REKLAMA

CGNU znowu zwiększa sprzedaż

2001-01-18 00:00
publikacja
2001-01-18 00:00


CGNU znowu zwiększa sprzedaż

Sprzedaż nowych polis przez największego brytyjskiego ubezpieczyciela CGNU wzrosła w zeszłym roku o 10 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim - poinformowała spółka w komunikacie. Wartość sprzedanych ubezpieczeń osiągnęła 2,17 mld funtów, podczas gdy w 1999 r. było to 2 mld funtów. Firma twierdzi, że wzrost zawdzięcza zwiększonemu udziałowi w rynku, spowodowanym przez fuzję, która ją stworzyła (CGNU powstała w połowie zeszłego roku przez połączenie CGU znanego w Polsce pod szyldem Commercial Union oraz Norwich Union).

CGNU bije konkurencję na głowę - skomentował John Russell, analityk z HSBC Securities, i dał akcjom spółki rekomendację "trzymaj".

W samej tylko Wielkiej Brytanii wartość ubezpieczeń sprzedanych przez CGNU wzrosła o 19 proc. Brytyjczycy nabyli m.in. ubezpieczenia na życie, emerytalne i z funduszem inwestycyjnym w wysokości ponad 1 mln funtów. Jest to rezultat ostrej kampanii reklamowej związanej z wprowadzeniem ponad 50 nowych produktów opracowanych wcześniej przez Norwich Union. Sprzedaż w Europie kontynentalnej wzrosła o 63 proc.

Robienie dobrych interesów pozostało naszym priorytetem, mimo zamieszania związanego z fuzją - skomentował Richard Harvey, wiceprezes CGNU, przed połączeniem prezes Norwich Union.

Obecnie CGNU myśli o rynkach wschodzących. Niedawno Indie dopuściły na swój rynek spółki ubezpieczeniowe z udziałem kapitału zagranicznego. CGNU chce zawiązać joint venture w celu sprzedaży ubezpieczeń na życie z indyjskim Daburem, firmą specjalizującą się do tej pory w... produkcji zdrowej żywności. Dabur ma jednak użyczyć tylko swojego szyldu, który jest w Indiach powszechnie znany.

JOANNA BARAŃSKA

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki