REKLAMA

Burmistrz Londynu kontra Boris Johnson. "Premier okłamał Izbę Gmin"

2020-10-21 17:51
publikacja
2020-10-21 17:51
fot. Hannah McKay / Reuters

Trudna kondycja finansowa Transport for London (TfL), miejskiej spółki zarządzającej komunikacją w brytyjskiej stolicy, stała się w środę przedmiotem ostrej wymiany zdań między premierem Borisem Johnsonem a burmistrzem Londynu Sadikiem Khanem.

Khan zarzucił rządowi, że stawia "drakońskie" warunki w zamian za drugi pakiet pomocowy dla TfL. Tymi warunkami mają być: podniesienie cen przejazdów metrem i autobusami oraz ograniczenie liczby osób uprawnionych do darmowych przejazdów, rozszerzenie strefy, w której obowiązuje opłata za wjazd samochodem, oraz podniesienie podatku miejskiego.

W maju TfL, której przychody po wprowadzeniu w marcu lockdownu spadły o 90 proc., dostała od rządu pomoc w wysokości 1,6 mld funtów, by transport publiczny mógł dalej funkcjonować. W miniony piątek przedłużono ten pakiet na okres kolejnych dwóch tygodni, ale nadal nierozwiązana jest kwestia długoterminowego finansowania TfL. Kierownictwo spółki zwróciło się o 5,7 mld funtów, które pozwoliłoby na działanie przez kolejne półtora roku.

W środę w Izbie Gmin Johnson, który był burmistrzem Londynu przed Khanem, w latach 2008-2016, zarzucił swojemu następcy, że problemy finansowe TfL zaczęły się jeszcze przed wybuchem epidemii.

"Obecny burmistrz Londynu doprowadził do faktycznego bankructwa TfL, zanim jeszcze koronawirus uderzył i zostawił ogromną czarną dziurę w jej finansach. Konieczność wyrównania tego deficytu należy wyłącznie do niego i jest całkowicie w jego gestii. Za jakiekolwiek rozszerzenie opłaty za wjazd lub jakiekolwiek inne środki podjęte w celu poprawy finansów TfL odpowiedzialność ponosi wyłącznie zbankrutowany obecny laburzystowski burmistrz Londynu" - mówił Johnson.

W odpowiedzi Khan zarzucił Johnsonowi kłamstwo. "Premier okłamał Izbę Gmin. Przed Covidem naprawiałem jego bałagan w TfL - zmniejszając deficyt o 71 proc. od 2016 roku. Covid-19 jest jedyną przyczyną wyzwań TfL. Premier chce zwiększyć opłaty za bilety, opłaty za wjazd, podatki - i zakończyć darmowe podróże dla dzieci i starszych londyńczyków" - napisał na Twitterze.

Tymczasem jak podał w środowym wydaniu dziennik "Financial Times", minister transportu Grant Shapps miał zagroził, że jeśli nie zostanie zawarte porozumienie w sprawie warunków pomocy dla TfL, rząd obejmie bezpośredni zarząd nad spółką. Shapps miał też zaproponować zawarcie półrocznego porozumienia, co pozwoliłoby TfL funkcjonować do marca 2021 r. i dałoby czas na znalezienie długoterminowego rozwiązania.

Z Londynu Bartłomiej Niedziński (PAP)

bjn/ akl/

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (6)

dodaj komentarz
ajwaj
Wkrótce masakra BREXIT, nie patrzac na Corone
w/w Panów pogodzi. Zalamanie zaopatrzenia, gdzie braki papieru toaletowego to maly problem.
"Wielka" Brytania zmierza do marginalizacji. Walka o przezycie nadchodzi
___________________________
""Brexit-Chaos z zapowiedzia,
Korki z 7000 ciężarówek
Breksytowy
Wkrótce masakra BREXIT, nie patrzac na Corone
w/w Panów pogodzi. Zalamanie zaopatrzenia, gdzie braki papieru toaletowego to maly problem.
"Wielka" Brytania zmierza do marginalizacji. Walka o przezycie nadchodzi
___________________________
""Brexit-Chaos z zapowiedzia,
Korki z 7000 ciężarówek
Breksytowy chaos w Wielkiej Brytanii jest zaprogramowany. Rząd próbuje zrzucić winę na gospodarkę i ostrzega przed korkami z 7000 ciężarówek

Zatrzymać cały ruch do Wielkiej Brytanii?

Najgorszy scenariusz zakłada, że niektórzy przewoźnicy nie będą już wysyłać pojazdów na problematyczne trasy ze względu na opóźnienia. I niemieckie firmy również biorą to pod uwagę.

Wielka Brytania jest znacznie bardziej zależna od UE niż na odwrót, wszyscy się z tym zgadzają. Rząd brytyjski zakłada, że sytuacja poprawi się w pierwszym kwartale, ponieważ spedytorzy i firmy przewozowe dostosowują się do nowej sytuacji. Nadal jednak istnieje ryzyko długotrwałej przerwy spowodowanej rygorystycznym stosowaniem kontroli Schengen w porcie w Dover i w Eurotunelu.""
https://www.eurotransport.de/artikel/brexit-chaos-mit-ansage-staus-mit-7-000-lkw-befuerchtet-11170137.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=update
ajwaj
ALE anglo-sasy uprzejmie stawiaja toalety ToiToi - Dixi, ulzy to kierowcom :)
Jesli jedna ciezarówka wraca za 10 dni, moze ona zrobic w miesiacu 3 jazdy, katastrofa
________________
""Megakorki i kilkudniowe opóźnienia

Ponieważ, według scenariusza, 40 do 70 procent ciężarówek nie jest przygotowanych
ALE anglo-sasy uprzejmie stawiaja toalety ToiToi - Dixi, ulzy to kierowcom :)
Jesli jedna ciezarówka wraca za 10 dni, moze ona zrobic w miesiacu 3 jazdy, katastrofa
________________
""Megakorki i kilkudniowe opóźnienia

Ponieważ, według scenariusza, 40 do 70 procent ciężarówek nie jest przygotowanych do nowych kontroli granicznych, może to doprowadzić do mega-zakłóceń dwudniowego opóźnienia w kierunku portów na Kanale La Manche.

Mogłoby to spowodować, że przedsiębiorstwa z kontynentu europejskiego utknęłyby w tej sytuacji, które na ogół znają formalności celne i są dobrze przygotowane. Zazwyczaj około 40.000 ciężarówek przejeżdża przez kanał w pracowitym, styczniowym tygodniu. Z powodu ogromnych korków, które zostały ogłoszone, mało pocieszające dla kierowców jest to, że mobilne toalety mają być ustawione na skraju drogi, zgodnie z zapowiedzią minister transportu Rachel Maclean.""
ajwaj odpowiada ajwaj
W GB z rozpedu tla sie mocarstwowe wspomnienia,
masakry jak francuzi w Indochinach, Indiach, Afryce, obozy koncentracyjny np. wojna burska, masakry w Indiach, ludobójstwo 95 % Aborygenów w Australi, rabunek wszedzie, bron biologiczna, ulubiona chemiczna itd.

Karma wrócila. Stosowana w Azji agresja > np. wojny opiumowe
W GB z rozpedu tla sie mocarstwowe wspomnienia,
masakry jak francuzi w Indochinach, Indiach, Afryce, obozy koncentracyjny np. wojna burska, masakry w Indiach, ludobójstwo 95 % Aborygenów w Australi, rabunek wszedzie, bron biologiczna, ulubiona chemiczna itd.

Karma wrócila. Stosowana w Azji agresja > np. wojny opiumowe wrócila od Chinczyków.
________________
""Stosunki między Chinami a Wielką Brytanią nie są obustronne. Chiny mają przewagę, czy to w dziedzinie edukacji, czy handlu. Ze względu na sagę Brexit i kłótnię COVID-19, brytyjskie przywództwo i wpływy w sprawach globalnych stały się poważnym ciosem. Ale wpływy Chin w regionie Azji i Pacyfiku oraz na świecie rosną.

Im bardziej pasywna staje się pozycja Wielkiej Brytanii na świecie i w relacjach z Chinami, tym bardziej Wielka Brytania uważa za konieczne okazywanie swojej obecności, ale tylko małymi środkami" - powiedział w środę w "Global Timesie" Gao Jian, dyrektor Center for British Studies na Uniwersytecie Studiów Międzynarodowych w Szanghaju, zauważając, że celem Wielkiej Brytanii jest poszukiwanie większego wpływu dyplomatycznego i osiągnięcie równowagi w relacjach z Chinami.

Wielka Brytania powinna zdawać sobie sprawę z podstawowych interesów i wyniku końcowego chińskiej dyplomacji.

Niektórzy brytyjscy politycy nie powinni pobłażać marzeniom i przekraczać linii, tylko po to, by zaspokoić swoją próżność.""
demeryt_69
Siur, syn taksówkarza z Karaczi :)
samsza odpowiada demeryt_69
https://natemat.pl/283239,wpadka-aleksandry-dulkiewicz-nazwala-burmistrza-londynu-egzotycznym

Powiązane: Koronawirus a gospodarka

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki