Grupa AmRest szacuje, że jej przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2016 roku wyniosły 1,213 mld zł, co oznacza wzrost o 32,2 proc. rdr w złotych i 29,2 proc. rdr w walutach lokalnych - podał AmRest w komunikacie.


"Na dynamikę sprzedaży Grupy w IV kw. 2016 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Starbucks w Niemczech przejętej 23 maja 2016 roku (143 mln zł przychodów w IV kw. 2016). Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks Niemcy, przychody Grupy w IV kw. 2016 wzrosły o 16,6 proc." - napisano w komunikacie.
Spółka podała, że sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w III kw. 2016 r. 586 mln zł, co stanowi wzrost o 15,5 proc. w porównaniu do III kw. 2015 r. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 14,0 proc.
W komunikacie napisano, sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w IV kw. 2016 r. 628 mln zł, co stanowi wzrost o 14,6 proc. w porównaniu do IV kw. 2015. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 13,3 proc.
Z kolei przychody dywizji rosyjskiej w IV kw. 2016 wyniosły 135 mln zł i były o 33,5 proc. wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji rdr. wzrosła o 22,1 proc.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w IV kw. 2016 r. ukształtowała się na poziomie 379 mln zł i była o 83,8 proc. wyższa, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 78,9 proc. rdr.
Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w IV kw. 2016 roku 228 mln zł i były o 15,4 proc. wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 12,3 proc.
Przychody na rynku chińskim w IV kw. 2016 osiągnęły poziom 60 mln zł i były o 14,3 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku. Wzrost w walutach lokalnych wyniósł 17,1 proc. (PAP)
gsu/ osz/






















































