpowiedz
      2 4 ~TK

      Zabrakło też, często podnoszonego przez różne środowiska tematu zakazu handlu w niedzielę.
      Jest niemal pewne moim zdaniem,że temat bardzo szybko się pojawi choćby pod naciskiem środowisk kościelnych ale nie tylko.
      Takie rozwiązanie bardzo wspomogło by drobny handel prowadzony często tylko rodzinnie oraz pomogło by restauratorom ulicznym i wreszcie co oczywiste dałoby dzień wolny zatrudnionym w wielkim handlu.Czy PIS się na to zdobędzie mając na szali z jednej strony możliwy wzrost bezrobocia i mniejsze wpływy z podatków a na drugiej nacisk wielu środowisk , z których wywodzi się w większości ich elektorat???

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      2 17 ~vgv

      wygląda na to, że pisiaki wyrolowały frankowców ... nie wszystkie ich postulaty uważam za uzasadnione, ale wszyscy słyszeli co pisiaki im obiecywały ... to się nazywa oszustwo wyborcze ...

      ! Odpowiedz
      0 5 ~Marek

      Nie pierwsze i nie ostatnie... :) I oby więcej rzeczy z kampanii było oszustwem bo inaczej finanse padną!!

      ! Odpowiedz
      12 22 ~JP2

      Zabrakło też tego że będą ułaskawiać własnych kryminalistów!!

      ! Odpowiedz
      6 4 ~miro

      są tacy? czy coś ci sie pomieszało w szarej komórce

      ! Odpowiedz
      3 8 ~Jasio

      Po prostu zapomniałam.....................- Beata Sz.

      ! Odpowiedz
      4 7 ~vfg

      kupujący KGHM dali się podpuścić ... Szydło nieźle wpuściła ich w maliny ... myślę, że pozwy o odszkodowania byłyby tu jak najbardziej uzasadnione ...

      ! Odpowiedz
      4 21 ~Witja8

      Zabrakło przede wszystkim zwykłej przyzwoitości , rozsądku i odpowiedzialności za Państwo i Jego obywateli ,również a może głównie tych najuboższym !!!! PIS DA TYLKO z CZEGO.

      ! Odpowiedz
      0 6 ~ggg

      przyzwoitość to wszyscy politycy tracą przy odbieraniu legitymacji członkowskiej ...

      ! Odpowiedz
      10 51 ~Marek

      AD.4
      Nie ma takiego "problemu". Wzięli kredyt to muszą spłacić zgodnie z umową, którą dobrowolnie zaakceptowali.
      Ewentualnie mogą ogłosić bankructwo i voi la...

      ! Odpowiedz
      2 2 ~Slaw

      A co gdy umowa jest nieważna z mocy prawa? Czy to przypadkiem nie Rząd jest od tego by stać na straży praworządności? Banki ewidentnie lamią prawo

      ! Odpowiedz
      0 3 ~fund odpowiada ~Slaw

      rząd to władza ustawodawcza
      prawo nie działa wstecz
      "frankowicze" to mała grupa społeczna, która będzie się liczyć w wyborach dopiero za 4 lata, więc wtedy będzie się im obiecywać

      ! Odpowiedz
      0 2 ~Marek odpowiada ~Slaw

      Z tego co kojarzę to umowy (w znacznej większości) nie są nieważne, a jedynie pewne ich elementy są do podważenia (klauzule abuzywne). Jednak to nie powoduje, że cała umowa jest nieważna a jedynie jej fragment, który jest uznany za abuzywny.

      Niemniej nadal uważam, że nie ma problemu "frankowiczów" bo równie dobrze podobne problemy dotyczą innych kredytobiorców walutowych, kredytobiorców złotówkowych a także osób, które nie mają Kredytu Hipotecznego... Jak pomagać to wszystkim w równym stopniu!!! Aczkolwiek jestem przeciwny.

      A wracając do klauzul niedozwolonych - jeśli dotyczy istotnej kwestii umowy - należy ją uznać za nieważną i kontynuować umowę na zasadach ogólnych (zgodnych z prawem). I w tym zakresie (przestrzegania prawa) jak najbardziej pomoc ze strony Państwa, a dokładnie władzy wykonawczej, powinna być udzielona. Nie mówię tutaj oczywiście o wsparciu, dzieleniu kosztów kredytów itp... Przykład:
      Jeśli kredyt został zaciągnięty w CHF ale przeliczony niezgodnie z prawem (fragment dotyczący przeliczenia jest uznany za nieważny) należy ponownie przeliczyć kredyt zgodnie z prawem, przeliczyć jaka byłaby rata wg zgodnego z prawem przeliczenia, zsumować dotychczasowe wpłaty i jeśli jest nadpłata to zaksięgować na poczet kapitału. Ale kredyt pozostaje w CHF. Jeśli ktoś chce przewalutować na PLN - jest taka możliwość wg ogólnych zasad a nie z dzieleniem, mnożeniem, dopłatami itp...

      Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
      16 60 ~maciek

      hmm a jaki ma Polska problem z zadłużonymi w chf ? to są dorośli ludzie, podpisywali dobrowolnie umowy zgodnie z prawem byli świadomi, że nie są u św mikołaja tylko w banku czemu ma ktokolwiek im "pomagać", ja sobie nie życzę aby im pomagano z mojej kieszeni.

      ! Odpowiedz
      29 10 ~wert

      nie z twojej tylko banku.

      ! Odpowiedz
      2 23 ~Piter13

      Popieram jak pomagać to wszystkim frankowiczom, tym z euro, dolarem , jenem czy złotówkami w kredycie albo nikomu.

      ! Odpowiedz
      2 13 ~ww odpowiada ~wert

      nie było propozycji żeby całość kosztów przewalutowania ponosiły banki. A nawet gdyby taka propozycja padła... to skąd banki mają pieniądze? Nie drukują ich przecież... podniosą opłaty wszystkim.

      ! Odpowiedz
      0 1 ~bkr odpowiada ~wert

      A bank komu zabierze?

      ! Odpowiedz
      7 5 ~Allan odpowiada ~wert

      dokładnie , to banksterzy sieją propagandę ,że z kieszeni obywateli ma być jakaś pomoc. Pomoc Państwa ma obejmować rozliczenie banków z oszustwa , zrozumcie to wreszcie.Dajecie się nabierać na propagandę banksterów

      ! Odpowiedz
      0 30 ~być_czy_miedź

      Tytuł filmu "MGŁA" idealnie pasowałby do tego expose.

      ! Odpowiedz
      Polecane
      Najnowsze
      Popularne

      Wskaźniki makroekonomiczne

      Inflacja rdr 4,7% II 2020
      PKB rdr 3,1% IV kw. 2019
      Stopa bezrobocia 5,5% II 2020
      Przeciętne wynagrodzenie 5 330,48 zł II 2020
      Produkcja przemysłowa rdr 4,9% II 2020

      Znajdź profil