Co polscy przedsiębiorcy myślą o zakupach grupowych?

Niezależny agregator zakupów grupowych GoDealla.pl przeprowadził badanie wśród 97 firm ogłaszających się na portalach zakupów grupowych.

Cel badania:
  • Dowiedzieć się co tak naprawdę przedsiębiorcy myślą o zakupach grupowych?
  • Jak oceniają współpracę z tymi serwisami?
  • Czy to się im opłaciło? 
  • Czy zdecydowaliby się na ponowną reklamę w takich portalach?


Informacje o badaniu:

Badanie ankietowe przeprowadzono w dniach 19-23 maja 2011. Typ badania – wywiad telefoniczny na próbie 97 losowo wybranych firm z wielu branż, które w ostatnich 3 miesiącach wystawiły produkt lub usługę na jednym z 27 portali zakupów grupowych.

Ankieter zadał 5 pytań, odpowiedzi były anonimowe.

Pytanie 1 - Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję?
 


Pytanie 2 - Czy uważa Pan/Pani, że taka forma promocji jest bardziej efektywna, niż te wykorzystywane wcześniej (np. prasa, radio, ulotki)?


 
Pytanie 3 - Czy podjął/podjęła Pan/Pani jakieś kroki, aby klient ponownie skorzystał z oferty (za 100% ceny)?


 
Pytanie 3a - Jeśli tak, jakie to były działania lojalnościowe?


 
Pytanie 4 - W jaki sposób dowiedzieli się Państwo o zakupach grupowych?
 


Pytanie 5 - Jak Pan/Pani ocenia współpracę z serwisem zakupów grupowych?



Analiza i wnioski:

  • Ponad 72% firm, które skorzystały z zakupów grupowych do promocji swoich produktów lub usług zdecydowałaby się to zrobić ponownie!
  • Co piąty przedsiębiorca nie zdecydowałby się na zakupy grupowe ponownie. Jednym z powodów takiej decyzji było przekonanie, że tego typu forma promocji okazała się dobra jako jednorazowe działanie, np. do promocji nowego produktu lub usługi. Inni twierdzili, że ruch wygenerowany przez zamieszczenie ok. 50% zniżki okazał się na tyle wystarczający, że w najbliższym czasie nie potrzebują dodatkowo stymulować popytu. Pozostali uznali, że klienci, którzy skorzystali z rabatów „to nie ten target”.
  • 6 na 10 przedsiębiorców uważa, że taka forma promocji jest bardziej efektywna niż dotychczas stosowane metody jak, np. prasa, radio, ulotki.
  • Ponad połowa przedsiębiorców nie podjęła żadnych działań lojalnościowych wobec klientów, którzy raz skorzystali z oferty firmy!
  • Wśród tych, którzy poczynili kroki, aby zatrzymać klienta i zachęcić go do ponownego skorzystania z produktu lub usługi najczęściej były oferowane dalsze rabaty i zniżki (51%) oraz zbieranie danych teleadresowych, np. email, telefon (30 %). Najrzadziej karta stałego klienta (12% badanych).
  • Co czwarty przedsiębiorca źle ocenia współpracę z przedstawicielami serwisów zakupów grupowych!
  • Najczęstszym zarzutem wobec konsultantów portali zakupów grupowych jest problem z komunikacją. Według przedsiębiorców, handlowcy nie potrafili jasno przekazać zasad i warunków współpracy oraz niewystarczająco dobrze doradzali, jak skonfigurować ofertę (np. nie informowali o limitach na jedno konto użytkownika). Część przedsiębiorców czuła się celowo wprowadzona w błąd poprzez niedoinformowanie. Wielu narzekało także na mało precyzyjne zapisy w umowach oraz problemy z szybkim i sprawnym kontaktem z przedstawicielami.
  • Prawie 57% firm pozytywnie ocenia współpracę z przedstawicielami portali zakupów grupowych.
  • Przedsiębiorcy świadomi potencjału zakupów grupowych i rozważający taką reklamę w przyszłości będą szukać alternatywnych portali, które pobierają niższe prowizje i oferują lepsze warunki (aktualnie prowizja wynosi od 10 do 50% w zależności od serwisu).
  • Polscy przedsiębiorcy odbierają reklamę poprzez zakupy grupowe jako drogą ale skuteczną.
/GoDealla.pl

Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~zakupy

Najcześciej to ściema A tak w ogóle To zakupy grupowe reklamowały się na początku teraz spiają śmietankę i nie wydają na reklam nic

! Odpowiedz
0 0 ~Arkadiush

wreszcie takie badania...
wielu pewnie rzuciło się na to ze względu na popularność wśród ludzi. teraz można zbadać jak na tym wyszli. widziałem jeszcze coś takiego http://firmin.pl/guidebooks/zakupy-grupowe-smiercia-dla-mikroprzedsiebiorcy nie wyglądają na bardzo szczęśliwych, ale też nie twierdzą, że w ogóle nie warto.

! Odpowiedz
0 0 ~Michał

Artykuł pokazuje, że firmy, które tym się zajmują mają przyszłość przed sobą. Badanie pokazuje, że model biznesowy działa, ale raczej tylko wtedy gdy korzystają zarówno pośrednicy - portale zakupów grupowych jak i usługodawcy. Ważne żeby wiedzieć jak wykorzystać ten rodzaj promocji do retencji klientów. Zastanawiam się czy za jakiś czas nie dojdzie do większego różnicowania oferty bądź ukierunkowywania się na konkretny rodzaj klienteli, np. groupon - masa, fastdeal - oferty skierowane do zamożniejszych klientów - którzy nie wybaczają błędów

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Storczyk

To zależy od przedsiębiorcy co, po takiej promocji ( zakupy grupowe) zrobi, aby zatrzymać Klienta. Ale nie ma co wątpić w to, że rzeczywiście takie portale mają silę promocji. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby każda ze stron i przedsiębiorca, i klient byli zadowoleni. Wtedy wszystko musi się udać:) brzmi banalnie, ale tak właśnie jest. Sama chodzę do fryzjerki, która korzysta z tego typu reklamy swojego salonu. Usługi oferowała na mniejszych portalach m.in. Zakuponik i jak wspominała nie zawiodła się. Może nie miała oszałamiającej liczby klientek, ale wszystkie wróciły już jako klientki stałe. A przecież o to właśnie chodzi :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~obaMa

nie zgodzę się,

większą ściemą były i są pseudo "SALE" w galeriach handlowych gdzie podnosi się cenę żeby zaraz potem obniżyć o 20%

! Odpowiedz
0 0 ~group_ Ściema

Zakupy grupowe przypominają promocje w dyskontach: kup trzy a czwartą sztukę dostaniesz za pół ceny. Tylko ja tych pierwszych trzech nie potrzebują ale jedną. W ten sposób, ludzie ściągnięci hiper-hruper-duper ofertą idą i kupują coś czego tak na prawdę nie potrzebują. Kupta se grupową ściemę -

!
Polecane
Najnowsze
Popularne