Coca-Cola jednak nie zrezygnuje z plastiku

Coca-Cola nie zrezygnuje całkowicie ze sprzedaży swoich produktów w plastikowych butelkach. Wszystko w trosce o klientów, którzy nadal chcą z nich korzystać.

(fot. DeymosHR / Shutterstock)

Wojna z plastikiem robi się coraz bardziej zaciekła. Większość globalnych firm deklaruje, że jak najszybciej chce pozbyć się tego tworzywa, jak chociażby McDonald's, gdzie zrezygnowano z takich słomek czy Lidl, który wprowadził ekotorby. Jednak Coca-Cola przyjęła trochę inne założenia.

Podczas Forum Ekonomicznego w Davos wiceprezes koncernu Bea Perez zaznaczyła, że nie zrezygnują z plastikowych butelek, bo klienci nadal chcą ich używać - są lekkie i można je zakręcać.

Coca-Cola zobowiązała się, że do 2030 roku zrecyklinguje 100 proc. wypuszczonych przez siebie na rynek opakowań. - Zmieniamy naszą infrastrukturę rozlewniczą, wybieramy recykling i wprowadzamy innowacje, pokazujemy konsumentom, jakie są możliwości. Oni zmieniają się razem z nami" - powiedziała Perez.

Jednak biznes to biznes i taki światowy gigant, jakim jest Coca-Cola, musi o tym pamiętać. Perez zaznaczyła, że firma nie może wyzbyć się plastiku w stu procentach, ponieważ mogłoby to zrazić konsumentów i tym samym negatywnie wpłynąć na sprzedaż produktów. "Biznes nie będzie działał, jeśli nie dostosujemy się do klientów” - powiedziała. Dodała również, że stosowanie tylko opakowań aluminiowych i szklanych może zwiększyć ślad węglowy firmy.

Coca-Cola największym producentem plastiku na świecie

Jak podało BBC, spółka wytwarza około 3 milionów ton plastikowych opakowań, co daje 200 tys. butelek na minutę. Organizacja Greenpeace opublikowała pod koniec zeszłego roku raport, w którym przedstawia, że Coca-Cola jest największym producentem plastiku na świecie.

Niechlubny ranking powstał na podstawie danych z 84 zbiórek plastikowych odpadów. Śmieci zbierało 72 tys. wolontariuszy w 50 krajach na sześciu kontynentach. Finalnie zgromadzono 476 423 sztuk, z czego 11 732 należało własnie do Coca-Coli (w 37 krajach). Przewaga nad drugim miejscem jest ogromna.

Za liderem znalazło się Nestle z 4 846 sztukami odpadów (w 31 krajach), podium zamknęło Pepsico z 3 362 śmieciami na swoim koncie w 28 krajach.

DU

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 znawca_wszystkiego

Boszzz, jak to cudownie, że ktoś się o nas jeszcze troszczy :)))

! Odpowiedz
6 32 prosto-o-pieniadzach

na szczęście ludzie mogą zrezygnować z coca-coli

! Odpowiedz
12 33 jkendy

Jedyna rzecz jaka była lepsza w minionej epoce przed 89 rokiem, to powszechność napojów w butelkach zwrotnych. Nawet Coca-cola była wtedy w zwrotnych butelkach.

! Odpowiedz
12 10 glos_rozsadku

jakbym miał piec na wsi to bym palił plastikiem i oponami, ale colę wolałbym szklaną. Jakaś taka wtedy bardziej eksluzywna i smaczniejsza się wydaje.

! Odpowiedz
0 6 edab

jesteś dokładnie taki jak te śmiecie, którymi chcesz palić w piecu

! Odpowiedz
3 10 pkc

To wbrew potrzebom klientów

! Odpowiedz
6 50 nellington

A może by tak wreszcie przestać pić przesłodzony, chemiczny szit?

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne