Carbon Studio chce pozyskać 2,7 mln zł z emisji akcji i wejść na NewConnect

Carbon Studio, producent gier VR (wirtualnej rzeczywistości), chce pozyskać 2,7 mln zł z oferty publicznej akcji. Spółka planuje debiut na NewConnect na przełomie trzeciego i czwartego kwartału - poinformowali przedstawiciele spółki.

(fot. Grzegorz Kawecki / Puls Biznesu)

Oferta publiczna obejmuje 127,5 tys. akcji nowej emisji, których cena emisyjna została ustalona na 21,2 zł. Obecnie kapitał zakładowy spółki dzieli się na 1,275 mln akcji - po emisji wszystkich akcji oferowanych w ramach IPO wycena spółki sięgnęłaby 29,6 mln zł.

Zapisy na akcje rozpoczęły się 16 maja i mają potrwać do 24 maja i 27 maja, odpowiednio w transzy "małych" (minimalna wielkość zapisu na 30 akcji) i "dużych" inwestorów (minimalnie 5 tys. akcji).

Carbon Studio to działające od 2015 roku, studio deweloperskie z siedzibą w Gliwicach. Zespół, składający z 20 osób, koncentruje się na tworzeniu gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość).

Spółka do tej pory dwa razy przeprowadzała prywatne emisje akcji - w lutym 2017 roku pozyskała 750 tys. zł uzyskując wycenę w wysokości 4,6 mln zł, a w lipcu 2018 roku do Carbon Studios wpłynęło 550 tys. zł przy wycenie na poziomie ok. 7 mln zł. Obecnie właścicielami ok. 75 proc. akcji spółki jest trzech członków zarządu, a pozostałe papiery należą do inwestorów, którzy objęli je w poprzednich rundach finansowania.

Firma planuje przeznaczyć większość środków z oferty publicznej (2 mln zł) na produkcję i marketing nowej gry z gatunku fantasy - ma to być produkcja oparta na znanej globalnej marce, obejmującej obecnie filmy, gry i książki. Obecnie trwają negocjacje z właścicielem marki. Produkcja gry miałaby rozpocząć się jeszcze w drugim kwartale, a premiera planowana jest na przełom 2020/2021.

Pozostałe środki z oferty publicznej mają trafić m.in. na produkcję dodatku do najlepiej sprzedającej się obecnie gry Carbon Studio, "The Wizards". Gra od premiery w marcu 2018 roku sprzedała się w 45 tys. egzemplarzy. Dodatek ma powstawać w trzecim i czwartym kwartale tego roku.

Plany spółki obejmują ponadto wydanie w drugim kwartale wersji "The Wizards" na nową platformę VR oraz debiut gry na rynkach azjatyckim, planowany na czwarty kwartał.

Poza produkcją własnych gier Carbon Studio planuje również działalności wydawniczą - w czwartym kwartale tego roku chce wydać przygodową grę, produkowaną we współpracy z zewnętrznym studiem.

W 2018 roku przychody spółki wzrosły do 879 tys. zł z 370 tys. zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 360 tys. zł wobec straty na poziomie 435 tys. zł przed rokiem.

Na koniec 2018 roku spółka posiadała dostęp do 212 tys. środków pieniężnych - w skali roku Carbon Studio zwiększyło stan gotówki o 156 tys. zł, głównie dzięki wpływom z emisji akcji oraz dotacji (łącznie 725 tys. zł). Przepływy operacyjne wyniosły minus 562 tys. zł. (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
WIG -0,43% 56 317,39
2019-05-20 17:15:00
WIG20 -0,40% 2 175,51
2019-05-20 17:04:30
WIG30 -0,37% 2 499,91
2019-05-20 17:05:00
MWIG40 -0,50% 3 874,83
2019-05-20 17:15:00
DAX -1,61% 12 041,29
2019-05-20 17:37:00
NASDAQ -1,46% 7 702,38
2019-05-20 22:03:00
SP500 -0,67% 2 840,23
2019-05-20 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.