CD Projekt stara się zrealizować założenia, od których zależy uruchomienie programu motywacyjnego - poinformował PAP prezes spółki Adam Kiciński. Nie chce jednak oceniać szans, czy program będzie uruchomiony już po 2014 r. Zaplanowana na 2014 r. premiera Wiedźmina 3 będzie istotnym wsparciem także dla wyników 2015 r.
"Ten program został tak skonstruowany, żeby dużym wysiłkiem móc go zrealizować. Założenia, na których jest oparty nie zmieniły się. Nie chcę jednak obecnie oceniać szans na uruchomienie go po 2014 r." - powiedział PAP Kiciński.
Cel wynikowy z programu motywacyjnego zakłada, że suma skonsolidowanych zysków netto grupy CD Projekt za lata 2012-2014 w przeliczeniu na jedną akcję spółki ma być nie mniejsza niż 1,866 zł. Jeżeli ten cel nie zostanie osiągnięty, obowiązywać będzie cel, który mówi, że suma skonsolidowanych zysków za lata obrotowe 2012 - 2015 w przeliczeniu na jedną akcje spółki ma być nie mniejsza niż 2,436 zł.
Obecnie kapitał zakładowy spółki dzieli się na 94,95 mln zł. To oznacza, że z założeń do programu motywacyjnego wynika, iż aby został on uruchomiony, suma zysków w latach 2012-14 powinna wynieść nie mniej niż 177,18 mln zł, a jeśli ten cel nie zostanie zrealizowany, to suma zysków w latach 2012-15 powinna wynieść nie mniej niż 231,3 mln zł.
Najważniejszym wydarzeniem 2014 r., kluczowym dla wyników grupy, będzie debiut Wiedźmina 3.
"Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to powinniśmy wygenerować istotne nadwyżki gotówki" - powiedział Kiciński.
"Wprowadzenie Wiedźmina 3 będzie istotnym czynnikiem dla naszych wyników zarówno w tym, jak i przyszłym roku" - dodał.
Poinformował też, że przygotowania do premiery idą zgodnie z planem.
CD Projekt nie zdradza swoich szacunków odnośnie sprzedaży trzeciej części Wiedźmina.
Analitycy BM BGŻ, w styczniowym raporcie o spółce, w scenariuszu bazowym założyli sprzedaż w ciągu pięciu lat na poziomie 7 mln szt. Kiciński poproszony o odniesienie się do tych szacunków powiedział:
"Analitycy coraz lepiej znają naszą firmę. Natomiast nie chciałbym komentować żadnych prognoz ani ocen".
SPRZEDAŻ PLATFORM NOWEJ GENERACJI WSPARCIEM DLA NOWEJ GRY
W ocenie Kicińskiego dobre przyjęcie przez graczy platform nowej generacji zwiększa bazę potencjalnych nabywców Wiedźmina 3.
"To jak przyjmą się konsole nowej generacji było największym, niezależnym od nas czynnikiem wpływającym na sukces Wiedźmina 3, bo to one stanowią bazę dla dużej części sprzedaży naszego nowego tytułu. Wierzyliśmy, że platformy nowej generacji +zaklikają+ i tak się stało" - powiedział.
Prezes CD Projekt przytacza dane, według których do końca 2013 r. roku sprzedało się ponad 4 mln szt. PS4 i ponad 3 mln sztuk Xbox One.
"To więcej niż przed premierą prognozowało np. Sony. Na te urządzenia sprzedało się ponad 17 mln gier, co wydaje się bardzo dobrym wynikiem, zwłaszcza, że w ubiegłym roku było jeszcze stosunkowo mało tytułów. W związku z tym sygnalizowane przez niektórych zagrożenie związane z możliwą słabą sprzedażą +next-genowych+ konsol nie jest już aktualne" - powiedział.
Poinformował, że porównanie dynamiki sprzedaży przez pierwsze siedem tygodni platform najnowszej generacji z wcześniejszą generacją, oparte o publicznie dostępne dane z VGChartz, pokazuje wzrost o ponad 200 proc.
"Nie sądzę, aby utrzymał się on w perspektywie kilku lat, ale nas w chwili obecnej najbardziej interesuje ten rok. Analitycy przewidują, że urządzeń nowej generacji pod koniec roku może być ponad 30 mln. To istotnie wyższa liczba niż zakładaliśmy, co oznacza, że baza potencjalnych nabywców Wiedźmina 3 może być wyższa niż początkowo sądziliśmy" - powiedział.
CD Projekt kończy podpisywanie umów dystrybucyjnych na Wiedźmina 3. W ocenie Kicińskiego warunki umów są lepsze niż przy poprzednich częściach.
"Mamy już podpisane umowy dystrybucyjne na Wiedźmina na prawie wszystkich dużych, kluczowych terytoriach, m.in. w USA, Europie Zachodniej i Australii. Bardzo dobrze nam się rozmawia z dystrybutorami. Nasze warunki są wystandaryzowane, co również ułatwia prowadzenie tego procesu. Zapewne jeszcze w drugim kwartale będziemy zamykać kolejne umowy" - powiedział.
"Warunki umów z dystrybutorami są moim zdaniem istotnie korzystniejsze dla nas, niż przy wprowadzaniu poprzednich części Wiedźmina. Podzielenie obszaru dystrybucji na wiele mniejszych terytoriów przełoży się na bardzo konkretne pieniądze z przedpłat z tytułu minimalnych gwarancji i zwiększa szansę na sukces gry w każdym z terytoriów" - dodał.
Podobnie jak w przypadku Wiedźmina 2 i tym razem CD Projekt zachował przy sobie pełne prawa do dystrybucji cyfrowej.
"Ten rynek zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, a nasz zysk z kopii cyfrowej jest niemalże dwa razy większy niż w przypadku wersji pudełkowej gry" - powiedział Kiciński.
NOWE, WCZEŚNIEJ NIEZAPOWIADANE PROJEKTY W 2014 r.
Prezes CD Projektu poinformował, że w 2014 r. spółka wprowadzi projekty, których wcześniej nie sygnalizowała.
"Wkrótce o nich opowiemy" - powiedział.
Wcześniej spółka zapowiadała wydanie w 2014 r. komiksu i gry o Wiedźminie, które mają pojawić się przed premierą trzeciej części gry.
"Przy poprzednich wersjach gry wypuszczaliśmy dodatkowe produkty poza grą wideo będące w zamyśle przede wszystkim produktami marketingowymi. Tym razem sytuacja jest inna. Po pierwsze komiks, który w USA będzie wydany w marcu przez największe, niezależne wydawnictwo komiksowe - Dark Horse. Później pojawi się na kolejnych rynkach" - powiedział Kiciński.
W 2014 r. ma trafić na rynek pięć zeszytów oraz dodatkowo całość w twardej okładce. Cena jednego komiksu wyniesie w Ameryce około 4 USD.
CD Projekt nie obawia się o rentowność tego projektu.
"Na pewno ten projekt w jakiś pozytywny sposób wpłynie na nasze wyniki i nie ma praktycznie żadnego ryzyka, aby był nierentowny. Jednak większość pieniędzy na tym projekcie zarobi Dark Horse. Nasz wkład polega wyłącznie na udzieleniu licencji i konsultacjach artystycznych dotyczących również planowanej fabuły" - powiedział Kiciński.
Przed debiutem Wiedźmina 3 na rynku pojawi się również gra planszowa, także w wersji na tablety.
"Wydawcą klasycznej wersji gry będzie Fantasy Flight Games. Koszty tej gry zwracają się już na samej gwarancji od FFG. Prawa do dystrybucji gry w wersji tabletowej należą do nas, więc około 70 proc. jej ceny detalicznej trafi na nasze konto" - powiedział Kiciński.
Z wypowiedzi prezesa CD Projektu wynika, że wszystkie te projekty mają za zadanie zwiększyć popularność trzeciej części gry o Wiedźminie.
"Każdy milion egzemplarzy Wiedźmina 3 sprzedanych na Zachodzie w pełnej cenie to potencjalnie 60 mln zł przychodów dla naszej firmy" - powiedział.(PAP)
Grzegorz Suteniec (PAP)
gsu/ pel/ dan/




















































