Biedronka stawia na obsługę przesyłek w sklepach

Biedronka napsuje nerwów firmom kurierskim, a najbardziej InPostowi. Do sklepów stacjonarnych jednej z największych sieci dyskontów w Polsce mają trafić automaty do obsługi przesyłek duńskiej firmy Swipbox - donosi "Rzeczpospolita".

Jeronimo Martins za sprawą swojej głównej marki w Polsce - Biedronki - może mocno namieszać na rynku przesyłek konsumenckich. Szczególnie, że do maszyn, które mają trafić na początku do 300 sklepów sieci Biedronka chcą dostarczać paczki największe firmy kurierskie - DHL, FedEx, DPD, GLS, UPS, a nawet Ruch, który prowadzi konkurencyjną usługę przesyłek dostarczanych do kiosków Ruchu.

W czasach, kiedy kurier staje się mniej komfortową usługą transportową dla klienta, który musi czekać na przesyłkę niemal przez cały dzień w jednym miejscu, na rynku jak grzyby po deszczu wyrastają inicjatywy umożliwiające szybki odbiór przesyłki z najbliższego miejsca. – Nasze badania pokazują, że prywatni odbiorcy preferują korzystanie z terminali paczkowych względem dostaw „pod drzwi". I to trend, który przybiera na sile – mówił Rainer Rohtla, prezes DPD na Estonię.

InPost zrewolucjonizował ten rynek, wprowadzając Paczkomaty i szybko zyskał naśladowców. Dzisiaj przesyłki kurierskie Polacy mogą odebrać w sieci Żabek i FreshMarketów, na stacjach Orlenu czy kioskach Ruchu. Teraz przyszedł czas na odbieranie paczki przy okazji zakupów w Biedronce.

Docelowo w pierwszym etapie o charakterze testowym, wewnątrz biedronek ma się znaleźć 300 urządzeń firmy Swipbox - pisze "Rz". Dla porównania, InPost obsługuje na tę chwilę ok. 3000 podobnych urządzeń. Współpracą jest zainteresowana także Poczta Polska, która obecnie inwestuje już w obsługę maszyn do przesyłek z Allegro.

 Pierwsze urządzenia będą uruchomione na Śląsku, a stopniowo będziemy włączać kolejne lokalizacje. W sumie planujemy montaż urządzeń w około 300 sklepach na terenie całego kraju. Początkowo będziemy wdrażali maszyny wewnątrz placówek, jednak z czasem mogą się pojawić również na zewnątrz naszych sklepów. To rozwiązanie ma być kolejnym udogodnieniem dla naszych klientów, natomiast o jego przyszłości zdecydują wyniki testu. Nie wykluczamy współpracy z kolejnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie  poinformowało redakcję Bankier.pl Jeronimo Martins Polska w oficjalnej wiadomości.

Sprostowanie

Nie jest prawdą, że właściciel sklepów „Biedronka” uruchamia sieć Paczkomatów. Wyraz „Paczkomat” stanowi znak towarowy słowny, na który Urząd Patentowy RP decyzją z dnia 18.02.2010r. udzielił prawa ochronnego nr R.225679, w związku z czym prawo wyłącznego używania tego znaku towarowego dla oznaczania swoich usług przysługuje jedynie spółce Inpost S.A. oraz dwóm innym powiązanym z nią spółkom należącym do grupy kapitałowej Integer.pl S.A.

MG

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Przeczytaj też

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 rekin1986

Gdyby w Polsce powstała spółka z prawdziwego zdarzenia z zarządem z głową na karku zajmująca się dostarczaniem paczek i listów to pocztę polską można zlikwidować

Jak ktoś będzie chciał zrobić zakupy w niedzielę to i tak je zrobi nieważne gdzie
Nie trzeba iść do supermarketu by zrobić zakupy to samo można zrobić na spożywczym rynku hurtowym gdzie stoją lokalni rolnicy sprzedający własne owoce czy warzywa lub wędliny

Jak się wchodzi do palcówek pocztowych normalnie czuć jeszcze powiew PRL a ludzie zajmujący się obsługą klienta to istna porażka

Ustanawianie monopolu państwowego na usługi pocztowe na listy do 20 g to narzucanie obywatelom zarządzania na modę komunistyczną

Zarząd poczty polskiej to jest totalnie oderwany od dzisiejszej rzeczywistości a rozmowa z dyrektorami regionalnymi to jak rozmawiać z dyrektorem palcówki oświatowej oklepane formułki i ciągle jedno i to samo

W Polsce działa tyle firm kurierskich , że gdyby zdjąć ustawowy monopol państwowy to najdalej za rok poczta leży i kwiczy a 100 tys ludzi do zwolnienia

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 6 rafal8012

Oczywiste....
Cały "ten" zabieg wejścia w paczkomaty to bardziej złożony przemyślany plan - strategia.
A mianowicie wejście Jeronimo Martins w ecommerce ale nie jako dodatkowa usługa czyli stricte paczkomaty. Tylko ecommerce Biedronki właśnie, w sensie sprzedaż poprzez kanał online :).
Bardzo dobry "ruch strategiczny".
Pozdrawiam
Rafał

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 17 matpoz1

Szkoda inpostu, w porównaniu do Biedronki to Polska sieć.

! Odpowiedz
3 19 druzjan

Zastanówmy się, jakie warunki pracy występują w "polskiej sieci" InPost, a jakie w biedronce. Rafał B. powinien dożywotnio łupać marmury w kamieniołomie za to, co zrobił pracownikom.

! Odpowiedz
0 9 lasekdrugi

A jaki fundusz pomógł Brzosce zdjać inpost z giełdy po zaniżonej wartości stając się współwłaścicielem ? nie Amerykański

! Odpowiedz
1 3 matpoz1 odpowiada lasekdrugi

Nie znam szczegółów dot. inpostu, ale pamiętam jak Biedronka kilka lat temu traktowała pracowników, teraz mamy rynek pracownika i musi o nich dbać, bo w przeciwnym razie personel przeszedł by do konkurencji.

! Odpowiedz
0 0 atyp1

Lidl zje Biedronke w Polsce w przeciagu 3 lat

! Odpowiedz
2 3 niepelnosprawny_org

dobre to, widzicie, jak jest duzo oddzialow, to nie tylko zysk z handlu, marketing lokalny, promocja, mozliwosci niemal nieograniczone, a przede wszystkim stałosc i przyzwyczajenie (ludzi)...

! Odpowiedz
0 48 pkotowski

Krótko mówiąc, staną się placówkami pocztowymi i będą mogli sprzedawać w niedzielę... jak Żabki ;)

! Odpowiedz
1 8 slc350

Biedronka Holding

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl