REKLAMA
BADANIE

CCC pokazało szacunkowe wyniki za IV kw.

2023-02-06 18:40, akt.2023-02-06 19:53
publikacja
2023-02-06 18:40
aktualizacja
2023-02-06 19:53

Grupa CCC szacuje, że w IV kw. roku obrotowego 2022/23 (listopad 2022 r. - styczeń 2023 r.), miała 86 mln zł zysku EBITDA, 47 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 57 mln zł straty operacyjnej - poinformowało CCC w komunikacie. Konsensus PAP Biznes przewidywał 112,3 mln zł zysku EBITDA i 39,1 mln zł straty EBIT.

CCC pokazało szacunkowe wyniki za IV kw.
CCC pokazało szacunkowe wyniki za IV kw.
/ CCC

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale rdr o 19 proc. do 2,428 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,442 mld zł przychodów.

Przed rokiem CCC miało 46 mln zł straty operacyjnej, a zysk EBITDA wynosił 97 mln zł. Skorygowana EBITDA wynosiła 47 mln zł.

Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w IV kwartale spadła o 3,7 pp. rdr do 42,8 proc.

Jak podano, utrzymany został wysoki udział e-commerce w przychodach grupy (56 proc.).

"Koncentrujemy się na oczekiwaniach klientów i doskonaleniu naszego modelu omnichannelowej sprzedaży, z wykorzystaniem monetyzacji wcześniej wdrożonych rozwiązań. Za nami bardzo wymagający rok, spodziewamy się, że taki może być również początek tego roku" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Marcin Czyczerski.

"Widzimy jednak, że wiele uwarunkowań ekonomicznych, w których funkcjonujemy, normalizuje się w szybkim tempie, np. koszty w łańcuchu dostaw, kursy walut czy koszty nośników energii. Spadki zaufania konsumenckiego wyhamowały, a ostatnie trzy miesiące pokazują możliwą zmianę trendu. Zwalniająca inflacja i zatrzymanie wzrostu stóp procentowych daje nadzieję na stabilizację otoczenia makroekonomicznego" - dodał prezes.

Liczba sklepów Grupy CCC na koniec stycznia 2023 r. wynosiła 948 (w tym 819 sklepów CCC, 38 sklepów eobuwie i 91 sklepów HalfPrice), w porównaniu do 896 rok wcześniej.

W segmencie CCC sprzedaż w IV kwartale 2022/23 wyniosła 1,041 mld zł, co oznacza wzrost o 21 proc. rdr przy utrzymaniu powierzchni handlowej na zbliżonym rdr poziomie i optymalizacji zapasów (-32 proc. rdr). Marża brutto CCC spadła o 6,6 pp. do 47,3 proc.

Sprzedaż online ccc. eu w IV kw. wzrosła o 81 proc. rdr i stanowiła 30 proc. udziałów w sprzedaży szyldu CCC (+10 pp. rdr).

Skorygowana marża EBITDA w CCC wyniosła 4,4 proc., czyli wzrosła o 3 pp. rdr.

Spółka podała, że w segmencie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 3 proc. rdr, mimo wzrostu sprzedaży i inflacyjnego otoczenia biznesowego.

Przychody HalfPrice w czwartym kwartale wzrosły o 148 proc. rdr do 285 mln zł, przy wzroście powierzchni handlowej rdr o 94 proc.

Marża brutto segmentu wzrosła rdr o 3,7 pp. do 43,6 proc. Rentowność EBITDA wyniosła 12,6 proc.

Na koniec stycznia sieć HalfPrice liczyła 91 sklepów. CCC poinformowało, że w czwartym kwartale otwarto siedem nowych salonów, a na 2023 r. planowana jest dalsza rozbudowa sieci.

"Jesteśmy obecni w 8 krajach, gdzie działa 91 sklepów stacjonarnych. Rok temu w Polsce uruchomiliśmy także sprzedaż online, która już dziś odpowiada za blisko 5 proc. przychodów. Kontynuujemy nasz rozwój, który dostosowujemy do aktualnej sytuacji na rynku handlu. Widzimy, że nasz pomysł na off-price się sprawdza i w 2023 roku chcemy sukcesywnie rozbudowywać sieć sprzedaży" - powiedział prezes HalfPrice Adam Holewa.

W IV kwartale Grupa Modivo wypracowała przychody o ok. 7 proc. wyższe rdr, na poziomie 1,104 mld zł. Sprzedaż eobuwie. pl spadła o ok. 2 proc. rdr do 781 mln zł. Natomiast obroty szyldu Modivo wzrosły o ok. 42 proc. rdr i wyniosły 323 mln zł.

Marża brutto grupy Modivo spadła o 3,2 pp. do 37,8 proc. Skorygowana marża EBITDA wyniosła -1,7 proc. wobec 6,1 proc. rok wcześniej.

Jak podano, spadek marży brutto w grupie Modivo wynikał z osłabienia siły zakupowej konsumenta, nadmiernego zatowarowania branży multibrand e-commerce, a w konsekwencji - agresywnej polityki cenowej i rabatowej konkurencji.

Koszty sprzedaży i administracji w grupie Modivo w IV kwartale wzrosły do 457 mln zł z 374 mln zł rok wcześniej.

"Za nami intensywny rok, który był wyzwaniem dla całego sektora e-commerce. Uwzględniając globalne trendy, istotnym priorytetem jest efektywność operacyjna. Kontynuujemy optymalizację kluczowych obszarów takich jak: logistyka, zwroty czy inwestycje w performance marketing. Jednocześnie wdrażamy projekty, w których widzimy przyszłość biznesu. Inwestujemy w rozwój sieci retail, uruchamiając kolejne sklepy stacjonarne w Polsce i za granicą (pierwszy sklep w Rumunii, drugi w Pradze) oraz testujemy koncept stref eobuwie .pl w sklepach CCC" – powiedział Damian Zapłata, prezes Grupy Modivo.

Jak podano, w 2023 r. Grupa Modivo realizować będzie plan podniesienia efektywności biznesowej, zakładający dalsze skalowanie biznesu, poprawę marż i ograniczenie kosztów.

Wyniki CCC w czwartym kwartale 2022/23 oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes (dane w mln zł)
4Q2022 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2022 rdr








Przychody 2428,0 2441,7 -0,6% 19,4% 0,2% 9109,0 20,4%
EBITDA 86,0 112,3 -23,4% -11,3% -49,7% 527,6 -9,0%
EBIT -57,0 -39,1 - - - -58,2 -








marża EBITDA 3,5% 4,6% -1,05 -1,23 -3,52 5,79% -1,87
marża EBIT -2,3% -1,6% -0,74 -0,08 -3,34 -0,64% -0,67

doa/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
MINI pełne przygód.

MINI pełne przygód.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
johnnyhigh
Biorąc pod uwagę niesamowity wzrost poziomu zadłużenia w Covidzie oraz wzrost kosztów obsługi tego długu po podwyżkach stóp procentowych to spółka radzi sobie dość dobrze. Będą straty, bo być muszą, ale jak gospodarka wyjdzie na prostą to odbicie powinno być znaczne. Wzrost przychodów o 20% przy hamującej konsumpcji to bardzo dobry rezultat.
langdon25
Prezes kupił buty w CCC

Sprzedali mu dwa różne

:-)))))
dawid_gmyrek
Zysk EBITDA (ang. earnings before interest, taxes, depreciation and amortization) to zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych (kredytów, obligacji), podatków, amortyzacji.

CCC to kolejny chodzący trup na mapie handlowej tego groteskowego tworu z
Zysk EBITDA (ang. earnings before interest, taxes, depreciation and amortization) to zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych (kredytów, obligacji), podatków, amortyzacji.

CCC to kolejny chodzący trup na mapie handlowej tego groteskowego tworu z Magdalenki.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki