Apple najcenniejszą marką świata

Firma Interbrand opublikowała ranking najbardziej wartościowych marek na świecie. Zdziwienia chyba nie budzi to, że Apple, Google i Amazon znajdują się na podium.

(fot. REUTERS/Mike Segar/Files / FORUM)

W tegorocznym wydaniu rankingu pojawiły się dwie nowe spółki, a trzy powróciły do zestawienia. Debiutantami są Spotify, który znalazł się na 92. pozycji z wartością 5,17 mld dol. oraz Subaru na setnym miejscu z wartością na poziomie 4,2 mld dol. Natomiast do grona najbardziej wartościowych dołączyły ponownie Chanel (23. miejsce, 20 mld dol.), Hennessy (98. miejsce, 4,7 mld dol.) i Nintendo (99. miejsce, 5 mld dol.).

Natomiast pierwsze miejsca na podium okupowane są przez ostatnich 6 lat przez Apple'a i Google'a. Wartość spółki założonej przez Steve'a Jobsa wzrosła o 16 proc. do 214,5 mld dol., natomiast Google urósł o 10 proc. i osiągnął wartość 155,5 mld dol. Trzecie miejsce zajmuje Amazon. Firma Bezosa osiągnęła aż 56-proc. wzrost i wyceniana jest na 100 mld dol., dzięki czemu wyprzedziła Microsoft, który spadł na 4. pozycję.

 10 najcenniejszych marek świata

Spółka

Wartość

1.

Apple

214,4 mld dol.

2.

Google

155,5 mld dol.

3.

Amazon

100 mld dol.

4.

Microsoft

92,7 mld dol.

5.

Coca-Cola

66,3 mld dol.

6.

Samsung

59,9 mld dol.

7.

Toyota

53,4 mld dol.

8.

Mercedes-Benz

48,6 mld dol.

9.

Facebook

45,1 mld dol.

10.

McDonald’s

43,4 mld dol.

Warto zaznaczyć, że Amazon jest spółką, która zanotowała największy wzrost wartości. Pod tym względem prym wiodą jeszcze Netflix (45 proc.), Gucci (30 proc.), Salesforce.com (23 proc.) i Louis Vuitton (23 proc.).

- Dziesięć lat po światowym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy - powiedział dyrektor generalny Interbrand Charles Trevail.

Ponad połowa najlepszych marek znajdujących się w zestawieniu należała do pięciu sektorów: motoryzacyjnego (16), technologicznego (13), usług finansowych (12), luksusowego (9) oraz produktów szybkozbywalnych (9).

Łączna wartość wszystkich stu marek przekracza 2 bln dol., co jest 7,7-proc. wzrostem względem poprzedniego roku.

DU

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 5 lokojo

Nintendo ma raczej 4,700 a nie 5mld (z artykułu wynika, że "więcej warte" nintendo jest pod Hennessy

! Odpowiedz
5 1 prs

Czyz nie jest tak ze gdy masz co jesc, masz w co sie ubrac, i dach nad glowa, nie powinienes przestac sie bogacic?...
Po co, dla kogo, dla czego?...

! Odpowiedz
2 4 xiven

produkty apple dotarły do 15% posiadaczy komputerów i smartfonów i jej ekspansja na tym się zatrzymuje bo pozostałe 85% nie wyraża zainteresowania produktami tej firmy

! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

Brak wydarzeń

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.