Brak czasu i środków - to ogranicza polskich przedsiębiorców

- Są dwie podstawowe przeszkody, tak przynajmniej mówią mali i średni przedsiębiorcy, we wdrażaniu nowoczesnych technologii - nie mają środków i nie mają czasu. Są tak bardzo pochłonięci zdobywaniem pozycji rynkowej, że brak im czasu na takie myślenie do przodu, na pewną kreatywność. I jeszcze brak środków - mówi Dominika Bettman, prezes zarządu Siemens Polska.

W polskich firmach z sektora MŚP mało kiedy jest czas na długofalową działalność innowacyjną - tak przynajmniej twierdzą przedsiębiorcy. „Brak czasu” (62% wskazań) to druga z największych barier, zaraz po „braku środków finansowych” (64% wskazań) hamujących procesy rozwojowe w przedsiębiorstwach.

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 24 karbinadel

Nie mają czasu, bo coraz więcej muszą go poświęcać na spełnianie wymagań urzędasów. Krajowych i unijnych. Ciągłe zmiany w podatkach, prawie pracy, rozbuchana sprawozdawczość oraz dodatkowe kwiatki jak RODO i inne durnoty

! Odpowiedz
11 2 bankowiec26

Nie gadaj bzdur. Mały przedsiębiorca, który nie przetwarza danych osobowych z RODO ma do czynienia tyle o ile. Biurokracja może być mniejsza to fakt. Ale nie to jest problemem zasadniczym. Tym się zajmują inni.

! Odpowiedz
1 1 karbinadel odpowiada bankowiec26

Każdy przedsiębiorca, który wystawia faktury, przetwarza dane osobowe. Albo prowadzi jakąkolwiek sprzedaż wysyłkową. Po drugie, RODO to tylko przykład, bo nowej biurokracji przybyło przez ostatnie lata znacznie więcej (choćby JPK)

! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Zapłata zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.

    Termin zapłaty zaliczki na podatek dochodowy przez osoby prawne.

  • Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

    Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl