REKLAMA
PIT 2023

Amerykański politolog o NATO: takie projekty, jak CPK powinny być priorytetem

2023-11-26 22:50
publikacja
2023-11-26 22:50

NATO musi się skupić na poprawie mobilności wojskowej, szczególnie na swojej wschodniej granicy, a projekty, takie jak Via Baltica, Via Carpathia czy Centralny Port Komunikacyjny powinny być najwyższym priorytetem – ocenił w niedzielę na portalu X amerykański politolog Andrew Michta.

Amerykański politolog o NATO: takie projekty, jak CPK powinny być priorytetem
Amerykański politolog o NATO: takie projekty, jak CPK powinny być priorytetem
/ CPK

Michta skomentował w ten sposób artykuł przywołujący słowa szefa Połączonego Dowództwa Wsparcia (Joint Support and Enabling Command – JSEC) NATO Alexandra Sollfranka, który powiedział agencji Reutera, że Sojuszowi „kończy się czas”, by uprościć regulacje, które utrudniają ruchy wojsk w Europie.

Według Reutera problem ten mógłby doprowadzić do poważnych opóźnień w transporcie w przypadku wybuchu konfliktu z Rosją.

Sollfrank oświadczył, że chciałby zobaczyć „wojskowe Schengen” – obszar swobodnego przepływu wojsk przypominającego strefę Schengen, pozwalającą na swobodne podróże w większości UE.

„Niezależnie od nazwy, NATO musi skupić się na poprawie mobilności wojskowej na obszarze, za który odpowiada, szczególnie na linii północ-południe wzdłuż wschodniej granicy. Projekty, takie jak Via Baltica, Via Carpathia i Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce, powinny być priorytetem” – napisał Michta.(PAP)

anb/ adj/

Źródło:PAP
Tematy
Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Komentarze (12)

dodaj komentarz
niederfurzdorf
Ten gość na pewno jest podstawiony przez PIS. Tak jak publikujący dobre dane o polskiej gospodarce i ratingi Eurostat, Moody’s, Fitch. Po co ich słuchać? Jak Donek mówi , że woli taksówką to budować rynek dla taksówek a nie jakieś CPK, PCK , CKP itp.. Donek wie lepiej, Niemcy też.
faramir_z_gondoru
A co z nowym jedwabnym szlakiem z Chin do Polski? Bylibyśmy pierwszym krajem UE do naliczania VAT i innych opłat, pieniądze same się pchały. No cóż, jak to stwierdził Macierewicz, "to byłoby wbrew interesom naszego amerykańskiego sojusznika". Po '89 nie odzyskaliśmy niepodległości, zmieniliśmy tylko A co z nowym jedwabnym szlakiem z Chin do Polski? Bylibyśmy pierwszym krajem UE do naliczania VAT i innych opłat, pieniądze same się pchały. No cóż, jak to stwierdził Macierewicz, "to byłoby wbrew interesom naszego amerykańskiego sojusznika". Po '89 nie odzyskaliśmy niepodległości, zmieniliśmy tylko "kuratora".
krokus12
Słabe kompetencje ma ten politolog bo nie pochwalił przekopu dla okrętów wojskowych .
jas2
Lotniskowiec nie przepłynie.
krokus12 odpowiada jas2
A co przepłynie niszczyciel ,pancernik ,krążownik może okręt podwodny ? chyba tylko kuter bojowy czy kajaki bojowe .
niederfurzdorf
On po prostu wie, że gdyby natura chciała to by zrobiła przekop nawet dla amerykańskich lotniskowców .
deflandre
Jeśli o konieczności CPK mówi amerykański politolog, to politycy będą kiwać z uznaniem. Jeśli mówi to polski ekspert to "CPK to gigantomania", "pieniędzy nie ma i nie będzie".
Mimo, że CPK to nie jest nawet pierwsza 50-tka tego typu portów na świecie.
Mimo, że koszt to mniej niż 10mld zł (500+ kosztuje nas
Jeśli o konieczności CPK mówi amerykański politolog, to politycy będą kiwać z uznaniem. Jeśli mówi to polski ekspert to "CPK to gigantomania", "pieniędzy nie ma i nie będzie".
Mimo, że CPK to nie jest nawet pierwsza 50-tka tego typu portów na świecie.
Mimo, że koszt to mniej niż 10mld zł (500+ kosztuje nas bodaj 24mld zł rocznie i pieniądze jednak są).
Mimo, że cła i opłaty z cargo to rocznie kilka mld euro i przechwycenie rynku niemieckiego z Frankfurtu i Lipska. Aaaa... Niemcy. To dlatego Herr Tusk jest tak niechętny CPK. Fur Deutschland.
I wszystko jasne, Polacy mają pracować na Niemca. Czy to jest pro-polska postawa? A może powinienem napisać to po niemiecku, to wtedy Donald Tusk zrozumie?
nekroekonom
Pobożne życzenia. To lotnisko nie ma szans się zwrócić skoro mamy zamknięty ruch tranzytowy nad Rosją, gdzie dotychczas latała większość samolotów do Azji.
kapitaneo odpowiada nekroekonom
Nie pisz bzdur.LOT cały czas lata do Azji bezpośrednio mimo trwającej wojny na Ukrainie.
Zamknięte niebo nad rossją dotyczy wszystkich linii na świecie, więc każdy omija to terrorystyczne państwo i lata dłuższą drogą.
tomek323
Nie tylko CPK, ale wszystkie w.w. inwestycje polskie są nie na rękę Niemcom… i po to został tu zainstalowany Donald "rynsztok" Tusk...

Powiązane: NATO

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki