BoomBit szacuje, że miał w grudniu 5,48 mln zł przychodów, więcej mdm o 48 proc.

BoomBit szacuje, że odnotował w grudniu 2019 roku 5,48 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost mdm o 48 proc. - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

(Boombit)

W grudniu 3,03 mln zł przychodów dotyczyło gier wydawanych w formule GaaS, a 2,45 mln zł gier w formule non-GaaS. "Bardzo dobry wynik osiągnął w grudniu segment gier non-GaaS, który wygenerował aż 2,45 mln zł przychodów. Przede wszystkim jest to zasługa gier hyper-casualowych wydanych w tym okresie, a debiuty wsparte zostały budżetem marketingowym" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes BoomBit Marcin Olejarz.

"Przychody >>Darts Club<< i >>Tanks A Lot!<< były w grudniu stabilne miesiąc do miesiąca, a przychody >>Idle Coffee Corp<< zwiększyły się. Grudzień to także pierwszy pełny miesiąc obecności na rynku gry >>Archery Club<<, która zadebiutowała 21 listopada – więc jej przychody w grudniu były wyższe w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W tej chwili skupiamy się nad optymalizacją tej gry i wprowadzeniem nowych oczekiwanych elementów - przede wszystkim eventów oraz klubów i dopiero po ich wprowadzeniu będziemy stopniowo zwiększać wydatki marketingowe" - dodał wiceprezes Hannibal Soares.

W grudniu 2019 r. najważniejsze gry GaaS BoomBit ("Archery Club", "Darts Club", "Tanks A Lot!" oraz "Idle Coffee Corp") wygenerowały łącznie 2,76 mln zł przychodów, co odpowiadało za 91 proc. przychodów segmentu GaaS w tym okresie.

Kliknij, by przejść do notowań
Kliknij, by przejść do notowań (Bankier.pl)

Warto jednak pamiętać, że przychody to nie zyski. Przykładowo w II kwartale 2019 roku przychody BoomBitu wzrosły rok do roku o 197,8 proc., w III kwartale zaś o 144,7 proc. Jednocześnie spółka zanotowała w tych okresach odpowiednio 0,87 i 1,53 mln zł straty netto. Problemem spółki nie są zatem przychody, a rentowność.

To efekt m.in. faktu, że za wzrostem przychodów stoją znaczące podwyżki budżetów marketingowych. Rosnące koszty zjadają zaś obrót, który wypracuje spółka i na dole rachunku wyników pojawia się strata. Póki co nie znamy liczb dotyczących rentowności BoomBitu w IV kwartale 2019 roku, wiemy jednak, że wydatki na User Acquisition (pozyskiwanie graczy) wyniosły w tym okresie 0,64 mln zł dla gier GaaS oraz 0,98 mln zł dla gier non-GaaS.

Inwestorom przypadły do gustu wstępne wyniki spółki, notowania BoomBitu rosną bowiem na środowej sesji o 14,6 proc. Wcześniej, przez sześć sesji, BoomBit zaliczył zresztą rajd o 30 proc., ostatnie dni są zatem dla akcjonariuszy spółki bardzo udane. Niestety, w szerszej perspektywie nie wygląda to już tak różowo. Wspomniane straty i rozczarowujące wyniki sprawiły, że BoomBit, który na giełdzie debiutował ledwie siedem miesięcy temu z ceną przekraczającą 20 zł, teraz wyceniany jest na niecałe 9 zł.

AT/PAP Biznes

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
BOOMBIT -1,09% 19,98
2020-04-01 09:23:48
WIG -0,65% 41 354,73
2020-04-01 09:20:00
WIG20 -1,97% 1 482,99
2020-04-01 09:35:45
WIG30 -1,73% 1 706,98
2020-04-01 09:35:00
MWIG40 -0,14% 2 845,98
2020-04-01 09:20:45
DAX -3,56% 9 582,00
2020-04-01 09:31:00
NASDAQ -0,95% 7 700,10
2020-03-31 22:03:00
SP500 -1,60% 2 584,59
2020-03-31 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.