REKLAMA

Wiemy, ile małe sklepy tracą przez godziny dla seniorów

2020-11-26 14:18
publikacja
2020-11-26 14:18
fot. vlad_mlshk / Shutterstock

W dniach obowiązywania godzin dla seniorów obroty małych sklepów były średnio o 24 proc. niższe niż godzinę później, kiedy zakupy mogli robić już wszyscy klienci - wynika z danych agencji CMR.

Jak czytamy w raporcie w dniach obowiązywania godzin dla seniorów (10–12) obroty sklepów małoformatowych do 300 mkw. były średnio o 24 proc. niższe niż godzinę później, kiedy zakupy mogli robić już wszyscy klienci.

Podano, że w tygodniach od 19 października do 8 listopada, kiedy obowiązywały godziny dla seniorów, na czas pomiędzy godz. 10 a 12 przypadało nieco ponad 10 proc. transakcji, w analogicznym okresie rok wcześniej było to około 12 proc. Na znaczeniu zyskały godziny przed i po okienku dla seniorów.

Według CMR, w porównaniu z kwietniowym lockdownem, kiedy również obowiązywały godziny dla seniorów, sprzedaż jest obecnie bardziej równomiernie rozłożona na cały dzień (w tym na godziny poranne i popołudniowe) - tak jak to było w czasach przed pandemią.

Z analizy wynika też, że godziny dla seniorów wyraźnie wpływają na rozkład sprzedaży w średnioformatowych sklepach (supermarketach), dla niemal wszystkich analizowanych kategorii odnotowano spadek liczby transakcji w godzinach od 10 do 12 w porównaniu z godzinami tuż przed i po okienku dla seniorów.

"Najmniejszy wpływ godziny dla seniorów mają na rozkład sprzedaży podstawowych produktów spożywczych (makarony, mleko, olej, herbata), w mniejszym stopniu wpływają też na rozkład sprzedaży alkoholu, który najlepiej sprzedaje się w godzinach popołudniowych" - podano.

Dodano, że duże spadki liczby transakcji w okienku dla seniorów widoczne są natomiast dla produktów impulsowych, napojów (w tym również wody i napojów gazowanych) oraz kategorii śniadaniowych (jak sery czy parówki).

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych.(PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ dym/

Źródło:PAP
Tematy

Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta

Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
and-owc
Z tym się zgodzę,bo może być większy. Ostatnio kupiłem nie-emerytowi 2 pomarańcze bo sprzedawczyni nie chciała sprzedać (mała Żabka). Nie wolno racjonować godz.sprzedazy, lepiej wprowadzać bony (na kondomy).
artureg
A rząd twierdzi, że podstawowy handel nie traci na ich decyzjach. Komuniści zawsze robią wszystko żeby zabić wolny rynek.
karbinadel
Grunt, że Mateusz może wszem i wobec wciskać kit, że dba o seniorów. Przecież nie on płaci za tę głupotę

Powiązane: Koronawirus a gospodarka

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki