Awaria w Banku Pekao

Bank Pekao w poniedziałek zmagał się z problemami technicznymi. "Serwis odnotowuje przejściowe problemy" - informowała instytucja zniecierpliwionych klientów na Facebooku.

"Transakcje kartą odrzucane, brak możliwości zalogowania się do aplikacji PeoPay, brak możliwości kontaktu z infolinią" - poinformował nas jeden z czytelników, pisząc na alert@bankier.pl. Zgłoszenia od klientów widać było również na oficjalnym profilu Banku Pekao w serwisie Facebook. W odpowiedzi na poszczególne zgłoszenia bank przyznawał, że zmaga się z problemami technicznymi.

"Otrzymaliśmy informację iż mogą występować chwilowe problemy z zalogowaniem się do naszej aplikacji PeoPay. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu" i "Serwis odnotowuje przejściowe problemy" to najczęściej publikowane przez bank komunikaty. Zgłoszenia klientów, które potwierdzili też pracownicy infolinii, dotyczą przede wszystkim: problemów z logowaniem do systemu bankowości internetowej Pekao24, problemy z logowaniem do aplikacji PeoPay. Niektórzy klienci wspominają też o odrzucanych transakcjach kartami.

We wtorek przed godziną 13:00 biuro prasowe przesłało do redakcji Bankier.pl komunikat, w którym wyjaśnia przebieg zdarzeń z dnia  poprzedniego.

"Wczoraj w godzinach między 14:10 a 21:04 klienci Banku Pekao mogli mieć problemy z korzystaniem z aplikacji PeoPay. Dla części klientów objawiało to się wydłużonymi czasami logowania do aplikacji, a w skrajnych sytuacjach brakiem możliwości zalogowania i korzystania z funkcji dostępnych w aplikacji. Niestabilne działanie aplikacji PeoPay miało również wpływ na proces autoryzacji kart. Trudności w procesie autoryzacji występowały one w godzinach 17.10 – 18:00 i dotyczyły zaledwie 0,7% transakcji wykonywanych w dniu wczorajszym kartami banku. W wyniku analizy dokonano zmian optymalizacyjnych w aplikacji PeoPay, co powinno skutecznie wyeliminować tego typu problemy w przyszłości" - czytamy w komunikacie.

"W godzinach między 15:00 a 15:35  serwis Pekao24 spowolnił swoje działanie i mogło to być odczuwalne dla klientów banku. Problem szybko usunięto i w dalszej części dnia klienci korzystali już bez przeszkód z serwisu pekao24.pl" - wyjaśnia biuro prasowe Pekao.

(Bankier.pl)

Nie tylko klienci Banku Pekao zmagali się w poniedziałek z problemami technicznymi w swoim banku - wcześniej przez kilka godzin z awarią próbował uporać się Alior Bank, co rzutowało również na klientów T-Mobile Usługi Bankowe.

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 6 flecik

Najpierw awaria w Alior Banku a teraz w Pekao SA. Mam wrażenie że informatycy zaczęli pracować nad łączeniem systemów bankowych. Fuzja banków coraz bliżej!?

! Odpowiedz
2 0 janusz26904029

Zawaliło się jeszcze zanim ktokolwiek zaczął fuzję :)

! Odpowiedz
12 10 jarekzbyszek

Familia Ziobry w akcji. Takie kwalifikacje mają ludzie namaszczeni przez Ziobro: Krupiński i braciszek Witold.

! Odpowiedz
1 5 specjalnie_zarejstrowany1

dokladnie podobno to babcia Ziobry jest odpowiedzialna za IT w tych bankach

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl