Alior Bank z nową strategią na lata 2017-20

Wzrost satysfakcji klientów dzięki prostej, przejrzystej ofercie oraz najnowszej generacji rozwiązaniom mobilnym i internetowym, wzmocnienie pozycji najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz 14% zwrot z kapitału dla akcjonariuszy to priorytety strategii Alior Banku na lata 2017-20.

(fot. Sławomir Stroński / Bankier.pl)

Zgodnie z oczekiwaniami klientów Alior Bank o połowę uprości ofertę produktów i usług, wprowadzi nowe rozwiązania cyfrowe ułatwiające zakup produktów i usług online oraz zainwestuje dodatkowe 400 mln zł w IT i innowacje, zapewniając  bezpieczne przejście klientów przez rewolucję technologiczną w bankowości. Bank utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej - 4,5% oraz obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39%.

Branża bankowa przechodzi wielką zmianę technologiczną – klienci masowo korzystają z produktów
i procesów w kanałach cyfrowych. Spada liczba wizyt i transakcji w oddziałach, postępuje cyfryzacja obiegu gospodarczego. Ponadto firmy finansowo-technologiczne w coraz większym stopniu angażują się w obszary dotychczas zarezerwowane wyłącznie dla sektora finansowego.

W odpowiedzi na powyższe trendy Alior Bank wprowadza strategię „cyfrowego buntownika”  na lata 2017-2020, dzięki której będzie jeszcze bardziej innowacyjny i przyjazny klientom oraz wzmocni swoją pozycję kapitałową. Wdrożenie strategii pozwoli utrzymać najwyższy poziom marży odsetkowej netto na rynku (4,5%), obniżenie wskaźnika C/I do 39% oraz zapewnić akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8% w 2016 r. do 14% w 2020 r.

– By stawić czoła technologicznej rewolucji w bankowości, zmianie oczekiwań klientów i sprostać konkurencji konieczna jest transformacja Alior Banku z firmy finansowej z rozwiniętym działem IT w finansowo-technologiczną – swoisty fintech, ale z licencją bankową. Umożliwi to bankowi utrzymać satysfakcję klientów, zwiększyć efektywność, zapewnić dalszy, dynamiczny rozwój działalności oraz odpowiedni poziom zwrotu z kapitału dla naszych akcjonariuszy – mówi Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

400 mln zł dodatkowych inwestycji w IT i innowacje

Celem Alior Banku jest utrzymanie pozycji lidera innowacyjności w Polsce oraz znalezienie się w pierwszej piątce najbardziej innowacyjnych banków w Europie. W ciągu najbliższych 4 lat bank zainwestuje dodatkowe 400 mln zł w innowacyjne projekty technologiczne, poza zaplanowanymi wcześniej wydatkami na bieżące prace deweloperskie i utrzymanie systemów IT. Wydatki te będą motorem napędowym cyfrowej transformacji Alior Banku, w ramach której wysoce zmotywowani pracownicy przeprowadzą klientów indywidualnych i firmowych przez rewolucję technologiczną w bankowości, w sposób dla nich bezpieczny i przyjazny, dochodowy dla akcjonariuszy oraz inspirujący dla pracowników.

Alior Bank wykorzysta najnowsze technologie, aby utrzymać przewagę konkurencyjną, satysfakcję klientów i osiągnąć ambitne cele finansowe. Wewnątrz banku trwają intensywne prace nad wdrożeniem biometrii twarzy i głosu oraz wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Po uzyskaniu odpowiednich zgód regulatora Alior Bank przejdzie na narzędzia chmurowe. Ponadto wykorzysta takie rozwiązania jak blockchain czy Open-API banking / PSD2, które ułatwią wejście na rynki zagraniczne w przyszłości. Bezpieczeństwo nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych i usług świadczonych klientom w kanałach cyfrowych będzie jednym z głównych priorytetów banku.

Dzięki automatyzacji Alior Bank jeszcze bardziej usprawni procesy kredytowe. Szerzej zostaną zastosowane roboty, rozpoczynając od obszaru operacji, administracji i wsparcia. Pierwszy krok w tym kierunku bank ma już za sobą. W ubiegłym roku bank z powodzeniem zastosował roboty w procesie windykacji (Dronn). Robot Dronn wykorzystuje elementy m.in. sztucznej inteligencji i biometrii, znacząco przyczyniając się do obniżenia kosztów oraz istotnie zwiększając wolumen odzyskiwanych przez bank środków.

Uproszczona oferta produktowa

W ramach strategii Alior Bank wprowadza segmentację behawioralną klientów indywidualnych, wykorzystując potencjał jaki zapewnia cyfrowa analiza danych. Bank skupi się na wybranych segmentach, które cechuje nowoczesne podejście do bankowania zapewniające m.in. 100% dotarcie do nich przez kanały elektroniczne, w tym kanał mobilny.

Zgodnie z oczekiwaniami klientów indywidualnych Alior Bank istotnie uprości swoją ofertę produktową
i zapewni starannie dobrane, innowacyjne produkty i usługi, wyróżniające się prostotą, przejrzystością, przyjaznością w obsłudze i możliwością zakupu, dostępu i obsługi poprzez bankowość internetową i mobilną. Pomoże to bankowi powrócić na pozycję lidera pod względem satysfakcji klientów.

W segmencie klienta biznesowego bank zwiększy zwrot z zainwestowanego kapitału. Nadal kontynuowana będzie zapoczątkowana w 2016 r. cyfryzacja procesów dla klientów mikro i małych firm oraz utrzymana zostanie czołowa pozycja banku w dystrybucji programów wspierających przedsiębiorców. Dla firm średniej wielkości i korporacji Alior Bank skoncentruje się na rozwijaniu produktów z obszaru cash management. Ofertę dla klientów biznesowych uzupełnią nowe produkty oferowane w ramach Alior Leasing. W perspektywie najbliższych trzech lat spółka ma się znaleźć w czołowej piątce firm leasingowych w Polsce.

Sprzedaż w kanałach mobilnych i optymalizacja sieci placówek

Jednym z celów strategicznych Alior Banku jest także istotne przesunięcie sprzedaży i obsługi klientów w kierunku kanałów cyfrowych. Wszystkie procesy sprzedażowe i posprzedażowe będą dostępne zdalnie, a w 2020 roku 40% sprzedaży kluczowych produktów będzie odbywać się w kanałach cyfrowych. Jednym z fundamentów transformacji będą nowe systemy bankowości internetowej i mobilnej, które zostaną udostępnione klientom w maju br. Pomimo optymalizacji i digitalizacji sieć dystrybucji Alior Banku pozostanie wśród czterech największych na polskim rynku bankowym.

Mając na uwadze dynamiczny rozwój rynku pośrednictwa kredytowego, Alior Bank zamierza zbudować własnego brokera z przejrzystą i szeroką ofertą wybranych produktów własnych i oferowanych przez inne instytucje finansowe. Ambicją banku jest  zdobycie czołowej pozycji na rynku pośrednictwa online do roku 2020.

Zmotywowany zespół wdrażający strategię

Kluczowe dla realizacji strategii są odpowiednia kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników. W tym celu Alior Bank promuje współpracę i klientocentryczność – docelowo 70 procent pracowników banku ma  bezpośrednio obsługiwać klientów. Alior Bank ma ambicję być spółką, dla której będą pracowali najlepsi i najwyżej  opłacani specjaliści z dziedzin finansów i nowych technologii.

Źródło: Alior Bank

Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 2 ~Grzesiek

Bankowość mobilna w tym banku jest tragiczna... Wybrałem konto internetowe, bo zależało mi na nowoczesnych rozwiązaniach mobilnych. no i co się okazało... że większość aplikacji bankowych jest wyposażona w możliwość logowania palcem, a tu tego nie ma... nie ma też podglądu stanu konta przed zalogowaniem, co dla mnie jest sporym minusem. widziałem pare dni temu takie podsumowanie kont i aplikacji i okazalo sie ze najlepsze apki ma BZ WBK, mBank, Orane Finanse i T-mobile uslugi bankowe. Jeżeli po zmianach w aliorze nic nie drgnie to naprawdę rozwaze zmianę banku...
http://conversacja.pl/materialy/Raport_Konto_bez_Kruczkow_2017.pdf

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~Łucek

Według mnie mobilnie Alior zyska dużo, bo zaraz startuje ich nowa appka:)

! Odpowiedz
1 3 ~Andrzej

Tacy innowatorzy, że po cichu zamykają oddziały i pracownikom z umowami na czas określony nie przedłużają umów. Jednocześnie czekają z ogłoszeniem informacji niemal do końca by wycisnąć z człowieka wszystko co się da. Oficjalna wersja to redukcja zatrudnienia w 2017 roku 2400 osób (zwolnienia grupowe), ale z tymi co mają umowy na czas określony da łącznie ze 4000 osób. Brawo panie Sobieraj!!! Nie ma nic lepszego niż co tygodniowe pisanie bredni z niby przesłaniem o naszej wyjątkowości. Wyjątkowi jesteśmy w rolowaniu (konsolidowaniu) własnych kredytów i sprzedaży BPW (nie podlegają gwarancji BFG, szkoda tylko, że klienci tego nie wiedzą).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~Mandragora

Pewnie zostawiają tylko tych najlepszych, a ludzie wolą korzystać z internetu niż iść do oddziału. Znak czasu i prawo rynku po prostu.

! Odpowiedz
0 3 ~nbgfdedf

byli menazerowie z citi raczej im nie pomogą...

! Odpowiedz
3 1 ~Hairy_Portier

Będzie z tego niezła maszyna do zarabiania kasy.

! Odpowiedz
0 1 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
3 8 ~Mobilny

Jaki on innowacyjny... Aplikacja mobilna to droga przez mękę w porównaniu chociażby z PKOBP a o mbanku i Orange finanse nie wspomnę.

! Odpowiedz
3 0 ~mhm

Nie widzę tu twierdzenia, że obecna apka jest nowoczesna, to zapowiedzi (obiecanki) na przyszłość: „By stawić czoła technologicznej rewolucji w bankowości, zmianie oczekiwań klientów i sprostać konkurencji konieczna jest transformacja Alior Banku”.

Skądinąd braku szczerości i samokrytyki Sobierajowi zarzucić nie można, niedawno o bankowości mobilnej powiedział: „Zastanawiano się, czy to się przyjmie, czy ludzie będą chcieli z tego korzystać więc postanowiliśmy poczekać. I tak przebimbaliśmy dwa lata i dziś takie banki jak Millennium czy ING w rozwiązaniach mobilnych są daleko przed nami” — nie sposób się nie zgodzić...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~obciach odpowiada ~mhm

Nie ma to jak cytować swego guru.

! Odpowiedz
0 0 ~mhm odpowiada ~obciach

A żeby się odnieść do meritum, to brak Ci rozumku?

Sobieraj nie jest moim guru, ale rzeczywiście uważam go za inteligentnego i ciekawego menedżera, wartego cytowania (szczególnie, gdy rozmawiamy o jego firmie, a cytat dotyczy dokładnie tematu rozmowy) — i tym się różnimy, ty potrafisz cytować jedynie innych patoli spod biedronki, względnie może jakiegoś celebrytę z telewizji...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~obciach odpowiada ~mhm

A gdzie ty tu widzisz jakiś cytat, stać cię jedynie na ubliżanie bo prawda boli.

! Odpowiedz
0 0 ~mhm odpowiada ~obciach

Jaka prawda? Taka, że ja szanuję inteligentnego menedżera, a Tobie brak rozumku na wypowiadanie się do rzeczy?

„Stać cię jedynie na ubliżanie” — łżesz, konkretne się w wypowiedziałem na temat obecnej technologii IT Aliora, jak i planów na przyszłość, znalazłem nawet cytat prezesa sprzed paru miesięcy, w którym wprost przyznawał się do zacofania obecnych rozwiązań Alior Banku — uważam, że bardzo ciekawy i pasujący zarówno do artykułu, pod którym piszemy, jak i do wypowiedzi użytkownika ~Mobilny skarżącego się na to zacofanie.

Uważasz, że cytat był nieodpowiedni? Albo że Sobieraj nie jest ciekawym i inteligentnym menedżerem? Z chęcią podyskutuję, może nawet dam się przekonać, ale najwyraźniej z Tobą się nie da, bo nie napisałeś dosłownie ani jednego słowa na temat.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 0 ~obciach odpowiada ~mhm

Goń się

! Odpowiedz
6 3 ~mhm

Słusznie.

Teoretycznie ich oferta dla klasy średniej (wymagane wpływy 2500 zł/mc) jest nie do pobicia: wszystko za darmo, łącznie z przelewami ekspresowymi (Blue Media oraz Elixir), wszystkimi bankomatami w Polsce i za granicą i wpłatomatami, do tego dostępne wszelkiego rodzaju usługi, jak biuro maklerskie, fundusze inwestycyjne, produkty strukturyzowane, a także powiązany Alior Kantor.

W praktyce ich największą wadą są apka mobilna i bankowość www z poprzedniej epoki: w przeglądarce nie można nawet użyć przycisku Wstecz, bo powoduje to wylogowanie użytkownika! Do tego dochodzą częste awarie.

Druga wada, to kolejki w oddziałach — na szczęście rzadko trzeba je odwiedzać, ale mi się np. zdarzało wypłacać waluty (to też za darmo!)... niestety przeważnie musiałem zrezygnować, bo kolejka była zbyt długa...

Dlatego strategia polegająca na rozwoju IT i skróceniu kolejek w oddziałach (poprzez zachęcenie menelstwa do spłacania rat przelewami bądź we wpłatomatach) jak najbardziej ma sens.



Inną sprawą są inne grupy klientów, szczerze przyznam, że dokładnie nie wiem, jak wygląda ich oferta dla mniej zamożnych klientów, zdaje się, że ciągle się tam coś zmienia (było Konto Rozsądne, potem pojawiło się Internetowe), chyba rzeczywiście należy to uprościć. Z drugiej strony, ciekawe co z personal banking dla zamożnych klientów, ~Klarysa poniżej pisze o zwalnianiu doradców klientów VIP (po BPH), czyżby Alior postanowił ten target odpuścić?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~123

Nie ma to jak autoreklama

! Odpowiedz
0 2 ~oko

No prosze dział marketingu czuwa, pewnie w nagrodę poleci gdzieś.

! Odpowiedz
1 3 ~mhm odpowiada ~oko

~123, ~oko

Uważacie, że jestem pracownikiem marketingu banku, bo piszę o awaryjnej i nienowoczesnej bankowości www i apce mobilnej, długich kolejkach w oddziałach pełnych śmierdzących meneli, nieprzejrzystej ofercie tanich kont oraz braku perspektyw dla kont vip-owskich?


W sumie to jako przeciętni Polacy pokazujecie, dlaczego wyniki wyborów w Polsce wyglądają, jak wyglądają...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~123 odpowiada ~mhm

Kończ waść wstydu oszczędź. Tak zaufania nie odbudujecie. Raporty i peepline zrobione?

! Odpowiedz
0 0 ~mhm odpowiada ~123

Ale powiedzmy sobie wprost: jesteś patolem, który nawet 2500 zł miesięcznie nie zarabia, dlatego zżera Cię zazdrość, że tacy (dla Ciebie i Twoich kumpli spod biedronki pewnie uznawani za bogaczy) mają bezpłatnie dostępne wszystkie usługi darmowe.

Mam nadzieję, że zrozumiesz, że Alior nie jest bankiem dla Ciebie i nie skorzystasz nawet z ich oferty dla biedoty, bo tacy jak Ty strasznie zasmradzają oddział, tworząc tam kolejkę do kasy.

A w ogóle to bardzo bym Cię prosił o nieodwiedzanie portali, na których się mówi o rzeczach za trudnych dla Ciebie, lepiej zostań na bardziej dopasowanych serwisach, są różne pudelki, onety...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~123 odpowiada ~mhm

Masz racje alior nie dla mnie bo zarabiam 10 tys. miesięcznie, mam dyplom z finansów i wiem gdzie lokować swój kapitał. Żal mi ciebie, z takim jadem nigdzie długo miejsca nie zagrzejesz. Życie nauczy cię pokory.

! Odpowiedz
0 3 ~lord odpowiada ~mhm

Nie wiedziałem że portal finansowy Bankier.pl czytają patole spod biedronki..... bez komentarza.

! Odpowiedz
0 0 ~Polak odpowiada ~mhm

A kim Ty jesteś i jakim prawem obrażasz ludzi?

! Odpowiedz
0 1 ~ccc odpowiada ~Polak

Dzieciak pomylił portale, zdarza się.

! Odpowiedz
0 3 ~mhm odpowiada ~ccc

~123, ~oko, ~lord, ~Polak, ~ccc

Faktem jest, że ja konkretnie wymieniłem wady i zalety Aliora, zastanawiając się też nad kierunkami rozwoju oraz podejściem do różnych grup klientów. Nie trzeba się ze mną zgadzać (choć starałem się być obiektywny), bardzo chętnie poznam Wasze zdanie.

Rzecz w tym, że Waszego zdania na temat Aliora i jego przyszłości nie poznałem. W Waszych wpisach nie ma ANI SŁOWA na temat! To pokazuje przepaść, jaka nas dzieli i nic nie zmieni, jeśli napiszecie, że zrobiliście doktorat z ekonomii na MIT...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 (usunięty) odpowiada ~mhm

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 4 ~uwagi

Nie zmieniać bankowości internetowej. Mobilną dla mobilnych, taka jak jest dla reszty bez zmian !

! Odpowiedz
0 12 ~Domi

Pracownicy w centrali są nikim, zarobki ~niewiele większe od najniższej krajowej, prowizja to mit można dużo opowiadać..

! Odpowiedz
0 15 ~prorok

Satysfakcja klientów ... dobry żart a najlepszych pracowników to już mieli i zwalniali masowo grożąc dyscyplinarką aby uniknąć wypłaty odszkodowań, bank który nie szanuje swoich pracowników nie szanuje też klientów, zaufanie firmy budują ludzie. Dziś nikt tam nie chce pracować, przeczytajcie opinie w internecie, za późno przyszły refleksje i tego co zniszczyli nie odzyskają, klienci nie są idiotami, potrafią myśleć i wyciągnąć wnioski, dwa razy do tej samej wody się nie wejdzie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 3 ~bebe

Alior idzie na 100pln

! Odpowiedz
0 0 ~alr

W 2014 i 2015 akcje już były po 100zł w tym roku będzie dużo powyżej 100zł.

! Odpowiedz
4 1 ~plebs

Alior utrudnia swoim klientom kupowanie kryptowalut wiec stanowczo odradzam korzystanie z ich uslug. Wiecej niz pewne ze podgania swoich klientow do urzedow. ODRADZAM

! Odpowiedz
1 27 ~burza

Przez pierwsze 3 lata po wejściu na rynek dość interesujący bank, natomiast następne lata to agresywna rąbanka i systematyczna strata klientów. Po wysokiej kluturze bankowości zostały tylko wykładziny.

! Odpowiedz
0 6 ~Klarysa

Zgadzam się z Tobą. Moja mama pracuje w oddziale banku BPH który od 04.11.2016 roku przeszedł pod Alior Bank. Od momentu fuzji prawnej klienci masowo likwiduj tam konta. w ogóle moja mam powiedziała, ze z obecnych 15 osób które są zatrudnione ma zostać się 6 osób. Wszyscy doradcy VIP, doradcy biznesowi mają zostać zwolnieni. Wielki budynek który był kiedyś własnością BPH został sprzedany. Jest to dawny oddział NBP. Alior będzie wynajmował tylko jedna salę gdzie będzie kasa i bank będzie obsługiwał tam detal. Jednym słowem masakra

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~Krzysztof odpowiada ~Klarysa

Ale nie dlatego sprzedali BPH, ze tak dobrze zarabial na siebie. BPH mial generalnie slabsza oferte depozytowa niz Alior. To co potrzebne klientom detalicznym to w wiekszosci kasa gotowkowa i w duzej czesci wyplacajaca/przyjmujaca waluty wymienialne. Reszte rzeczy mozna zalatwic zdalnie.
Juz prawie nikt ni przychodzi do oddzialow zeby zakladac lokaty czy robic przelewy (pomijam grupe emerytow, ktorzy "zamulali" kasy Aliora kwitkami/ rachunkami za media, itp, ale mam nadzieje, ze sie ich skutecznie z czasem pozbeda, bo nie do tego jest kasa w banku, zeby oplaca gaz, prad, itd.)
Prezesi bankow musza zrozumiec, ze klent chce oddzialu dla operacji gotowkowej, inne rzeczy zrobi elektronicznie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~jkakooo odpowiada ~Krzysztof

bank nie zarabia na depozytach znawco bankowości - bank zarabia na opłatach prowizjach - po co BPH było finansowanie kupione od kowalskiego za 3-4% jak z koroporacji GE miał za 0,025,

! Odpowiedz
0 1 ~klient odpowiada ~Klarysa

I to jest właśnie taktyka działania aliora, pracownicy to tez klinci, mają rodziny, znajomych , przyjaciół a fama idzie.

! Odpowiedz
0 0 ~mhm odpowiada ~Krzysztof

„mam nadzieje, ze sie ich skutecznie z czasem pozbeda” — uff, jednak nie tylko ja na to liczę ;)

! Odpowiedz
0 0 ~mmm odpowiada ~mhm

Sflustrowany pracownik korpo :)

! Odpowiedz
2 16 ~Majster

Jak firma, która jest formalnie w PiSowskich rękach może być innowacyjna? Przecież to kwestia czasu kiedy do Strategii banku dopiszą inwestycje w takie innowacyjne przedsięwzięcia jak górnictwo węgla kamiennego, przekopywanie Mierzei Wiślanej czy rozbudowa imperium Rydzyka. Nawet dzisiaj rano były artykuły o tym, że PGG potrzebuje kolejnego miliarda aby mieć kasę na wypłaty dla górników.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~Skarbek_z_Gór

Niemcy dali wielokrotnie większą pomoc publiczną swoim kopalniom. Czy Twoja oficjalna linia to że Niemcy mogą dotować swoje kopalnie, a Polska nie? Czy może po prostu nie masz o tym pojęcia jako prosty troll?

! Odpowiedz
3 14 ~Zenin

Innowacyjny? Z aplikacji mobilnej nie da się korzystać, porażka!

! Odpowiedz
9 0 ~QQRYK

@Zenin
Dziwne. U mnie wszystko działa bez zarzutu. (Ale sposób logowania mogliby uprościć.)

! Odpowiedz
1 10 ~Zenin odpowiada ~QQRYK

spróbuj skorzystać z rachunku firmowego - jak za króla ćwieczka, już wolę się logować na wersji mobilnej niż przez apkę

! Odpowiedz
0 11 ~df

Jeszcze musi się znaleźć kilka tysięcy, które w to uwierzy.....

! Odpowiedz
0 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz