Bilet przez internet na PKP Intercity kupiło 100 mln pasażerów

Z internetowego systemu zakupu biletów PKP Intercity skorzystało 100 mln pasażerów - poinformował przewoźnik w czwartkowym komunikacie. Dodał, że w 2019 roku spółka sprzedała w ten sposób 44 proc. biletów.

"Od 2005 roku już 100 mln pasażerów wybrało zakup biletów PKP Intercity przez system e-IC. Tylko 2019 roku pasażerowie nabyli tą drogą ponad 14,5 mln biletów. Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci, którzy stanowili aż 26 proc. ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu z systemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln" - napisano w komunikacie.

W 2019 r. największą popularnością wśród użytkowników systemu cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem oraz Warszawą a Trójmiastem

"Popularność kolei w Polsce bezustannie rośnie. Najlepszy od blisko 20 lat wynik, ponad 335 mln pasażerów, którzy w 2019 roku wybrali podróż pociągiem, niezbicie tego dowodzi. Polska kolej śmiało sięga po nowoczesne rozwiązania. Dynamicznie rosnąca popularność internetowego systemu sprzedaży e-IC, oferowanego przez PKP Intercity, świadczy o tym, że przewoźnik stosuje rozwiązania, które odpowiadają potrzebom podróżnych" – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity.

autor: Łukasz Pawłowski

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne