Z powodu błędu aplikacji mobilnej Żappka klienci sieci sklepów przyznawali sobie w nielimitowany sposób tzw. żappsy, czyli punkty lojalnościowe, za które następnie robili zakupy – donosi serwis niebezpiecznik.pl. Pierwsi nieuczciwi klienci zostali zatrzymani.


Zgodnie z informacjami serwisu niebezpiecznik.pl, w ostatnich dniach w aplikacji mobilnej Żappka powstała luka w interfejsie programistycznym (API). Z powodu niepoprawnie przeprowadzonej konfiguracji aplikacji, pozwalała ona na nieautoryzowane doładowanie żappsów, czyli punktów lojalnościowych wymienialnych na produkty. Wystarczyło jedynie podać maila powiązanego z kontem w aplikacji.
Część klientów sieci miała skorzystać z okazji i zrobić bezpłatnie zakupy, „płacąc” nieuczciwie pozyskanymi żappsami, co potwierdzają przedstawiciele Żabki.
– W ostatnich dniach odnotowaliśmy przypadki doładowywania żappsami w nieuprawniony sposób wybranych kont użytkowników Żappki. W reakcji na naruszenia, zgodnie z regulaminem aplikacji oraz obowiązującymi procedurami, dokonaliśmy blokady kont, na których doszło do niedozwolonych aktywności. Zablokowani użytkownicy zostali poinformowani o tym fakcie. W związku z zaistniałą sytuacją rozpoczęliśmy już proces zbierania materiału dowodowego, który przekażemy do organów ścigania – cytuje komunikat Żabki „Niebezpiecznik”.
Jak informuje serwis, jeden z nieuczciwych użytkowników aplikacji, który rozpowszechnił krok po kroku sposób oszustwa w internecie, został zatrzymany przez policję.

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
MKZ