ARENA stawia na e-handel



ARENA stawia na e-handel

KOLEJNY PORTAL CHCE NA GIEŁDĘ

Ofertę publiczną za 35-40 mln USD chce w lutym przeprowadzić Arena.pl, ogólnotematyczny portal internetowy. Prospekt emisyjny trafi do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w grudniu. Najpóźniej w marcu spółka chce wejść na rynek podstawowy Giełdy Papierów Wartościowych. Do obrotu publicznego trafi 50-70 proc. jej akcji. Zdobyte środki zostaną zainwestowane głównie w rozwój produktów e-commerce. W przyszłości większość przychodów portali z reklam będzie trafiać tylko do największych z nich. Wzrasta natomiast rynek e-commerce. Szacuje się, że w 2001 roku wydatki w handlu elektronicznym wyniosą 283 mln USD. Będzie to suma prawie sześciokrotnie większa niż osiągnięta w 1999 roku. Dlatego Arena.pl chce się stać firmą handlową, oferującą alternatywne systemy dystrybucji. Spółka przeznaczy też część środków na marketing i koszty operacyjne. Według prezesa Rafała Pluteckiego, spółka ma się stać dochodowym przedsięwzięciem w 2003 roku. Arena.pl należy do CentralEuropa.com.

Tydzień temu Interia.pl poinformowała o złożeniu prospektu emisyjnego do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Zapowiedziała też, że najpóźniej do końca pierwszego kwartału przyszłego roku upubliczni 25 proc. swoich akcji. Onet.pl i Wirtualna Polska też mają plany giełdowe, ale jeszcze niesprecyzowane.

ALA

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% XII 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% XII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 1,4% XI 2019

Znajdź profil