REKLAMA

Ambra przewiduje utrzymanie trendów w dynamice sprzedaży w ostatnim kwartale roku obrotowego 2020/2021

2021-06-15 11:06
publikacja
2021-06-15 11:06
Ambra przewiduje utrzymanie trendów w dynamice sprzedaży w ostatnim kwartale roku obrotowego 2020/2021
Ambra przewiduje utrzymanie trendów w dynamice sprzedaży w ostatnim kwartale roku obrotowego 2020/2021
fot. Marek Wiśniewski / / FORUM

Ambra spodziewa się utrzymania trendów w dynamice sprzedaży w ostatnim kwartale roku obrotowego 2020/2021 – poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Robert Ogór. Po trzech kwartałach bieżącego roku obrotowego przychody grupy wzrosły o 10,1 proc.

"Ostatni kwartał naszego roku obrotowego 2020/2021 upływa dobrze, bez żadnych zaskoczeń, wzrosty sprzedaży nie zostały zahamowane. Oczekujemy, że wyniki grupy będą dobre i uda nam się utrzymać trendy w dynamice przychodów, które były widoczne po 9 miesiącach" - powiedział prezes.

Po trzech kwartałach roku obrotowego 2020/2021, przychody grupy wzrosły o 10,1 proc. do 520,1 mln zł. EBITDA zwiększyła się w tym okresie o 16,5 proc. do 81,95 mln zł, a zysk netto j.d. wzrósł o 17 proc. do 37,2 mln zł. Rok obrotowy grupy kończy się 30 czerwca.

Ambra zajmuje się produkcją, importem oraz dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod marką Centrum Wina/Distillers Limited prowadzi w Polsce 34 sklepy specjalistyczne oraz sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

"W minionym roku zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów w Polsce do 34. Ostatnie otwarcia to 3 sklepy poza galeriami i jeden w galerii. W tym roku kalendarzowym jeśli będziemy otwierać, to raczej też sklepy przyuliczne, bo chcielibyśmy zrównoważyć mocną obecność w galeriach sklepami na zewnątrz. W najbliższym czasie nie mamy w planach otwarć, ale nie wykluczamy, że do końca roku możemy powiększyć naszą sieć sklepów w Polsce" - zapowiedział Robert Ogór.

Ponad 70 proc. sprzedaży grupy przypada na rynek polski, ponad 16 proc. na rynek rumuński, a pozostałe ponad 11 proc. to Czechy i Słowacja.

"W wyniku przejęć w Czechach mamy dwa sklepy pod marką Gourmetum w galeriach handlowych w Pradze oraz prowadzimy sprzedaż internetową pod marką Vino Klub. Na tym rynku w ciągu kilku najbliższych lat planujemy powiększenie sieci sklepów winiarskich. W tym roku możemy otworzyć lub przejąć 1-2 sklepy. Otwarcie sklepu w Polsce to koszt rzędu 100-200 tys. zł, powinien on zacząć zarabiać w ciągi 2 lat" - powiedział Ogór.

"Główna działalność w Czechach i na Słowacji odbywa się jednak przez spółkę Soare sprzedającą produkty naszych marek do sieci handlowych. W sumie na obu rynkach nasza sprzedaż po trzech kwartałach wzrosła o ponad 30 proc. Szybciej niż w Polsce rośnie również sprzedaż w Rumunii: o blisko 15 proc. po trzech kwartałach. Do końca roku obrotowego, czyli 30 czerwca, powinniśmy utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży" - dodał.

W 2019 roku Ambra nabyła czeskiego internetowego sprzedawcę alkoholi Vino Klub. Cena nabycia wyniosła 9 mln CZK plus earn-out ok. 15 mln CZK. Baza klientów przejętej spółki wynosiła w 2018 r. 2,5 tys., a jej obroty wyniosły około 1 mln euro.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ mfm/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
kotowskiw
Na stronie upwardspl.biz możesz zamówić swojej ulubionej spółki (również Ambra). A teraz możesz dołączyć do grupy premium i skorzystać z promocji na EURO2020. Naprawdę warto.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki