Awaria w Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. "System chwilowo pracuje w trybie offline"

Alior Bank i T-Mobile Usługi Bankowe zaliczyły we wtorek wieczorem awarię. Klienci mieli problemy z logowaniem do systemów bankowości internetowej, a na kontach wyświetlały się im niepoprawne salda.

Zgłoszenia w tej sprawie otrzymaliśmy we wtorek wieczorem na alert@bankier.pl od naszych czytelników.

Awaria w T-Mobile Usługi Bankowe

W wysłanej do redakcji po godzinie 20:00 wiadomości jeden z czytelników pisał, że mimo możliwości zalogowania do bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe, klientom wyświetla się komunikat o "chwilowej pracy systemu w trybie offline".

"System chwilowo pracuje w trybie offline. Dane nie uwzględniają operacji wykonanych po godz. (...) dn. 09-10-2018" - brzmienie komunikatu było jednakowe, zmienna jednak godzina i data, od której nieuwzględniane są transakcje. Na jednym koncie była to godzina 11:26, na innym 21:22, raz był to 3.10, raz 9.10.2018.

Przy próbie wybrania jednej z opcji dostępnych w systemie e-bankowości TMUB, wyświetlany był komunikat "Przerwa techniczna. System pracuje w trybie offline. Aktualnie nie można wykonać wybranej operacji. Proszę spróbować później."

Awaria w Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe
Awaria w Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe (Alior Bank)

Awaria w Alior Banku - "czas naprawy ok. 4 godziny"

Dostawcą usług bankowych dla TMUB jest Alior Bank i również posiadacze kont tej marki mieli problemy z korzystaniem z bankowości internetowej. Użytkownikom bankowości internetowej wyświetlał się komunikat "Przepraszamy. System Bankowości Internetowej jest chwilowo niedostępny. Trwają prace nad przywróceniem jego pełnej funkcjonalności. Przepraszamy za wszelkie niedogodności". Nie działo też logowanie do starego systemu Alior Banku.

Również aplikacja mobilna Alior Banku już na wstępie zwracała komunikat o chwilowej niedostępności systemu. "Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu" - czytali klienci.

Awaria nie kazała długo czekać Alior Bankowi na reakcje klientów w mediach społecznościowych. Do godziny 22:00 bank nie udzielił oficjalnego komunikatu na temat utrudnień. Około godziny 22:25 opublikował na swojej stronie w serwisie Facebook oficjalny komunikat:

"Szanowni Państwo, obecnie występują problemy z funkcjonowaniem systemu bankowości internetowej. Pracujemy intensywnie nad jego wyeliminowaniem. Szacujemy czas naprawy na ok. 4 godziny. Uprzejmie przepraszamy za niedogodności, robimy co w naszej mocy, żeby przywrócić działanie systemu."

Tym, którzy logowali się do systemu, wyświetlać mogły się niepoprawne salda. Taki stan miał potrwać aż do momentu całkowitego rozwiązania problemu. "Zapewniamy, że Państwa środki są jednak całkiem bezpieczne. Raz jeszcze przepraszamy" - odpowiadała instytucja w komentarzach do zgłoszeń klientów w serwisie Facebook.

Przed północą biuro prasowe Alior Banku przesłało do redakcji Bankier.pl oficjalny komunikat: "Potwierdzam, że systemy bankowe mogą być chwilowo niedostępne bądź mogą mieć ograniczoną funkcjonalność. Transakcje kartowe działają poprawnie. Bardzo przepraszamy wszystkich naszych Klientów. Jednocześnie, zapewniamy, że środki Klientów są bezpieczne. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej przywrócić prawidłowe funkcjonowanie systemów".

W środę w godzinach porannych z systemu bankowości internetowej TMUB zniknął komunikat o pracy w trybie offline. W środę rano nadal otrzymywaliśmy od czytelników sygnały, że bankowość internetowa Alior Banku nie wróciła do poprawnego działania. Podobne zgłoszenia kierowali do banku klienci poprzez Facebook.

Przed godziną 8:30 bank poinformował w mediach społecznościowych, że "wszystkie systemy zostały przywrócone. Bankowość internetowa oraz autoryzacje transakcji kartowych działają poprawnie". W uzupełnieniu przesłanym przez biuro prasowe Alior Banku do redakcji czytamy, że problemy rozwiązano o godzinie 3:00, przywracając poprawne działanie e-bankowości oraz autoryzację transakcji kartowych.

Zgodnie z danymi z najnowszego raportu "Polska bankowość w liczbach", dostęp do bankowości internetowej Alior Banku posiadało po I półroczu br. 2,3 mln klientów indywidualnych, do T-Mobile Usługi Bankowe - 502,86 tys. Liczba klientów aktywnie korzystających z e-bankowości obu instytucji, którzy logują się do niej przynajmniej raz w miesiącu wynosi odpowiednio 847,68 tys. i 138,32 tys.

(Bankier.pl)

MW

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 23 forfun

czy bank nie ma własnej strony żeby publikować komunikaty na fajsbuku ???

! Odpowiedz
6 4 zzibi2

sprawdz

! Odpowiedz