REKLAMA

Biznes oparty na mydle

Justyna Smolińska2021-08-20 10:00redaktor Bankier.TV
publikacja
2021-08-20 10:00
Biznes oparty na mydle
Biznes oparty na mydle
/ BTV

Czy wiecie, że niektórych mydeł nie robi się w poniedziałki? Że mydła w ogóle są dość wybredne, jeśli chodzi o temperatury i nie lubią upałów ani mrozu? W drugim odcinku "Biznesu od nowa" będziemy rozmawiać właśnie o biznesie kosmetycznym.

Zapraszamy do wysłuchania historii firmy z Białegostoku, która 5 lat temu zaczynała od mydła, a teraz w ofercie ma ponad 70 różnych produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Posłuchajcie, co jest najtrudniejsze w tym biznesie i na co zwrócić uwagę, chcąc założyć własną mydlarnię.

- Początki, tak jak to bywa w firmach rodzinnych, były bardzo trudne. Pierwsze mydła były produkowane w kuchni, w piwnicy, w garażu. I w roku 2017 została wynajęta pierwsza powierzchnia do profesjonalnej produkcji - mówi Grzegorz Sienkiewicz, dyrektor zarządzający i współwłaściciel Mydlarni Cztery Szpaki.

- Największym wyzwaniem jest skalowanie zarówno produkcji kosmetyków, jak i samego biznesu. Wiemy już, że przy produkcji kosmetyków opracowanie prototypu to nie to samo, co wyprodukowanie stu czy tysiąca sztuk tego samego produktu. Wzrost gramatury poszczególnych surowców nie przekłada się bezpośrednio na to, żeby produkt był identyczny. Dużo zmian po drodze następuje i za każdym razem musimy ten produkt badać i jest to dla nas wyzwaniem. Dopóki byliśmy malutką firmą 5-10-osobową, to produkcja małej liczby produktów była bardzo prosta, bardzo szybka i miało się takie poczucie sprawczości. Dzisiaj podejmujemy decyzję o nowym produkcie, a jutro w zasadzie już możemy go wdrażać. Przy tej skali, w której już my jesteśmy, to nie jest tak prosty proces - mówi Sienkiewicz.

Na jakie jeszcze wyzwania trzeba być gotowym, prowadząc własną mydlarnię? I czy rzeczywiście jest to łatwy, miły i bezproblemowy biznes? Obejrzyjcie materiał wideo i sprawdźcie sami.

Źródło:
Justyna Smolińska
Justyna Smolińska
redaktor Bankier.TV

Redaktor Bankier.tv. Na co dzień tworzy materiały wideo na portale Bankier.pl i PB.pl. Autorka „Programu Antykryzysowego” w wersji wideo i podcastowej oraz cyklu „Biznes od nowa”, w którym przedstawia pomysły na biznes założycieli małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Właściciele ci dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z początkującymi przedsiębiorcami, którzy są zainteresowani działaniem w tej samej branży. Wcześniej pracowała w Infostrefie i redakcji „Wiadomości” TVP1.

Tematy
Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
daniel_1
Fajne ceny- mydło ok 20 zł.
Naturalne mydła można już kupić w cenie ok 3 zł.
1a2b
To tak jak u niemieckich bandytów. Oni też zaczynali od mydła a dzisiaj byś nie poznał. Oni potrafią zrobić "coś z niczego".
wolajust
W materiale brakuje jednego - że po wyskalowaniu biznesu jakość już nie ta. Kiedyś fajny produkt, z którego pierwotnej jakości niewiele zostało

Powiązane: Biznes od nowa

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki